Gjest Magneta Skrevet 28. mai 2006 #1 Skrevet 28. mai 2006 Jeg og mannen min holder kontakten med et gammelt vennepar av oss bla. på nettet. Vi snakkes daglig hele gjengen. Men når mannen min er borte, barna på skolen, og samboeren hans drar på jobb, har vi sex på cam. Dette har skjedd noen ganger nå, og det kommer til å bli flere. Vi har snakket mye om dette, jeg og han, om hvor stort svik dette er. Og kanskje det bare er en unnskyldning, men vi ser på det som spenning i hverdagen. Så lenge det aldri skjer noe fysisk mellom oss, eller at det er følelser involvert, så føler vi at det vi gjør er galt, men ikke utroskap. Mannen min drar oppover for å besøke dem, og jeg blir hjemme. Vi har ikke på noen måte tenkt å friste skjebnen noe mer enn det vi gjør nå. Desverre så gjør dette at vi aldri kan være sammen alle 4, men dette er noe vi har ordnet selv, så det får stå sin prøve. Vi sender hverandre små sexy meld. i løpet av dagen, og har eget tegn på når vi er alene eller ikke. Hver gang vi snakker sammen, så snakker vi om det vi gjør, og om mulighetene for at det vil ødelegge forholdene vi er i nå. Ingen av oss vil noen gang fortelle hva vi gjør. Og ingen av oss kommer til å initiativet til å treffes live. Dette er noe som bare vi skal vite, og det skal ikke på noen måte utvikles til utroskap (pr. våres definisjon) Jeg ser at det vi holder på med ikke er rett, men føler ikke at det skader noen. Ikke er det noen som kan finne det ut heller. Det tenner meg enormt og det setter fantasiene skikkeli i sving, noe som er et gode i ekteskapet mitt! Og påenget med å legge ut dette her? Ville vel egentlig bare få noen tilbakemeld. fra andre, for å høre om det er noe som kan forsvares eller om det er bare en dum unnskylding fra våres side. Nettopp fordi vi så gjerne ønsker å fortsette.
Gjest Shadowlyn Skrevet 28. mai 2006 #2 Skrevet 28. mai 2006 Dum unnskyldning. Hvordan ville du følt om mannen din gjorde det samme mot deg?
Gjest d'Arc Skrevet 28. mai 2006 #3 Skrevet 28. mai 2006 Selv om du ikke ser på det som utroskap, kan det veldig godt hende mannen din gjør det. Hva tror du? Tror du ikke han ville blitt såret om han fant ut dette?
Jasmin Skrevet 28. mai 2006 #4 Skrevet 28. mai 2006 Utroskap trenger ikke bare å være fysisk, vettu... ....kanskje dette er et godt eksempel på "psykisk utroskap"...? Syns dere bør kutte ut, jeg...
Gjest Hufsa Skrevet 28. mai 2006 #5 Skrevet 28. mai 2006 Dette er utroskap.. Om du elsker mannen din, synes jeg du skulle kuttet ut dette umiddelbart.. Kan ikke tenke meg du ville akseptert dette om din mann holdt på slik.
lille my Skrevet 28. mai 2006 #6 Skrevet 28. mai 2006 ej hadde ihvertfall ikkje gokjent om samboaren min hadde gjort nåkke sant. hadde sett på d som utroskap ja, og ikkje klart å stolt på na. korleis kan ej vere sikker på at d e berre en person han helde på me slik? når ej klare mej uten andre, fe jaggu mej han klare d også. e nesten litt skremt ej kor utvaska grensene e i forrhold. e d ingen i dinne væra som klare sej me ett menneske lenger. fiffe opp og fikse på forholde dei he begynt på?? må no vere nåkke gale når en må ut på fisketur for å overleve kvardagen. vær da heller single, istadenfor å rissikere allt som heite tillit hos en anna pers. finnes monge som he blit brende her i dinne væra, som alldri klare å ha et skikkeli godt forrhold fordi dei ikkje klare å stole på den dei skal vere sammen med, og det blir problemer av det.
