Gjest sexnekter Skrevet 28. mai 2006 #1 Skrevet 28. mai 2006 Vi har fått baby. Vi hadde sex igjen bare et par uker etter fødselen. Nå er babyen snart to mnd. Og jeg har bare ikke lyst i det hele tatt! Jeg føler meg jo heller ikke noe særlig. Jeg er veldig sliten fordi jeg allerede har begynt å jobbe igjen. Og når jeg ikke jobber, ammer jeg, eller vasker klær, eller rydder kjøkkenet eller.. ja, dere vet.. Det er alltid noe. Mye gulpelukt osv også. Tid til meg selv har jeg jo ikke. Kunne tenkt meg å bruke litt tid på badet. Barbere, dusje, lakke negler, smøre selvbruningskrem osv. Men dette kan jeg jo bare drømme om. Har jo et barn til som skal ha hjelp med lekser osv. Og min mann er ikke hans far, så jeg kan ikke forlange leksehjelp der synes jeg. Min mann gjør jo en del i huset, men det er ikke alt han ser. Dermed føler jeg at det meste faller på meg. Ofte er det lettere å gjøre det selv, enn å be andre gjøre det. Tror det er alt dette som gjør at når jeg besvimer i seng om kvelden, så er det god natt og ingenting annet. Og da lurer jeg på hvor lenge dette skal vare? Noen andre som har det slik?
superlatyv Skrevet 28. mai 2006 #2 Skrevet 28. mai 2006 Har jo et barn til som skal ha hjelp med lekser osv. Og min mann er ikke hans far, så jeg kan ikke forlange leksehjelp der synes jeg. ← Hvorfor ikke?? Han valgte deg og ungen din. Du bør kreve at han tar del i "din" unge også. For ellers: hvordan tror du ungen din føler det at han blir oversett av en som spiller en så viktig rolle for lillesøster/bror? Det kan ta noen måneder til før lysten kommer tilbake.. Det er ikke uvanlig etter en fødsel. Be om mer hjelp, slik at du får overskudd til sex. Hvilken mann kan motstå mer sex i bytte mot litt leksehjelp og husarbeid? Lykke til!
Gjest Gjest1 Skrevet 28. mai 2006 #3 Skrevet 28. mai 2006 Du skal ikke be om hjelp. Dere kan i fellesskap gå gjennom arbeidsfordeling og gjøre endringer, men i at du ber om hjelp ligger at du tar hovedansvaret for at det skal gjøres, og da er det lett for at du også sitter igjen med ansvaret.
Gjest sexnekter Skrevet 28. mai 2006 #4 Skrevet 28. mai 2006 Hvorfor ikke?? Han valgte deg og ungen din. Du bør kreve at han tar del i "din" unge også. For ellers: hvordan tror du ungen din føler det at han blir oversett av en som spiller en så viktig rolle for lillesøster/bror? Det kan ta noen måneder til før lysten kommer tilbake.. Det er ikke uvanlig etter en fødsel. Be om mer hjelp, slik at du får overskudd til sex. Hvilken mann kan motstå mer sex i bytte mot litt leksehjelp og husarbeid? Lykke til! ← Det er også fordi han ikke er norsk, så han leser ikke så godt norsk ennå. Han er ellers involvert i ham. De spiller bl.a. fotball sammen.
superlatyv Skrevet 28. mai 2006 #5 Skrevet 28. mai 2006 Beklager.. Du brukte "min mann er ikke hans far" som grunn, ikke det at han ikke kunne norsk så godt Omfordeling av arbeidet hjemme burde gjøre susen! Snakk med mannen din om det, så ordner det seg nok
ashera Skrevet 29. mai 2006 #7 Skrevet 29. mai 2006 Etter en fødsel er det ikke alltid lysten kommer av seg selv - man er sliten, babyen treger en hele tiden osv. Det kan godt være at du trenger å sette inn en aktiv innsats i forhold til dette, ikke bare vente på at lysten skal komme tilbake av seg selv. Man må ta et valg om hvorvidt man ønsker å ha et sexliv eller ikke. Å ha den innstillingen at man "nekter sex" (nå var kanskje gjestenicket for anledningen litt fleipete ment ) er ikke et fruktbart utgangspunkt. Det er for mange forhold som går skeis på den måten, dersom det varer for lenge. Det er lurt å sette av tid til kos, for med baby i huset blir gjerne ting ikke så spontane som før. Sex og samliv handler både om å gi og få, og noen ganger må man gi litt mer enn man hadde tenkt for å komme dit en ønsker. Det kan være tøft dersom man hele tiden føler at det er en selv som gir både i forhold til barnet og mannen. Likevel går det an å tenke på sex som noe du FÅR av mannen, ikke bare noe som han tar eller får fra deg. Lurer på om vi ikke burde tenke mer på sex som en gave vi gir hverandre? Samtidig er det viktig å ikke la seg presse til noe en absolutt ikke vil. Men for all del, dere hade sex allerede to uker etter fødselen. Det er jo sinnssykt tidlig, da. Og babyen er ikke mer enn et par måneder. Så se på det jeg skriver som et generelt råd inspirert av den problemstillingen du tar opp, ikke nødvendigvis som en kommentar på din situasjon. Lykke til!
Gjest en av de gjestene Skrevet 29. mai 2006 #8 Skrevet 29. mai 2006 Kommer lysten tilbake? fysj.. nå som jeg har hatt det så fint uten i lang tid. orker ikke tanken på det ennå iallefall midt i amming og gulping
Furstina Skrevet 29. mai 2006 #9 Skrevet 29. mai 2006 Kom ihåg att man inte måste ha sex "hela vägen" för att umgås. Trötta småbarnsföräldrar kan ibland bara ha det gott av att ligga och kramas, eller ta på varandra - utan krav på sex. Närheten mellan två vuxna värmer mycket den också
La Guapa Skrevet 29. mai 2006 #10 Skrevet 29. mai 2006 Jeg sliter litt med lysten ennå jeg. Særlig i perioder der jeg har følt meg alene om ansvaret for datteren vår på 2 år, hans datter på 10 år, vårt hjem, innkjøp osv. Det er ALFA OMEGA at dere samarbeider. Det heter ikke å "hjelpe til" i eget hjem! DET gjør meg adrenalinforbanna når mannen min bruker det uttrykket Jeg har gjort følgende endringer siste halvår: *Jeg har meldt meg på Grete Roede kurs * bruker mere penger på klær * tar meg tid til egenpleie.Han får klare ut med ungene...jeg låser døra til badet:BASTA! Det har hjulper big time på selvfølelsen og dermed også sexlysten! Lykke til La Guapa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå