Gå til innhold

Snop/sjokolade med lav GI

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Finnes det noen sjokolader eller annet snop som inneholder lavere GI enn vanlig?

Trenger ikke bare være Atkins og den slags, men også snopet som ligger i dagligvarehyllene. Har hørt at Snickers inneholder lav GI?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sexy Cath
Skrevet

Lav GI er å ta i litt hardt når det kommer til Snickers og andre ting som ligger i snophylla. Sorry mac. Mulig Snickers har 1% lavere GI enn f.eks Stratos, men det utgjør en svært liten forskjell for vekta og blodsukkeret.

Du må nok ty til annet snop (frukt).

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med den over. Snop og sunnhet hører ikke sammen. Og det blir feil å lulle seg inn i en overbevisning at snop er OK så lenge man bare velger en eller annen "light"-variant (lite karbohydrat, lav GI, lite fett, etc.)

Nå har jeg hørt at sjokolade med 70% kakao er sunnere enn vanlig sjokolade, men jeg tror det var pga antioksydanter, og ikke GI.

Gjest Gjest
Skrevet

^^

forresten, meg gjesten over.

Mandler skal være bra! Det kan fint spises "bart" og fortsatt føles som snop.

Gjest Gjest
Skrevet
Enig med den over. Snop og sunnhet hører ikke sammen. Og det blir feil å lulle seg inn i en overbevisning at snop er OK så lenge man bare velger en eller annen "light"-variant (lite karbohydrat, lav GI, lite fett, etc.)

Nå har jeg hørt at sjokolade med 70% kakao er sunnere enn vanlig sjokolade, men jeg tror det var pga antioksydanter, og ikke GI.

GI'en er mindre i mørk sjokolade enn lys ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...