Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 Forrige dagen hadde vi planlagt skogstur. En venninne av min datter ringte på og de ville gå ut. Jeg sa at vi skulle på tur og at de måtte være tilbake om en time. Venninnen ble litt stille, men jeg sa at hun hva hjertelig velkommen til å være med. Det ville hun ikke. De kommer tilbake om en time, hvor på min håpefulle har fått en ring hos denne venninnen, og proklamerer at hun har ombestemt seg mht skogsturen. Vi sier selvsagt at det er greit. Burde vi ha latt vær å endre planene ? Har ikke spurt min datter om hva som egentlig skjedde da hun fikk ringen, og det var bare en liten plastsak.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #2 Skrevet 29. mai 2006 La ungene holde på litt i fred. Ikke grav og spør og analyser alt. Hvis det var greit at turen ble avlyst så er ikke det noe å mase med.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #3 Skrevet 29. mai 2006 La ungene holde på litt i fred. Ikke grav og spør og analyser alt. Hvis det var greit at turen ble avlyst så er ikke det noe å mase med. ← Jeg kunne ikke vært mer enig.
Festus Skrevet 29. mai 2006 #4 Skrevet 29. mai 2006 Når man har planlagt noe, og bestemt seg for noe, synes jeg man skal gjennomføre det. Det er sikkert flere av dere i familien som hadde lyst på tur, og barna må også lære at det ikke bare er å endre planer i "hytt og pine" pga venninner eller andre ting. Jeg ville nok dratt på turen likevel..... (uavhengig av ringen) fordi det var noe som vi som familie hadde bestemt at vi skulle.... Ang ringen: ville kanskje fulgt med litt, om din datter får mer av venninnen sin. Jeg vet ikke hvorfor, men at barn gir bort sakene sine til andre (uten at foreldrene vet om det - som jeg ikke vet om er tilfelle i denne saken - kun generelt fra min side dette) liker jeg ikke. Mulig jeg er eiegod, og vil ha sakene mine for meg selv, men klarer ikke forklare det nærmere....
mallina Skrevet 29. mai 2006 #5 Skrevet 29. mai 2006 Når man har planlagt noe, og bestemt seg for noe, synes jeg man skal gjennomføre det. Det er sikkert flere av dere i familien som hadde lyst på tur, og barna må også lære at det ikke bare er å endre planer i "hytt og pine" pga venninner eller andre ting. Jeg ville nok dratt på turen likevel..... (uavhengig av ringen) fordi det var noe som vi som familie hadde bestemt at vi skulle.... Ang ringen: ville kanskje fulgt med litt, om din datter får mer av venninnen sin. Jeg vet ikke hvorfor, men at barn gir bort sakene sine til andre (uten at foreldrene vet om det - som jeg ikke vet om er tilfelle i denne saken - kun generelt fra min side dette) liker jeg ikke. Mulig jeg er eiegod, og vil ha sakene mine for meg selv, men klarer ikke forklare det nærmere.... ←
Gjest Miloine Skrevet 29. mai 2006 #6 Skrevet 29. mai 2006 Forrige dagen hadde vi planlagt skogstur. En venninne av min datter ringte på og de ville gå ut. Jeg sa at vi skulle på tur og at de måtte være tilbake om en time. Venninnen ble litt stille, men jeg sa at hun hva hjertelig velkommen til å være med. Det ville hun ikke. De kommer tilbake om en time, hvor på min håpefulle har fått en ring hos denne venninnen, og proklamerer at hun har ombestemt seg mht skogsturen. Vi sier selvsagt at det er greit. Burde vi ha latt vær å endre planene ? Har ikke spurt min datter om hva som egentlig skjedde da hun fikk ringen, og det var bare en liten plastsak. ← Høres ut som venninnen til din datter bestakk henne ved å gi henne ringen, samtidig som hun overtalte din datter til ikke å bli med på den planlagte turen. Noe ala ”du får denne ringen av meg hvis du leker med meg istedenfor å bli med foreldrene dine på skogstur” Sånn ville jeg ha tenkt, å dermed sagt at det var uaktuelt at hun ikke ble med på den planlagte turen. Det ville forhåpentligvis ha lært denne venninnen til din datter å forstå at bestikkelse ikke fungerer. Er derfor enig med Festus.
Gjest Embla s Skrevet 29. mai 2006 #7 Skrevet 29. mai 2006 Enig med Milone og Festus! Du burde dratt datteren din med på turen som avtalt, og jeg ville nok også sjekket litt opp rundt denne ringen. Mange barn prøver seg med bestikkelser hos venner, og mange barn er flinke til å mase seg til andre barns leker og ting...
c",) Skrevet 30. mai 2006 #9 Skrevet 30. mai 2006 Enig med Festus, Miloine og Embla s. Dere skulle ikke forandret planene deres. Nå har venninden sett hvor enkelt det er å få dere til å forandre deres planer ved å betikke datteren din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå