Gå til innhold

Algarvekysten

Gjest nils

Anbefalte innlegg

ER det noen som har vært på Algarvekysten?Jeg og samboer skal ei uke i august.Vi skal til Praia da Rocha..

Vil gjerne høre åssen det er der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på Algarvekysten. Men jeg var i Albufeira. Men for å si det, så er det kjempefint der nede, folket er trivelige :) Og så er det rent og pent der :) Portugal er et kjempebra land å reise til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praia da Rocha har nydelige strender og en masse utesteder og restauranter akkurat som enhver annen turistby på Algarvekysten. Det er ikke like mange nordmenn der som i de andre byene, noe jeg så på som en enorm fordel. Det var mest briter og irer der da jeg var der. Jeg stortrivdes der, men det er jo selvsagt et typisk turiststed. Hvis du vil vite noe mer spesifikt så spør gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det er fine stender da,er nemlig litt opptatt av det :)

Hvordan er det med utflukter?er det noe ålreit å se på?

Shoppingmuligheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært i Albufeira, og det var en ganske kjedelig plass. For all del, det var hyggelige folk og fine strender, men ellers syntes jeg det var temmelig dødt der. Omtrent bare souvernirbutikker. Forhåpentligvis er det bedre der du skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Portu-Gal

Faro for shopping + gamlebyen og kirken Nossa Senhora med Brasiliansk gull og makabert kapell byggd av skjelettene til over 1000 munker til minne om vår forgjengelighet. Ta en tur til Lagos kjør videre til Burgau og spis på Fauwlty Towers/Casa Grande, Sagres og Cabo San Vincente er også verdt et besøk. Blir dere lei av turister så ta en tur øst for Faro. f. eks. Tavira. Øyene utenfor har Europas fineste strender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse utflukter å dra på i nærheten, blant annet båttur ut til noen grotter i nærheten. Det er absolutt verdt en titt. Da jeg var der var jeg også på Jeep-safari i fjellene hvor vi blandt annet var innom et sted som laget et lokalt brennevin og en korkprodusent. En tur til Lisboa er heller ikke umulig. Vi var på dagstur dit, det går busser fra Praia da Rocha tidlig om morgenen. Ikke glem å smake spesialiteten der nede, Kylling piri piri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...