Gå til innhold

Hvilket dataprogram?

Fremhevede innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Lurer meg inn på bryllupsforumet - her vet jeg at ekspertisen finnes!

Skal lage et lite hefte til konfirmanten min, og lurer på hva slags pc-program som egner seg? Skal bruke A4-ark som skal brettes på langs.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Bruk et program som heter Microsoft Publisher. Den er genial til kortlaging og egentlig alle andre typer PR-materiale. Vi laget bryllupsinvitasjonene våre med dette programmet.

Skrevet

Det er veldig enkelt å gjøre det i word! (for slike som meg som ikke har råd til dyre spesialiserte programmer)

Sørg for at arket i layouten ligger den veien du vil ha det. Hvis den ikke er det kan du gå under "file" og så "page setup" (har engelsk versjon selv så husker ikke helt hva det heter på norsk, men du skjønner det nok...). Der kan du så velge mellom liggende eller stående.

Deretter kan du lage kolonner ved å gå til "format" og så "kolonner"; velg 2 hvis du vil ha f.eks. forside og bakside. Margene på disse kan da justeres som du vil uavhengig av hverandre.

Så kan du gjøre det samme på en ny side under og printe på begge sider av arket hvis du vil ha et hefte som har forside, bakside og noe på sidene inni. Har gjort dette selv med kirkeprogrammet vi skal ha og det ble veldig bra. Samme layout som deg med at det brettes på langs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...