Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

har hørt at noen kan opereres slik at de ikke kan rødme mer? noen som har hørt det samme? syns det høres rart ut jeg...? noen som har andre tips for å ikke rødme? :oops: :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på!

Har alltid rødmet og dette kan være veldig ubehagelig...

Trodde jeg skulle bli kvitt rødmingen med alderen, men nei.. Selvfølgelig er det mindre nå enn f.eks i puberteten.

Jeg rødmer i de mest "lite pinlige" situasjoner, og da er det ekstra teit og irriterende. Når jeg snakker foran en stor forsamling men er psykisk forberedt er dette ikke noe problem. Men når jeg snakker spontant, blir snakket til, noe blir bemerket slik at jeg plutselig og uventet får oppmerksomhet, da er dette verst!

Jeg har på en måte slått meg til ro med denne plagen, men har noen et tips, så takk!

Prøver å drite i det, men plagsomt, det er det! :oops: :oops: :oops:

Skrevet

Operere bort rødmingen? For no' tull! Nei, folkens, vi er født slik. :oops:

- Miamor :briller:

Skrevet

Rødming har ødelagt ungdomstida mi - og starten på voksenlivet. :(

Dette er noe som bør tas på alvor! Snakk med legen. Ingen skal behøve å få livet sitt ødelagt p.g.a. dette.

For noen er det psykisk betinget - for andre er de medisinsk betinget.

Det finnes medisiner - tabletter.

Det fikk jeg etterhvert - noe som gjorde at jeg gradvis turte mer - og ble mer selvsikker.

Uansett - årsak - snakk med din lege hvis dette plager deg! 8)

Skrevet

jeg rødmer også i situasjoner der jeg egentlig ikke blir flau... jeg bryr meg egentlig ikke om å snakke foran mange mennesker og sånn... men plutselig kan jeg begynne å rødme helt enormt... høres helt rart ut dette men.. noen andre som har det slik, rødmer uten egentlig å være flau..? :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Anette84!

Rødming er en stor plage for mangen og det går nok an å bli kvitt det ja!

Grunnen til at jeg rødmet før var forde jeg tenkte "åneii..nå kommer jeg til å rødme!!" og så gjor jeg det for jeg ble flau.Men hvis en på en måte tenker at "NEI-Jeg er IKKE flau og jeg rødmer IKKE!!!" så skal du se at du ikke rødmer engang forde du får kontroll.Mangen andre f.e.k venninner kan være fryktelig irriterende å ha i nærheten da i tillegg hvis de roper tomat etter deg, men ikke bry deg! Etter hvert får du kontroll og bedre selvtillit! :D :D :D :kul:

Skrevet
Dette lurer jeg også på!

Men når jeg snakker spontant, blir snakket til, noe blir bemerket slik at jeg plutselig og uventet får oppmerksomhet, da er dette verst!

jeg rødmer også i situasjoner der jeg egentlig ikke blir flau

Skulle tro det var jeg som hadde skrevet dette. Jeg kjenner meg 100% igjen. Rødming er noe dritt :x :oops: :oops: :oops:

Skrevet

Rødmer jeg og.

Men den operasjonen går ut på å kutte sammenhengen mellom de ytterste blodkarene (som fylles opp så fort når du blit bittelitt flau) og huden. Da blir man jo aldir det minste rød i kinna da jo! :( Litt farge hadde vært greit. Jeg synes ikke det høres så veldig fristende ut...

Skrevet

Veldig greit å høre at andre sliter med det samme.

Gjest: Sikkert et godt tips, men du rekker vanligvis ikke å tenke dette i rødmende situasjoner, før det er for seint. Men jeg skal gjøre et forsøk...

:oops:

Skrevet

Trodde rødming skyltes at man er usikker??

Har ei venninne som rødmet hver gang noen snakket til henne. Da var hun ny på skolen, nå når hun har gått lenge på skolen, og er blitt mer sikker på oss... Ja, da rødmer hun nesten aldri.....

Og jeg vet med sikkerhet at jeg rødmer når jeg blir usikker...

Derfor syntes jeg det høres litt rart ut at man kan opperere bort sånt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...