Gå til innhold

Mye gulping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag til hvordan redusere gulpingen etter måltider?

Er jeg kanskje for rask til å ta han opp for å rape rett etter matingen? Bør han kanskje få sitte/ligge litt før han holdes opp for raping...Har på følelsen at det meste kommer opp igjen :roll:

Eller har han fått for mye mat rett og slett? Full-ammer ikke, gir NAN 3 ganger pr dag. Vil jo ikke ta fra han flaska så lenge han spiser/vil ha til det er tomt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor gammel er han?

5 mnd :)

Hvor lenge gulper forresten babyer??

Skrevet

Babyen til broren min (og min bror da han var baby for den saks skyld) spiser alltid alt for mye, derfor gulper hun opp veldig mye også...helt normalt fikk min mor beskjed om da min bror var liten, så brodern tenker ikke over det med jenta si...

Gjest Gjest1
Skrevet
Babyen til broren min (og min bror da han var baby for den saks skyld) spiser alltid alt for mye, derfor gulper hun opp veldig mye også...helt normalt fikk  min mor beskjed om da min bror var liten, så brodern tenker ikke over det med jenta si...

Det gjorde min datter også, og da fikk jeg beskjed om å gi mindre måltider og heller litt oftere. Det hjalp.

Gjest Gjest
Skrevet

Mye gulping, Tips?

Start gulpe-fabrikk.

1 dl gulp, 99,- inkl. mva. :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

min datter var storgulper til hun var 6 måneder.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fant ut at det var lurt å ha noen småpauser underveis. Tok han opp og helst fikk han til å rape før vi fortsatte. Han gulpet fortsatt etter jeg begynte med det, men mengden gulp var betraktelig mindre.

Lykke til

Gjest Gjest
Skrevet

Gutten min var reine geysiren til han var året, ingenting hjalp, men det gikk over til slutt... Og jentene mine hat ikke gulpet mer enn sånn gjennomsnitlig, selv omdet vistnok skal være arvelig i følge ekspertisen.

Elmat

Skrevet

Her rant det i strie strømmer over meg og over sønnen min etter at han hadde spist. Det hjalp ikke med små pauser underveis eller å la han ligge etter han var ferdig med flasken før han skulle rape. Han vokste det til slutt av seg. Jeg byttet også til collett istedenfor NAN siden min reagerte også med vondt i magen av NAN og da gulpet han også mindre. Men det var kanskje bare min. Hadde også inntrykk av at gulpingen hos min kom av at han ikke fikk bæsje og derfor trykket så mye at han trykket melken opp igjen....

Skrevet (endret)
Full-ammer ikke, gir NAN 3 ganger pr dag. Vil jo ikke ta fra han flaska så lenge han spiser/vil ha til det er tomt...

Prøv Collett med omega 3. Datteren min gulpet "noe" mindre med den, i tillegg lukter ikke gulpen så vondt med den som med NAN.

Endret av Annie
Gjest Gjest
Skrevet

Så lenge barnet legger på seg som normalt er det ikke noe å bekymre seg for når det gjelder gulping. Noen barn gulper rett og slett bare mer. Gutten min gulpet utrolig mye han også. Jeg merket at det ble en tanke bedre om jeg tok pauser under måltidene og lot han rape. Jeg fullammet i 4 måneder, og etter dette ga jeg han NAN i tillegg. Virket som alt kom opp etter måltidene. Da han var nesten 8 måneder forsvant plutselig gulpingen av seg selv.

Gjest bekymra
Skrevet
Så lenge barnet legger på seg som normalt er det ikke noe å bekymre seg for når det gjelder gulping. Noen barn gulper rett og slett bare mer. Gutten min gulpet utrolig mye han også. Jeg merket at det ble en tanke bedre om jeg tok pauser under måltidene og lot han rape. Jeg fullammet i 4 måneder, og etter dette ga jeg han NAN i tillegg. Virket som alt kom opp etter måltidene. Da han var nesten 8 måneder forsvant plutselig gulpingen av seg selv.

men det er vel ikke snakk om at hun bekymrer seg over om gutten ikke legger på seg. jeg oppfatter det mer som at hun nok er lei av å skifte klærpå seg selv og gutten hele tiden :) Jeg råder trådstarter til hyppigere pauser

Skrevet

Begge mine jenter har vært storgulpere. Har ikke funnet noe som har hjulpet på gulpingen og har bare måttet innfinne meg med et kjempeforbruk av gulpesmekker og kluter og å leve med den sure lukta. Foreldre til gulpebabyer utvikler ofte en enormt rask reaksjonsevne for å forsøke å hindre at venner og familie blir nedgulpet når de holder babyen ;)

Har dessverre ingen råd til deg, men det GÅR over! Mine har sluttet gradvis når de har vært mellom 9 og 11 mnd gamle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...