Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et lite hjertesukk. Etter mange måneder da poden lå som en engel på stellebordet og bleieskift gikk strålende, så har han plutselig funnet ut at han ikke skal være i ro i det heletatt når han blir lagt der. At han er aktiv er jo bare morro, men å skifte "full" bleie når han er på vei ut av stellebordet eller vrir seg rundt når jeg har åpnet bleia... det fører jo til baskekamp mellom mor og sønn. Har prøvd å gi han leker mens han ligger der... funker ikke, synge til han... funker ikke.. holde han fast i beina... funker ikke.. stikke av skal han..

hadde dere noen "lure" teknikker for sånne ekstremt urolige englebarn?

blir de roligere når de blir litt eldre? han er 10mnd nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går over om en stund. Kanskje det blir lettere hvis du har ham på fanget når du skifter?

Skrevet

Vi gav vel egentlig opp å bruke stellebordet på den tiden der, og tok i bruk gulvet med en hånduk under. Litt lettere å holde kontrollen da, samt at han ikke detter om jeg skulle miste kontrollen.

Skrevet

Vi skifta fatktsik bleie i dusjen en periode :ler:

fra hun var ca. 11 mnd - 13 mnd.....

Hun var så urolig på stellebordet, sparka rundt seg med både armer og bein og kom altids med enten foten eller hånda nedi bleie mens vi skulle ta den bort... :sur:

Så da skifta vi heller i dusjen, dro av bleie, spylte bort avføring med dusjen.. tok henne på fanget og dro på en up and go bleie!

Skrevet

Eneste mulighet er faktisk å forsøke å avlede barnet med et eventyr, en sang eller en leke eller noe sånt, men jeg vet det ikke er lett å få ungen til å ligge stille.

Jeg har i hvertfall kjempet i mot denne "vil ikke ligge stille på stellebordet" trass perioden, fordi det jo egentlig er en drøm å skfite bleier mens barnet ligger på stellebordet. Her beholder vi stellebordet hele bleieperioden.

Har dere egentlig tenkt på hvor rart det er at ungene oppfører seg slik når mamma og pappa skal skifte bleier på dem? De samme barna ligger jo stille som engler i barnehagen når de blir skiftet på der, så hvorfor er det så vanskelig når mamma og pappa skal gi dem en tørr og deilig bleie på seg?

Gjest Jamila
Skrevet

Har dere egentlig tenkt på hvor rart det er at ungene oppfører seg slik når mamma og pappa skal skifte bleier på dem? De samme barna ligger jo stille som engler i barnehagen når de blir skiftet på der, så hvorfor er det så vanskelig når mamma og pappa skal gi dem en tørr og deilig bleie på seg?

Jepp, merkelig det der! Niesen min (11 mnd) er visstnok en orm når mammaen eller pappaen skal skifte bleie på henne. Når jeg skal gjøre det ligger hun helt musestille og pludrer og prater! Tror hun skjønner at jeg er uerfaren og trenger litt hjelp av henne....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...