Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Testet to blå i helga - hurra!!!

Hva gjør jeg nå? Når skal jeg kontakte lege? Drar dere til legen deres eller velger dere gynekolog?

Videoannonse
Annonse
Gjest Zalomine
Skrevet

Vel, du trenger ikke gå til legen enda, dersom du ikke vil. Men, går du på medisiner som du ikke bør ta når du er gravid, så må du jo gå straks, men dersom dette er planlagt, så har du vel gått bort fra disse allerede, tipper jeg. Og tar folat?

Men du kan jo bare ringe legen og informere om sånn ca hvor langt påvei du er, så får du en time for første kontroll når de mener det passer, eventuelt kan du få en time nå, for å "bekrefte" og sånn.

Jeg vil anbefale at du kontakter fastlegen din, det er vel det de fleste gjør. Det er jo der og/eller hos jordmor du skal gå til kontroll gjennom hele svangerskapet.

Og, GRATULERER!

Skrevet

Ring til din fastlege, der får du beskjed om hva du bør gjøre. Selv fikk jeg beskjed om å ta kontakt med helsestasjonen (jordmor) i tillegg til min fastlege. Jeg fikk time hos jordmor når jeg er 10 uker på vei (grunnet at det er en del SA'er før uke 10) og var hos legen når jeg var 7 uker på vei.

Ta tran og folsyre hver dag (folsyre frem til du er 3 mnd på vei), drikk masse vann og få gå gjerne noen turer i uken. Godt for både deg og den lille i magen din.

Lykke til!

Skrevet

Vil bare Gratulere deg med den lille spiren!!!!

Koz..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...