Gjest splæsj Skrevet 28. mai 2006 #7 Skrevet 28. mai 2006 (endret) Vi har snakket mye om dette, jeg og han, om hvor stort svik dette er. Så lenge det aldri skjer noe fysisk mellom oss, eller at det er følelser involvert, så føler vi at det vi gjør er galt, men ikke utroskap. Dette er noe som bare vi skal vite, og det skal ikke på noen måte utvikles til utroskap Jeg ser at det vi holder på med ikke er rett, men føler ikke at det skader noen. Ville vel egentlig bare få noen tilbakemeld. fra andre, for å høre om det er noe som kan forsvares eller om det er bare en dum unnskylding fra våres side. Nettopp fordi vi så gjerne ønsker å fortsette. Jeg har plukket ut noen sitater jeg fant interessante. Dersom du ser dem uavhenging fra resten av innlegget ditt, vil du kanskje se noen av tankene dine klarere også. For det første: Dere er enige om at dette er et svik, men ikke utroskap? Det er for meg ulogisk. Hvordan vil du definere forskjellen mellom svik og utroskap? Troløs er et annet ord for svik, i følge ordboka. Et ord sterkt beslektet med utroskap. Du skriver videre at du ser at det ikke er rett, noe som også underbygger utroskap. I en slik sammenheng kan jeg ikke se noen forskjell mellom svik og utroksap, dessverre. Du føler at det ikke skader noen. Her er du på tynn grunn, og det vet du. Dette her er så opplagt, at jeg ikke vil utdype nærmere. Konklusjon: Handlingene deres kan ikke forsvares, slik jeg ser det. Dere vet at dere gjør noe galt, og mange vil såret om det blir oppdaget. Likevel fortsetter dere, og jeg kan derfor ikke kalle det noe annet enn egoisme. Endret 28. mai 2006 av G. Sky
Cognizance Skrevet 28. mai 2006 #8 Skrevet 28. mai 2006 (endret) Klart dette er utroskap! Det er tilogmed planlagt og veloverveid, mye mye verre enn et spontant fylleknull spør du meg. Hva med å se på hva som mangler i forholdet ditt, som gjør dette nødvendig? Endret 28. mai 2006 av Cognizance
Gjest CoolDuckie Skrevet 28. mai 2006 #9 Skrevet 28. mai 2006 Hei, Kona mi gjorde dette. Hun fortalte det selv til meg nylig. I en periode da vi hadde et noe kjølig forhold, fant hun seg en "nettelsker" på Sol Chat. Det var ikke snakk om cam- bare tasting, med ulike fantasier. Det varte noen uker og ble avsluttet da han foreslo at de skulle treffes. Kona mi fortalte meg at hun da "våknet" og kuttet all kontakt. Hun har ikke chattet etter det. Det er klart dette er en form for utroskap, men jeg var ikke en god ektemann på den tiden. I dag har vi et godt forhold på de fleste måter. Jeg ble sjalu da hun fortalte meg det, samtidig var det pirrende for sexlivet vårt å høre at hun hadde vært såpass "frekk" :-). Jeg vil si at dette totalt sett har forbedret vårt sexliv og gjort oss åpnere ovenfor hverandre. Kan godt konkretisere mer om noen er interessert. Det du gjør høre imidlertid skummelt ut. Du risikerer kanskje ekteskap og et vennskap? Du kjenner den du chatter med, kona mi og hennes "nettelsker" var anonyme. Om du ønsker spenning, vil jeg anbefale deg å jobbe med din partner for at dere åpner opp for å gjøre spennende ting sammen. Ikke driv på i skjul for ham. Håper du finner ut av det. Kule And
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #10 Skrevet 28. mai 2006 Utroskap: Det du ikke ville gjort mens mannen din så på.
Pilar Skrevet 29. mai 2006 #11 Skrevet 29. mai 2006 Hadde du likt det hvis det var mannen din som gjorde dette uten at du visste noe ?
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #12 Skrevet 29. mai 2006 Du synes tydeligvis at det du driver på med er uskyldig moro. Men for meg personlig så hadde det vært totalt ødeleggende om jeg oppdaget at min mann hadde hatt nettsex med en av våre felles venner. Det hadde vært en svik på linje med fysisk utroskap, og for en ydmykelse å få vite at min venninne vet at min mann tenner på henne og omvendt.... Du lever etter "det han ikke vet har han ikke vondt av", men det er uansett et stort svik. Du utleverer en intim og privat del av deg selv til en annen enn din mann. Rimelig patetisk å holde på slik for litt spenning. Dessuten er det totalt respektløst mot de to andre som ikke vet hva som foregår. Uskyldig moro for dere to kan, om det blir oppdaget, være med på å ødelegge to samliv. Min mann hadde blitt knust om jeg hadde gjort det samme mot han. Vi har snakket om hvor grensen for flørt går og dette er laaaaangt over det noen av oss hadde tolerert. En ting er om det hadde vært en fremmed, det er forsåvidt ille nok. Men en som vi begge kjenner hadde vært svært ille. Men dere fortsetter vel uansett...
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #13 Skrevet 29. mai 2006 Skillsmissegrunn. Helt avgjort. Her er det bare å lene seg tilbake og vente på smellen...
smidja Skrevet 29. mai 2006 #14 Skrevet 29. mai 2006 Utroskap er jo hvordan en selv definerer det. Dvs i dette tilfellet hvordan din mann og hans kone definerer dette. Hvis de føler at dette er utroskap, så er det det.
razmatazz Skrevet 29. mai 2006 #15 Skrevet 29. mai 2006 Det at du legger ut det lange innlegget ditt her betyr vel at du egentlig forstår at det du driver med er mer enn bare LITT galt. Prøv å sett deg selv i din manns posisjon. Hva ville du følt om det var ham og venninnen deres som holdt på slik? For meg høres det ut som om det er noe som skurrer i forholdet til din mann. Og til sist: du sier ingen vil finne ut av det... det kan du ikke vite! Tenk om mannen din eller venninnen deres kommer hjem litt tidligere mens dere sitter der foran skjermen! Eller at du har glemt å lukke et vindu på dataen som mannen din ser! osv osv. Det er mange måter man kan bli avslørt på. Vil du ikke også føle deg litt paranoid av å måtte passe på å ikke bli avslørt hele tiden? Nei, det du driver med er ikke ok!
Nabodama Skrevet 29. mai 2006 #16 Skrevet 29. mai 2006 Du ser på det som spenning i hverdagen? Jeg har forståelse for at hverdagen kan bli kjedelig og grå.....men er det verdt å sette ekteskapet på spill for å oppleve litt spenning? Finnes det ikke ting du kan gjøre sammen med mannen din som kan gjøre livet ditt mer spennende? Eller er det det at du må ha en slags bekreftelse fra andre på at du er attraktiv? Akkurat det er vel ikke så mye verdt den dagen mannen din finner ut hva du driver med? For de fleste gjør nemlig det. Hva med mannen din oppi dette? Du nevner ikke han så mye. Hva betyr han egentlig for deg? Hvor viktig er det for deg at han skal ha det bra og være lykkelig? Har det mindre betydning enn den spenningen du vil ha? For det du gjør nå er å nedvurdere ham som den personen han er med følelser og verdi. Du sier at den andre mannen tenner deg enormt, og at det kommer ekteskapet til gode. På hvilken måte da? Er det sånn at du kåter deg opp på den andre, og så har sex med mannen din? Synes du det er noe som kommer ekteskapet til gode? Sånn som jeg ser det er du i ferd med å ødelegge det som er privat for dere som par ved at du trekker denne mannen inn som en eksklusiv rett du skal ha. Du føler at dette ikke skader noen? Jo, det gjør det. Det skader parforholdet ditt. Og det skader selvrespekten din. Men etter det du skriver, er jo det mindre viktig for deg.
Donnie Darko Skrevet 30. mai 2006 #17 Skrevet 30. mai 2006 Utroskap: Det du ikke ville gjort mens mannen din så på. ← Drite?
India Skrevet 30. mai 2006 #19 Skrevet 30. mai 2006 Dette er utroskap. Nå om dagen er utroskap mye mer enn bare det fysiske. Jeg har selv opplevd dette, og det er IKKE greit å gjøre noe sånn. Da bør du iallefall fortelle mannen din dette så han selv kan bestemme hvor greit det er..
Diana Skrevet 30. mai 2006 #20 Skrevet 30. mai 2006 Dette er egentligt ganske dumt gjort da. Hva hadde du sakt og følt hvis situasjonen var omvendt? Hvis det var mannen din og hun andre damen som hadde et sånt "forhold"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå