Gjest Gjest_Tone_* Skrevet 28. mai 2006 #1 Skrevet 28. mai 2006 Skal til Gøteborg i helgen sammen med kjærsten.. Noen som har tips til ting vi ikke bør gå glipp av?
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #2 Skrevet 28. mai 2006 Hagaområdet - koselige trehus og fine spisesteder "Lebestiften" - Høyt hus som ser ut som en lebestift, og som har en restaurant helt
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #3 Skrevet 28. mai 2006 forts. "Lebestiften" - med restaurant helt øverst og oversikt over byen Fiskkyrkan - innendørs fisketorg med en veldig god restaurant opp trappa. Restaurant Gabriel? tror jeg den heter Liseberg "Paddan" - en lang båt med guide som går rundt byen og du ser byen fra sjøen
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #4 Skrevet 29. mai 2006 hvis du skal dit rundt sankt hans tider, så feires det mye større enn her hjemme. Men tror de feirer på lørdagen (og vi på fredag, altså dagen før)
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #5 Skrevet 29. mai 2006 hvis du skal dit rundt sankt hans tider, så feires det mye større enn her hjemme. Men tror de feirer på lørdagen (og vi på fredag, altså dagen før)
Gjest Gjest_Wenche_* Skrevet 31. mai 2006 #6 Skrevet 31. mai 2006 Gå på Saluhallen! Morsomt mat-marked!
Trude29 Skrevet 31. mai 2006 #7 Skrevet 31. mai 2006 Hvis det er fint vær, anbefales en tur ut i skjærgården med småferjer ! Har du "gøteborgskortet" koster det ikke noe ekstra tror jeg. Gjorde ihvertfall ikke det for noen år siden. Er også et fint akvarium i Gøteborg, men husker ikke helt hva det het... Liseberg er høydepunktet synes jeg da ! Paddan er også verdt en tur. Finnes en innendørs "handlegate" som heter Nordstaden, der finner man det meste. Ser noen har nevnt bydelen Haga, der er det kjempefint ! Ha en riktig god tur !
LadyInRed Skrevet 2. juni 2006 #9 Skrevet 2. juni 2006 Dere må selvfølgelig ta en fika på Avenyn! ← Hva er en fika?
Gjest Aloha Skrevet 2. juni 2006 #10 Skrevet 2. juni 2006 Hva er en fika? ← Lunsj, snacks, kake el.l. er det vel hvis ikke jeg tar feil, hun mener nok at dere bør legge inn kafébesøk på Avenyn (byens svar på Karl Johan). Ellers er Liseberg et must spør du meg!
LadyInRed Skrevet 3. juni 2006 #11 Skrevet 3. juni 2006 så nettopp på svensk forkost-tv. Innslag fra noe som kaltes Fjarlihagen eller noe sånt, på Haga. Lurer på om det er Haga i Gøteborg (skrudd på TV helt på slutten av innslaget så fikk det ikke med meg), isåfall vil jeg dit når jeg skal til gøteborg om to uker. Det var en sånn botanisk hage full av all slags eksotiske sommefugler som var aldeles NYDELIGE!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå