Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 Jeg planlegger å kjøpe ny sykkel. Jeg bruker sykkelen til og fra jobb og på turer i marka, mest på grusveier, men ser ikke bort fra at jeg prøver meg på mer ulendt terreng senere. Sykkelen (Scott) som jeg hat nå har jeg hatt i mange år og vært godt fornøyd med bortsett fra at den er veldig tung. Nå ønsker jeg meg en sykkel som er lettere, aluminiumsramme? Jeg ønsker tips til hvilke butikker i Oslo der man kan regne med å få god hjelp til å finne en bra sykkel. Er det noen merker som anbefales og noen man bør unngå? Hadde håpet å få en bra sykkel til rundt 3000 kr. Er det mulig?
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #2 Skrevet 29. mai 2006 Aluminumsramme bør du ha ja. Gå for Merida eller Diamant. Diamant er jo norgest mest solgte sykkel faktisk! KJøp deg en terrengsykkel med godt gir og bremsesytem, god setekomfort og med dempegaffel foran. G-sport og Intersport har ofte kampanjer på sykler, og da får du en veldig grei sykkel til en rimelig pris. Si hva du skal ha den til, i og med du skal sykle i terreng vil jeg anbefale deg en terrengsykkel, om du bare skulle holdt deg til grus- og asfaltveier ville jeg anbefalt en hybrid sykkel, som har større hjulomkrets og triller lettere. Lykke til
Gjest virre i.i. Skrevet 8. juni 2006 #3 Skrevet 8. juni 2006 I Osloområdet er jo også Oslo sportslager svært gode på servic, og de har også litt billigere, men veldig bra merker som hard rocx og everest, med kvalitetsdeler. Se www.oslosportslager.no. De finner også den riktige sykkel for deg med hensyn til rammegeometri o.l. Anton sport har også en serie billigere, selvproduserte sykler med bkvalitetsdeler; gekko. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #4 Skrevet 11. juni 2006 Hvis du bor i Oslo området er også XXL sport en butikk jeg synes har en del gode tilbud. Men jeg har aldri kjøpt sykkel der. www.xxl.no
thelorian2000 Skrevet 19. juni 2006 #5 Skrevet 19. juni 2006 Hei,synes du skulle velge en sykkel av bra og kjent merke.Får jo kjøpt mye fint gjennom forum hos terrengsykkel.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå