Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 Finnes det noen sjokolader eller annet snop som inneholder lavere GI enn vanlig? Trenger ikke bare være Atkins og den slags, men også snopet som ligger i dagligvarehyllene. Har hørt at Snickers inneholder lav GI?
Gjest Sexy Cath Skrevet 29. mai 2006 #2 Skrevet 29. mai 2006 Lav GI er å ta i litt hardt når det kommer til Snickers og andre ting som ligger i snophylla. Sorry mac. Mulig Snickers har 1% lavere GI enn f.eks Stratos, men det utgjør en svært liten forskjell for vekta og blodsukkeret. Du må nok ty til annet snop (frukt).
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #3 Skrevet 29. mai 2006 Enig med den over. Snop og sunnhet hører ikke sammen. Og det blir feil å lulle seg inn i en overbevisning at snop er OK så lenge man bare velger en eller annen "light"-variant (lite karbohydrat, lav GI, lite fett, etc.) Nå har jeg hørt at sjokolade med 70% kakao er sunnere enn vanlig sjokolade, men jeg tror det var pga antioksydanter, og ikke GI.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #4 Skrevet 29. mai 2006 ^^ forresten, meg gjesten over. Mandler skal være bra! Det kan fint spises "bart" og fortsatt føles som snop.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #5 Skrevet 29. mai 2006 Snickers inneholder en GI på 41. Sammenlignet med fullkorns rugbrød med en GI på 64. Jo, faktisk! Snickers har lav GI. http://www.tn.no/default.asp?go=ernaering&aid=17
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #6 Skrevet 29. mai 2006 Enig med den over. Snop og sunnhet hører ikke sammen. Og det blir feil å lulle seg inn i en overbevisning at snop er OK så lenge man bare velger en eller annen "light"-variant (lite karbohydrat, lav GI, lite fett, etc.) Nå har jeg hørt at sjokolade med 70% kakao er sunnere enn vanlig sjokolade, men jeg tror det var pga antioksydanter, og ikke GI. ← GI'en er mindre i mørk sjokolade enn lys ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå