Gå til innhold

Kirsten Giftekniv, Ærlig Talt

Anbefalte innlegg

Skrevet

:frustrert: Jeg har store problemer med å bli kallt Kirsten Giftekniv :frustrert:

Jeg introduserte to hyggelige mennsker, uten å mene noe spes med det, etter noen måneder var de sammen!

Alt jeg tenkte var "hyggelig det", :tristbla:

For meg er en Kirsten Giftekniv en person som tjener på at to blir spleisa. Og kun tenker på egene intresser. Jobber hardt for å få dette til, helst før de to det gjelder forstår hva som skjer. Denne Giftekniven har baktanker. Og de som evt blir ført foran hverandre har Giftekniven med på alt i forholdet, fra date til samtaler og på en måte er en rød trå i forholdet. Det er klart jeg motsier meg å bli kallt Kirsten Giftekniv :sur: Det blir noe annet om to allerede har intresse for hverandre og SIER I FRA til en felles venn, og ber SELV om hjelp til å bli bedre kjennt osv, Skjønner?

Hva er din definisjon på Kirsten Giftekniv???

Ville du blitt fornærmet om noen kallte deg det?

;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

For meg betyr det bare ei som gjerne prøver å spleise folk hun tror passer sammen, ingen baktanker. Tror ikke du trenger å ta det så høytidlig..

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med Binna. MEn er det noen som faktisk VET hvor uttrykket kommer fra, og hvordan definisjonen egentlig er?

Gjest Gjest
Skrevet

Med en slik definisjon som du har av "Kirsten giftekniv" ville jeg blitt fornærmet. Men det er vel hva man legger i uttrykket. Jeg ville selv ikke blitt fornærmet hvis noen kalte meg for det hvis jeg uten vilje har klart å føre to venner sammen. Jeg ville bare vært glad for dem og litt fornøyd av megselv for å ha vært et bindeledd mellom to personer. Men etter at de er blitt sammen, er det deres sak hva de gjør. Det er da viktig at du respekterer hvilken avgjørelser de tar i framtiden.

Skrevet

Akkurat det samme synes jeg oxo, Tanken om ett mulig hook up eksisterte ikke for meg,- om de valgte å bli sammen - er det flott. For jeg hadde helt glemmt at jeg introdusere de to, og hadde ikke hørt noe fra noen av dem. Måneder etterpå blir jeg kallt Giftekniv...

Sånn jeg ser på det tok jeg det ikke så høytidlig først, til jeg hørte hva venner definerte som Giftekniv, det var sånn jeg ble eksplosift irritert.

Er dette ikke veldig gammalt utrykk a?

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Jeg tror du overreagerer - de kan jo ikke ha ment noe stygt med å kalle deg det? Og hvilken interesse kan en person ha i at noen andre blir sammen?

Kirsten giftekniv er bare en person som ofte introduserer potensielle kjæretser for hverandre, slik jeg ser det. Ikke noe negativt i det hele tatt! (Det kan bli litt mye av det, selvfølgelig, men i ditt tilfelle hadde det jo et positivt utfall, så det er absolutt ikke noe å ta på vei for. Hadde vært mer bekymret hvis noen sa det til deg fordi de var lei av at du prøvde å koble dem med andre..)

Skrevet

Det er slutt mellom de nå, etter ca 4 år, og ikke før i går klikka jeg vinkel hjemme når jeg forstod hva utrykket betydde for noen.. Men hva har det å si hva noen kaller meg, når jeg VET at jeg ikke hadde noen baktanker med dette tilfeldige møte

:eeeh:

Jeg skal ta det innover meg Pia, la det gå,

skal droppa heila driten :)

Men jeg vil fortsatt høre hva alle folk her på :kghjerte: har for en definisjon av denne

:frustrert: Giftekniven asså

Gjest Gjest
Skrevet
Enig med Binna. MEn er det noen som faktisk VET hvor uttrykket kommer fra, og hvordan definisjonen egentlig er?

Ja, det stammer fra Ludvig Holbergs skuespill "Den forvandlede Brudgom" og betyr

"Kvinne som er ivrig til å få i stand ekteskap for andre"

Gjest Gjest
Skrevet
Det er slutt mellom de nå, etter ca 4 år, og ikke før i går klikka jeg vinkel hjemme når jeg forstod hva utrykket betydde for noen.. Men hva har det å si hva noen  kaller meg, når jeg VET at jeg ikke hadde noen baktanker med dette tilfeldige møte

Jeg syns du overreagerer noe vanvittig hvis du klikker i vinkel fordi du blir kalt Kirsten giftekniv. Har du et aldri så lite problem med temperamentet ditt?

Skrevet
:ironi: har problem med å bli stemplet som noe jeg så absolutt ikke er.
Gjest Gjest
Skrevet

Hmmm, dette er nok en tulletråd...

Skrevet

nei, ikke i det heletatt, jeg har fått det jeg ville ut av den, og forumet var veldig flinke. Det er dette vi er her får. Å diskutere...eller hva ----gjest-, var det?

Gjest Gjest
Skrevet
nei, ikke i det heletatt, jeg har fått det jeg ville ut av den, og forumet var veldig flinke. Det er dette vi er her får. Å diskutere...eller hva  ----gjest-, var det?

Hei! Ikke jeg som skrev det med tulletråd. Men du viftet med ironiflagget når du skrev at du har problem med å bli stemplet som noe du ikke er. Da er det jo ikke så rart man tror at du tuller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...