Indira Skrevet 9. desember 2002 #1 Del Skrevet 9. desember 2002 Er det noen som har en god oppskrift på marsipan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 9. desember 2002 #2 Del Skrevet 9. desember 2002 Bruk like deler finhakkede (kvernede) mandler og melis. Klissete, men godt. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2002 #3 Del Skrevet 9. desember 2002 Bruk like deler finhakkede (kvernede) mandler og melis. Klissete, men godt. :D Du glemte visst å ta med eggehvite her.....eller? Du tar like deler mandler og melis (f.eks 250 gr av hver) Skold mandlene og la dem tørke - helst etpar dager. Mal på mandelkvern, først alene, så en gang til sammen med melisen. Tilsett eggehvite til det blir marsipan... SÅ kan du rulle kuler som du klemmer litt flate, dypp i overtrekksjokolade og pynt med en bit valnøtt på hver... DET er jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Indira Skrevet 9. desember 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 9. desember 2002 Hjertelig takk! Det må prøves! Hjemmelagd marsipan er skikkelig jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 9. desember 2002 #5 Del Skrevet 9. desember 2002 Det gjorde jeg visst ja, men jeg har aldri malt melisen sammen med mandlene andre gangen.. bare blandet det for hånd.. Blir det ikke mye søl? (Jeg har bare en gammeldags kvern, ikke kjøkkenmaskin) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå