Amity Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 (endret) Jeg skal snart ut og fly i over ett døgn. Har flydd denne distansen før, så jeg vet hvor utrolig sliten og ufresh en føler seg når en er i transit på diverse flyplasser, og generelt under selve flyreisen. Jeg vil gjerne ha tips til hva dere gjør når dere skal ut å fly langt, og ikke ønsker å ramle ut av flyet med "kne" i buksa, telerumpe, mørke ringer under øynene, vanskelig hud etc. Har noen av dere tips til antrekk som er komfortable men som ikke er joggebukser og hettegenser, og som ikke ser så ille ut når man har tilbrakt 25 timer på fly i dem? Evt et smart skift å ha i håndbagasjen som ikke tar så mye plass? Eller kort sagt: hva har dere litt forfengelige jenter på dere når dere reiser? Også, er det noen som kan anbefale gode hudprodukter for lange flyturer hvor luften er veldig tørr (gode fuktighetsprayer, hudkremer etc)? Endret 29. mai 2006 av Amity
Gjest Gjesta Skrevet 29. mai 2006 #2 Skrevet 29. mai 2006 Jeg ville i hvertfall hatt renseservietter i vesken, sånn at jeg kunne tatt bort eventuell sminke underveis, og en god fuktighetskrem. Hydro Urgency fra Helena Rubinstein har flere kremer, og de jeg har prøvd, har vært helt fantastiske fuktbomber. Ellers kan jeg anbefale ansiktsvannet fra MD Formulations som heter Moisture Defense Antioxidant Spray. Den lukter ganske ekkelt, men legger igjen et beskyttende lag som gjør at huden ikke tørker ut. Jeg har hatt en reisestørrelse av den, men tror jeg kommer til å kjøpe den i full størrelse. Disse produktene funker hvis du har tørr hud, til fet hud ville jeg skippet sprayen, i hvertfall. Ang. antrekk, hva med å kle seg i stretchjeans? Det ser OK ut, men er også komfortabelt. Og unngå sko med høye hæler eller sko som er vanskelige å ta av seg underveis. Et pashminasjal eller en strikkejakke er også lurt å ha med seg.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #3 Skrevet 29. mai 2006 Jeg har bare et lite (men viktig tips) til deg. Kjøp intimservietter (husker ikke hvilket merke som har hver saviett pakket for seg). Ta med det ønskede antall. Kjekt å ha med for lange reiser, og forøvrig på reiser i land der toilettforholdene er dårligere enn våre.
Gjest a. Skrevet 29. mai 2006 #4 Skrevet 29. mai 2006 Behagelige jeans, joggesko, myke sokker (gjerne kashmir), myke tynne gensere i lag-på-lag - og det viktigste som jeg alltid har med på flyturer: Et pashminasjal som jeg både kan bruke som skjerf og pledd... Det trekker alltid på fly og man risikerer å bli forkjølet året rundt. Dessuten er pleddene de har der ganske ekle. Jeg har lest at slike fuktighetssprayer kan virke mot sin hensikt, så jeg ville gått for en god krem og smurt meg inn ganske ofte. Jeg pleier å ha en liten toalettveske med sånt i - kremprøver, håndkrem, leppestift, mascara, leppepomade, en bitteliten parfymeflaske... hever glamournnivået instantly! Joggesko er lurt, særlig om man skal stå to-tre timer i passkø. Been there, done that.
Gjest Gjesta Skrevet 29. mai 2006 #5 Skrevet 29. mai 2006 Fuktighetssprayer ala Avene, Vichy osv er bare rent vann, og tørker bare ut huden. Den jeg foreslår, gir faktisk masse fuktighet. Bare så det er sagt.
Gjest Gjesta Skrevet 29. mai 2006 #6 Skrevet 29. mai 2006 Pass på at du ikke får blodutredeleser på beina, roter føttene og "pump" musklene i beina.
Gjest AGF Skrevet 29. mai 2006 #7 Skrevet 29. mai 2006 Invester i støttestrømper. Det er veldig lurt å bruke på lange flyturer da de minsker hevelser i beina og dannelsen av blodpropp. Og i tillegg kjempelurt å bruke for de av oss som bruker p-piller. Jeg pleier aldri å reise i dongeri samme hvor mye stretch det er i de. Det er ikke behagelig når du skal sitte på det trange flyet og kanskje sove litt også. Jeg pleier å reise i sånne mellomfine bukser som har press på midten (eller uten press). Men de må ikke være trange. Og så bruker sko uten hæl. Jeg pleier alltid å ha en cardigan over genseren og bruker han/tar han av alt etter behov.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #9 Skrevet 29. mai 2006 Oppblåsbar nakkepute, ørepropper og sovemaske. Husk å ta med masse vann å drikke.
Amity Skrevet 29. mai 2006 Forfatter #10 Skrevet 29. mai 2006 Tusen takk for gode tips alle sammen, har en mye bedre idé om hva jeg skal reise i, samt pakke i håndbagasjen.
Colargol Skrevet 29. mai 2006 #11 Skrevet 29. mai 2006 Jeg går jo nesten alltid i skjørt da, og reiser også i skjørt, synes det er mest behagelig! Bruker da å ta av meg strømpebuksen under reisen bruker heller støttestrømper, da blir du ikke så sliten i beina og de ser ikke så "slitne" ut etterpå heller! De får du kjøpt på apotek og sånne helseutstyr butikker, og faktisk så er mange av dem ganske fine (unngå de hvite)! De bør uansett være lengre opp en til kneet! Ellers så er vel en kjølemaske god å ha for trette øyne! God tur!
Gjest Cerise Skrevet 30. mai 2006 #12 Skrevet 30. mai 2006 Bruker da å ta av meg strømpebuksen under reisen bruker heller støttestrømper, da blir du ikke så sliten i beina og de ser ikke så "slitne" ut etterpå heller! De får du kjøpt på apotek og sånne helseutstyr butikker, og faktisk så er mange av dem ganske fine (unngå de hvite)! ← Hvor mye koster sånne støttestrømper?
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #13 Skrevet 30. mai 2006 Hvor i verden skal du som brker så lang tid med fly? Fuktighetskrem og kjølemaske anbefaler jeg også! Men etter 25 timer, er det ikke forventet at du ser fresh ut...
Colargol Skrevet 30. mai 2006 #14 Skrevet 30. mai 2006 Hvor mye koster sånne støttestrømper? ← Alt fra 200,- til ca. 500,- spørs på lengde å kvalitet vil jeg tro! Mine kostet ca. 350,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå