Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #1 Del Skrevet 28. mai 2006 Noen som kan anbefale en og og billig restaurant i Paris? Skal dit i august, og det hadde vært kjempefint med noen forslag. En på jobben nevnte ett gatemarked i Paris det var verdt å oppsøke når en er der, men hun husket ikke navnet på markedet; det var iallefall ikke på alle ukedagene. Noen som vet hva hun mener? Er ellers interessert i gode tips på hva som er verd å se og hvor det er billig å shoppe, og hva som er lurt å kjøpe når en er der. Skal være der en uke. Håper på noen gode tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adiva Skrevet 30. mai 2006 #2 Del Skrevet 30. mai 2006 Hei! Er du i Paris, så må du jo se Eiffeltårnet, gå langs Chanz Elysees (sikkert skrevet helt feil;)), masse forskjellige butikker der, og på enden av denne gata så har du jo Arc of Triumph som du kan gå til toppen og se over hele Paris. The Louvre er jo også noe å få med seg. Er jo også mange andre ting som er fint å dra til, Notre Dame f.eks, skaff deg et turisthefte av noe slag når du kommer dit! Det er nok av ting å ta seg til om du skal være der en uke tenker jeg Når det gjelder restauranter, ta deg en titt rundt når du shopper, så finner du sikkert noe bra og billig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. mai 2006 #3 Del Skrevet 30. mai 2006 http://www.einarsen.no/frankrike/paris/Sacreceur.jpg det vakreste jeg har sett i hele mitt liv. Dagstur til Versaille kommer som en knallgod nummer to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie27 Skrevet 30. mai 2006 #4 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg har vært i Paris mange ganger, og det er en plass jeg iallefall skal få med meg neste gang og det er Katakombene! Ellers kan du, hvis du har begrenset tid, styre unna Champs Elyssées. Joda, det er en bred og fin avenue, men domineres av butikkkjeder og masse turister. (ja, ja, det er kanskje ok for den som liker å shoppe?) Anbefaler også Sacre Cour, spesielt om kvelden! "Bak" Sacre Cour ligger det en plass, med en del restauranter. Kanskje du kan finne noe interessant der? Versailles er fint! Ikke glem Notre Dame, gratis å komme inn der også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HB Skrevet 30. mai 2006 #5 Del Skrevet 30. mai 2006 Rue Moufftard er en gate i Latinerkvarteret som har mange koselige restauranter. I forrige ukes KK sto det om bydelen/området Belleville hvor der er marked to dager i uke. Tror det var mandag/tirsdag og fredag. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå