Gå til innhold

Om frp-hets og respekt.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mange jeg kjenner som stemmer FRP gjør det for at partiet går inn for lavere bilkostnader og billiger alkohol. Når bare det er det som er argumentet så er dei dumme, ikke noe annet.

Spør du dem om andre forhols er svaret stikk i mot FRP politikk.

Er ikke desse dumme, så vet ikke jeg.

OBS jeg kjenner en ung mann so helhjertet mener at FRP sin politikk i helhet er bra. Han repekterer jeg selv om vi er uenige.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nordmenn er late og passive, har ræva full av gryn, og tror veinettet i Norge blir som det danske eller svenske med frp i regjering.

Få har fått med seg de høye skattetakstene i disse landene (høyere enn i Norge) og at Norge består av 80% fjell, spred bosetting og at Danmark er på størrelse med Østlandet.

Men frp har vidundermedisinen. Ved å halvere u-hjelpen som koster "så mye" (resten av u-hjelpen skal vel brukes til å hjelpe asylsøkere og innvandrere fra ikke-vestlige land i et annet land enn Norge) så får vi nok sykesenger og veier til alle nordmenn (på Østlandet).

Men strengt tatt så er det det eneste jeg bekymrer meg for med frp er Norges anseelse i utlandet. Vi er ikke akkurat et betydelig land i verden, men folk legger nok merke til at Europas rikeste land velger et høyrevridd og egoistisk parti som frp. Selv har jeg høy utdanning og forhandlingskraft i lønnssamtaler så jeg vil bare tjene på en fagforening som frp vil frata makt. Da blir det bare mer av potten som vi på toppen kan dele med aksjeeierene.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg blir litt lei av at folk hele tiden skal stemple (oss) FrP-velgere som homohetsere/rasister.

Men tatt i betraktning utspillene fra Frpere, er dette stempelet så underlig? :ler:

Dere syter over å få et 'stempel' men stemmer på et parti som stempler andre.

:no pity:

Utfra det jeg vet om FrP, synes det for meg som om FrP er det beste valget.

Da er det bare å forsette med folkeopplysningen, den trengs helt klart :sjarmor:

Skrevet

Jeg syns å huske det en gang var slik at SSB gjennomførte en undersøkelse som viste at FrPs velgere generelt hadde lav utdannelse i forhold til for eksepem Aps velgere..

Nå skal det siser at utdannesle ikke er alt men det teller vel litt?

Når det er sagt står FrP for mer enn bare lave bilavgifter, lave alkoholpriser og styrking av innvandringspolitikken i norges land - de står også for en generel styrking i helsesektoren ved privatisering, de står for en bedre skole (gjerne privat) og de står for en økt levestandart for de som er under fattigdomsgrensen ved hjelp av blandt annet oljefondet..

Ingen av dem er direkte dumme forslag - men om de er gjenomførbare får tiden vise - det eneste partiet i dag som ikke har sittet i regjering er FrP og de er således de eneste som ikke har fått bevise sine mangler og svakheter, samt sine styrker da hvis man skal ta med det også..

Jeg tror det er såvidt mange som er med på å styre norgen politikk at om FrP fikk en statsminister ville det ikke føre til en revolusjon nettopp fordi de andre partiene fortsatt ville ha sine stemmer som også bidro til å bremse FrP - så hvorfor ikke la de få prøve?

siden så mange stemmer på dem skal vi vel få se da ved neste valg (som det alltids snakkes om) hvordan de klarer seg..

Forøvrig - jeg syns generelt sett de som stemmer FrP tenker for lite selv og lar seg påvirke av andres meninger om dette og hint..

Sansynligvis akkurat som andre som stemmer Rv, Folkelista, Kystpartier og andre "rariteter"

- men det skal de ha, de står på for noe de tror på.. For tror gjør de - veldig.. mens de andre partiene ser ut til å vite.... i allefall fordi de har fått prøve...

Personlig stemmer jeg på det partiet som best ivaretar meg og mine behov..

Skrevet (endret)
Var du ironisk?

Håper det...

Utfra det jeg vet om FrP, synes det for meg som om FrP er det beste valget.

Jeg flagget jo som bare det... (Det ville jo vært litt fordomsfullt, selv for meg.)

Men jeg kan ikke skjønner hvilke andre saker ved FrP som er så flotte at du vil stemme på partiet. opplys meg gjerne!

Har du forresten lest partiprogrammet? Det ser sikkert flott ut, men det er utrolig mye som ikke stemmer der altså. De skal bruke penger i hytt og gevær, og dette vil selvfølgelig gå utover andre goder. (Men det er kanskje greit å ikke få lønn om du blir syk og borte fra jobben et par dager, så lenge du kan kjøpe deg billig sprit?)

Det ironiske er at politikken til FrP stort sett vil gå utover de med lav utdannelse/lønn, som jo er størsteparten av de som stemmer FrP...

Endret av brumma*
Gjest Gjest
Skrevet
Vi snakkes etter neste stortingsvalg! ;)

Og vi snakkes etter at folk får se FrP-politikk i praksis over noen år...

Skrevet

Jeg stemmer langt til venstre. Men det er ikke fordi jeg er edel, eller tenker spesielt mye mer på barna i Afrika enn andre folk. Uansett hva men stemmer, går det mye på egeninteresse.

Jeg kommer aldri til å stemme FrP, rett og slett fordi jeg ikke er enig i sakene deres, og fordi jeg ikke er enig i deres analyse av verden.

Gjest Gjest
Skrevet
:overrasket:  :overrasket:  :overrasket:

Jeg har mange ganger hørt uttrykket "Safety in numbers", men "intelligence in numbers" er ny for meg.

Mente bare at enkelte aldri oppfatter at de kanskje tar feil av og til. Selv når de står heeelt alene, så er det alle de andre som er dumme og uintelligente:)

Gjest Gjest
Skrevet
Og vi snakkes etter at folk får se FrP-politikk i praksis over noen år...

Gleder meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...