Gå til innhold

Invitert til "kosekveld"..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det kommer 10-12 stykker til meg på "kosekveld" neste tirsdag. Dette er mennesker som jeg har gått på kurs med, og ikke kjenner så godt.

Jeg trenger tips til hva jeg kan servere til en slik anledning. Og det må være billig! Lommeboka er temmelig skrapet nå...

Alle forslag tas i mot med stor takk! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

..og så glemte jeg å nevne at serveringen ikke må ta så "stor plass", da jeg bor trangt til å ha såpass mange mennesker.

Trådstarter :)

Gjest gjest1
Skrevet

Pastasalat med rundstykker? Billig og tar liten plass.

Skrevet

Nachos? Tortillachips legges utover en langpanne, ha på tacokrydret kjøttdeig, maiskorn, hakket løk, hakkede tomater, salsa og revet ost og gratiner i ovnen.

Skrevet

Sånne lefser i firkantet pakke som jeg ikke kommer på navnet på, men som har eksistert i flere hundre år.... Ta slike og bløt opp. Smør et passe tykt lag med smøreost (eks krydret, med hvitløk, urter eller hva som helst) og legg røkelaks, eller et godt kjøttpålegg oppå, legg på tynne skriver med agurk og paprika. rull sammen og skjær opp i tre deler. Fest med tannpirker eller lignende trepinne. smaker godt, kan varieres mye, og er veldig lettvint og renslig mat som kan lages i god tid bare du dekker med plast. Server en god salat ved siden av, så komme du langt.

Skrevet

Skal det være mat eller bare "snop"?

Skrevet

Hjemmebrent kun ca 200 kr. l. og hjelper på stemningen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror vel at det holder med snop?

Mange gode ideer her, og jeg likte godt lefse-ideen!

Keep it coming folks!

Trådstarter.

Gjest gjest1
Skrevet

Grønnsaker og dip er godt som snacks, koselig å sitte rundt bordet sammen og dippe :)

Skrevet

Hva med å lage ulike typer dip, enten av rømme og poser, eller from scratch....

.....skjær opp agurker, gulrøtter og kålrabi i strimler....kan gjerne ha blomkålbuketter også..eller andre grønnsaker...

Så kan dere dippe i veg, enkelt og greit...

Skrevet
Sånne lefser i firkantet pakke som jeg ikke kommer på navnet på, men som har eksistert i flere hundre år.... Ta slike og bløt opp. Smør et passe tykt lag med smøreost (eks krydret, med hvitløk, urter eller hva som helst) og legg røkelaks, eller et godt kjøttpålegg oppå, legg på tynne skriver med agurk og paprika. rull sammen og skjær opp i tre deler. Fest med tannpirker eller lignende trepinne. smaker godt, kan varieres mye, og er veldig lettvint og renslig mat som kan lages i god tid bare du dekker med plast. Server en god salat ved siden av, så komme du langt.

Vestlandslefser? :)

Gjest Gjest
Skrevet

Bak foccacia i et par variasjoner, ikke så mye arbeid, det blir ikke dyrt og det er veldig godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...