Gå til innhold

Barne-TV.. Husker du disse?

Anbefalte innlegg

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Satt og mimret litt om Barne-tv da jeg var liten, men er noen jeg ikke husker hva het. Lurte på om det var noen her som kunne hjelpe meg med å komme på hva noen av disse het? Har ikke så mye å gå på da men:

1. Var en serie om en gutt, tror kanskje den var australsk, og han lå i koma. Serien handlet om hva han drømte mens han lå i koma tror jeg, og alle vennene han hadde i virkeligheten var også med tror jeg. Og innimellom fikk man også se glimt av moren hans i "virkeligheten" tror jeg, men er ikke helt sikker.

2. Var bare en kortfilm tror jeg, kanskje svensk, ikke sikker, men var om ei jente som hadde en søster (?) som var skikkelig bortskjemt, og fikk mye mer oppmerksomhet/ting /fikk lov til mye mer enn henne. Husker noe med at på starten var de og badet i en eller annen innsjø tror jeg. Og hjemme måtte hun jenta ta oppvasken selv om det var søstra sin tur eller noe sånt. Husker egentlig ikke så mye av denne, så mye av det jeg sier er sikkert feil :sjenert:

3. Og så til slutt en norsk serie: Var noe om ei jente og en gutt, og at en av dem bodde i et hus som var "østenfor sol og vestenfor måne". Så mye mer enn det husker jeg egentlig ikke :sjenert:

Alle disse gikk nok på NRK tidlig på 90-tallet. Noen som kan hjelpe meg med noen titler selv om jeg ikke har så mye informasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noterer meg at du ikke har nevnt; I et rom i et hus i en have, med et eneste ord.

ps. nr 3 på lista de TROR jeg het østenfor sol osv..

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
ps. nr 3 på lista de TROR jeg het østenfor sol osv..

Trodde jeg også det, men søkte på det, og fant ingenting, så tror det het noe annet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...