Gå til innhold

Seng som ikke "knaker"

Anbefalte innlegg

Gjest Rufsia
Skrevet

Hei!

bor i blokk, og har fått klager fra naboen, om at det er lytt, og hun påstår at jeg har forstyrret henne med støy. Jeg er en meget stille og rolig person som verken fester eller spiller høy musikk. Nå har jeg vært single i 3 år, og har derfor ikke hatt noen seksuelle aktiviteter som forstyrrer naboen.

Men, jeg har ikke planer om å leve i sølibat resten av livet, og vil gjerne investere i en seng, som ikke "sladrer" hvis jeg tar med meg en mann hjem!! Den jeg har nå knirker veldig, hvis jeg snur meg et par ganger.

Ønsker meg en seng som er egnet for aktiviteter, og likvel ikke bråker, 120 cm bred. Er det noen som har gode erfaringer, og kan anbefale noe?

Er ikke så bekymret for naboen, men synes det er allright å ha et privatliv, uten at alle andre er informert, om hva jeg evt driver med.

Håper det er noen som har gode tips. Bor i oslo området.

Rufsia

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Generelt sett knirker rammemadrasser mindre en senger med trefjeler i bunnen.

Skrevet
Generelt sett knirker rammemadrasser mindre en senger med trefjeler i bunnen.

Skulle til å skrive det samme. Skulle tro at hvis du kjøper en seng i dag, så er de vel såpass solide at de ikke lager så mye knirkelyder..?

Gjest gjesta
Skrevet

Foreslår også at du satser på en rammemadrass, eller eventuelt går opp til 150x200 seng og kjøper en kontinentalmadrass. Du har sikkert gode grunner for at du vil ha en 120x200 seng, men jeg vil likevel påpeke at det er fantastisk med stor plass i sengen, spesielt med tanke på eventuelle nye bekjentskaper ;)

De selger rimelige rammemadrasser på IKEA, de ser freshe ut også. Vet ikke hvordan de er, men husker de ble omtalt i en test i høst. Sender deg linker som kan hjelpe deg et stykke på vei:

http://forbruker.no/bolig/boligokonomi/article1152550.ece

http://forbrukerportalen.no/Tester/2005/ma...c=1131461455.51

Har akkurat kjøpt seng selv :sjenert:

Gjest splæsj
Skrevet
Skulle til å skrive det samme. Skulle tro at hvis du kjøper en seng i dag, så er de vel såpass solide at de ikke lager så mye knirkelyder..?

jo, men det kjipe er at de begynner å knirke etterhvert.

Jeg har enda ikke hatt en seng som ikke begynner å knirke etter et par år.

Gjest Gjest
Skrevet

Vannseng! Den knirker ikke - den skvalper :ler::ironi:

ellers er jeg enig med resten her, rammemadrasser sladrer mindre enn senger med sengebunn.

Skrevet

Vi har en ganske billig seng. 2 rammemadrasser med bøyleben som er satt sammen med felles overmadrass. Denne er nå 3 år, og den knirker ikke ;)

Skrevet

Vi har hatt rammemadrass i mere enn 6 år og den er fortsatt knirkefri.

Skrevet

Tips! :Ikke ha sengen tett inntil vegg. Dra den litt ut fra veggen, da skal den knirke mindre. ;)

Gjest Rufsia
Skrevet

Har skjønt at rammemadrass kanskje er bedre, men har en splitter ny madrss 120 cm, og har desverre ikke nok stort soverom til en større seng. Så, jeg håper på noen råd, i fall det finnes et bedre alternativ, til den gamle furusenga mi, den bråker i alle fall for mye...

Rufsia

Skrevet

Hva med å prøve skru den sammen bedre? Eller legge skumgummi/gummibånd i mellom det det knirker?

Gjest Gjest
Skrevet

Olje! Det gjorde vi nylig, og nå bråker vi mye mindre! ;)

Skrevet
Olje! Det gjorde vi nylig, og nå bråker vi mye mindre! ;)

Den var enkel å misforstå :ler:

Gjest Rufsia
Skrevet

Takker for gode forslag, og håper dere har flere...

Har gjort førsøk på å stramme til skruene, så den er godt sammenskrudd, men det nyttet ikke mye. Vet ikek hvor jeg skulle hatt olje. Er veldig mange planker, så jeg vet ikke helt hvor jeg skulle legge noe i mellom, tror egentlig at det er hver enkelt planke i seg selv, som knaker. Så, jeg har gitt opp denne senga, og håper å finne et bedre alternativ, som jeg kan bruke med den nye madrassen min.

Rufsia.

Skrevet

Kan du ikke bare dra til en sengeforretning av noe slag og si hva for str madrass du har, og spørre om noen ålreit solide senger å putte den i som ikke er så altfor dyre? Da vil du jo kunne se de forskjellige variantene, og kanskje du finner noe du liker ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...