Sessa Skrevet 9. desember 2002 #1 Del Skrevet 9. desember 2002 Jeg har lagd tomatsild idag, men det jeg lurte på er: * Hvor lenge må den stå før den kan spises? * Hvor lenge kan den i det hele tatt holde seg? Vennlig hilsen Sessa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Andungen~ Skrevet 9. desember 2002 #2 Del Skrevet 9. desember 2002 Hei! Jeg har en oppskrift på tomatsild der det står at den skal trekke i ett par dager. I en annen oppskrift på innlagdsild står det at den skal trekke i 1 helst 2 dager og at den er holdbar minst en uke i kjøleskapet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 10. desember 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 10. desember 2002 Tusen takk for svar. Fikk faktisk samme svar av svigermor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 16. desember 2002 #4 Del Skrevet 16. desember 2002 Hei Sessa! Ble tomatsilda di god? Har du oppskrift? Har planer om å lage det i løpet av uken, men skulle gjerne hatt en velprøvd oppskrift. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2002 #5 Del Skrevet 16. desember 2002 Her har du en oppskrift på god tomatsild: En pakke sild 1 dl olivenolje 1 dl eddik (5%) 1 dl sukker 1 dl tomatpure 1 stor løk 20 hele pepper (knuses) 20 nellikspiker (knuses) 1 håndfull hakket sylteagurk nero Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 16. desember 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 16. desember 2002 Hei Sessa! Ble tomatsilda di god? Har du oppskrift? Har planer om å lage det i løpet av uken, men skulle gjerne hatt en velprøvd oppskrift. Klem Hei Jamila! Tomatsilden ble kjempe god i følge sambo. Selv er jeg ikke så begeistret for det.. Men her har du i alle fall min suksessrike oppskrift: 8 Krydder eller saltsildfileter 2 små løk (eller 1 stor) 6 laurbærblad Saus: 1 dl nøytral olje (jeg brukte solsikke olje) 4 ss eddik 2 dl sukker 1 dl tomatpuré 1/2 ts grovmalt pepper Vann sildefiletene ut over natten. Skjær dem i små biter (ca 1 cm bredde). Rens og skjær løk. Velg selv om du vil ha ringer, biter eller finhakket løk. Rør sausen sammen og smak til med pepper. Legg sild, løk og saus lagvis i en krukke og hell resten av sausen over. La silden stå kjølig 3-4 dager til den skal serveres. Håper den smaker! :D Klem, Sessa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 16. desember 2002 #7 Del Skrevet 16. desember 2002 Oj, det var raskt! Mange takk, den skal testes i morgen! (må vanne ut sildefilletene først) :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pulverheksa Skrevet 16. desember 2002 #8 Del Skrevet 16. desember 2002 Det går kjappere å vanne ut sildefiletene i melk. Da er det nok å la de ligge i 2-3 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 25. desember 2002 #9 Del Skrevet 25. desember 2002 "Vannet" ut i melk og fulgte Sessas oppskrift, ble helt supert! Fikk masse skryt for den til julefrokosten i dag, så tusen takk! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 25. desember 2002 Forfatter #10 Del Skrevet 25. desember 2002 Så flott! :D Ha en riktig fin jul videre, og godt nyttår! Klem, Sessa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå