siina Skrevet 9. desember 2002 #1 Skrevet 9. desember 2002 Hei! Lurte litt på hvilket forum dette kunne passe i, men siden det i høy grad er et spørsmål om velvære :D (for min del iallefall) syntes jeg det passer godt her. Altså: Vet noen om det finnes en butikk på nettet, som selger rimelige kontaktlinser med styrke? Ser på dansk tv at flere danske optikerkjeder har "prøv gratis i 30 dager"-tilbud og generelt rimelige linser (dags- eller månedslinser). Vet noen av slike muligheter der det ikke er en forutsetning at man kommer på synskontroller og sånne ting? Skjønner jo at butikkene vil kapre "faste" kunder ved slike tilbud, men finnes det virkelig ingen rene "postordre"-optikere? Jeg vet jo hvilken styrke jeg trenger, er det ikke mulig å abonnere på linser uten enda en sjekk? (Det er selvfølgelig ikke noe krav at nettstedet skal være utenlandsk, men jeg anser muligheten for å finne rimelige linser i utlandet som større enn her hjemme ). Tar gjerne imot tips både om rimelige norske og utenlandske optikere. En annen ting, jeg ønsker meg linser med farge også. Har noen peiling på pris for ett par? Øyenlegen min tar ca 350 kr for ett par, er ikke det ganske mye? Håper noen kan hjelpe! -siina-
Mrs. B Skrevet 9. desember 2002 #2 Skrevet 9. desember 2002 Her er en norsk side som selger kontaktlinser på nettet. Har ikke prøvd dem. Dersom du gjør det, kan du ikke fortelle hvordan det gikk? > www.lensway.no
siina Skrevet 9. desember 2002 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2002 Takk takk! Har bestilt, beregnet leveringstid er beregnet til 4-5 dager. Regningen for 6 par månedslinser kommer på 562 kr. Hos optiker betaler jeg 1100. Nøyaktig samme linse.. :-? Forresten var sidene utrolig enkle å finne fram i! Takk igjen :D -siina-
Gjest Diva Skrevet 9. desember 2002 #4 Skrevet 9. desember 2002 Men Siina,- er det ikke er en grunn til at optikeren kaller deg inn til en sjekk 1 gang årlig (?). Det kan jo være lurt å følge opp dette selv om du kjøper linser på nettet ? Bare lurer egentlig. Bra du fant rimeligere linser på nettet da! Det var enorm forskjell i prisen ja
Mrs. B Skrevet 10. desember 2002 #5 Skrevet 10. desember 2002 Men mine Focus Dailies har de ikke på lensway... Noen som vet om et nettsted hvor de selger disse?
siina Skrevet 10. desember 2002 Forfatter #6 Skrevet 10. desember 2002 Hei Kattepus! Jo, jeg sjekker øynene hos optiker en gang i året, men jeg behøver ikke å bestille nye linser hver gang. Det hender jo at jeg har brukt brillene mye, og fremdeles har linser igjen når jeg er på kontroll. Jeg kan jo bestille annenhver gang hos optiker og hos Lensway, så har jeg fremdeles kundestatus hos optikeren min. Utspekulert ja, men hva som helst (nesten) for å dra ut studentbudsjettet mitt en smule.. Forresten, noen som vet om sider på nettet der en kan se bilder av forskjellige typer fargede linser? Så jeg kan kikke litt på hva jeg kunne tenke meg før jeg går til optikeren for å bestille? Ikke smileys og katteøyne og slike ting, bare vanlige, fargede linser. På forhånd takk! -siina-
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2002 #7 Skrevet 10. desember 2002 http://www.lensesbymail.com/colored_contacts.htm Her finner du bilder av fargede linser. Jeg vil også genrelt anbefale et søk på google.com først, der finner man stort sett det man lurer på...............
siina Skrevet 12. desember 2002 Forfatter #8 Skrevet 12. desember 2002 Hei igjen! Skal si dette gikk kjapt, i dag lå linsene i postkassen, med en regning pålydende en behagelig sum :D . Anbefales! Mrs. B: Linsene dine finnes på adressen Gjest oppga. Tror iallefall jeg så dem der, men glemte å se om på prisen. -siina-
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2002 #9 Skrevet 12. desember 2002 Men mine Focus Dailies har de ikke på lensway... jeg bruker også dailies og fant den der jeg! :D hos optikeren betaler jeg 2000 (inkl hurtigsjekk av øynene), mens her kommer jeg unna med 1440 men siina, jeg finner ikke noe om kostnader for porto etc... hvor mye betalte du for dette?
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2002 #10 Skrevet 12. desember 2002 jeg bruker også dailies og fant den der jeg! :D hos optikeren betaler jeg 2000 (inkl hurtigsjekk av øynene), mens her kommer jeg unna med 1440 for et halvt års forbruk men siina, jeg finner ikke noe om kostnader for porto etc... hvor mye betalte du for dette?
Gjest Liten Skrevet 12. desember 2002 #11 Skrevet 12. desember 2002 hmmm.... jeg blir kastet ut mens jeg skriver i dag... :cry: de to over her er mine! *finner frem pennen og signerer*
Mrs. B Skrevet 13. desember 2002 #12 Skrevet 13. desember 2002 Liten: Fant du Focus Dailies på Lensway.no? Hvor da? Har sett etter dem i produktlisten, men finner de ikke der jeg da..
siina Skrevet 13. desember 2002 Forfatter #13 Skrevet 13. desember 2002 Hei Liten! Porto er på 50 kroner. Men det er ingenting sammenlignet med optikerpris uansett :D Pakken kom forresten fra Sverige, men giroen er norsk og beløpet skal betales til norsk konto. -siina-
Gjest Liten Skrevet 13. desember 2002 #14 Skrevet 13. desember 2002 Liten: Fant du Focus Dailies på Lensway.no? Hvor da? Har sett etter dem i produktlisten, men finner de ikke der jeg da.. bekager mrs. b, ikke på .no, men på .com: http://www.lensesbymail.com/focus_dailies_90-pack.htm
Lisle Skrevet 13. desember 2002 #15 Skrevet 13. desember 2002 her hvor jeg bor kjøper jeg linser til ca 105 kr per par og de kan jeg bruke i tre måneder! :D men jeg leste noe rart i avisen idag, en optiker som selger kontaktlinser som du skal sove med om natten og neste dag, og hos noen også dagen etter det igjen, kan du se helt klart uten linser og briller!!!!! :o noen andre som har hørt noe lignende??
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2002 #17 Skrevet 14. desember 2002 Så lenge dere drar jevnlig innom linseoptikeren deres, har jeg ingen betenkeligheter med å bestille linser over nett. Men å ikke få en anbefalning og tilpasning av hvilken linse som er best for deg, er skikkelig gambling med øynene deres. Det er så viktig at optikeren får fanget opp endringer i øynene deres pga linsebruk. Nå ser det ut som de fleste av dere som har svart, har vært hos linseoptiker og det er jo vel og bra :D , men dette var mest et innlegg myntet på de som leser om hvor bra og billig det er med linser over nett, og som tror at brillestyrken tilsvarer linsestyrken, og tror at å droppe linsetilpasning er mest lønnsomt. ringblomst - ikke innlogget
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2002 #18 Skrevet 14. desember 2002 Lisle: Det finnes dag & natt linser som du har på en måned i strekk. Kjekt for de som kan bruke det.
Gjest Virvel Skrevet 15. desember 2002 #19 Skrevet 15. desember 2002 Lisle: De linsene du nevnte er harde og former hornhinnen slik at du ser klart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå