Windy Skrevet 28. mai 2006 #1 Skrevet 28. mai 2006 Går det bra å kutte opp noe ekstra grønnsaker når jeg lager wok for å fryse de ned? Hadde vært kjekt..
Gjest Gjesta Skrevet 28. mai 2006 #2 Skrevet 28. mai 2006 Kan ikke se hvorfor det ikke skulle gå. Du mister kanskje litt vitaminer, men til gjengjeld er det kjekt å ha noe sunt raskt tilgjenglig i fryseren til en dårlig dag da det kanskje hadde blitt junk food i stedet.
Blueberry Skrevet 28. mai 2006 #3 Skrevet 28. mai 2006 Ja, det skulle vel gå med de fleste grønnsaker. Jeg har ferdig oppkuttet paprika i alle farger, gulrøtter, bambusskudd og vannkastanjer i fryseren. Det går veldig bra.
Windy Skrevet 28. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2006 Så bra, takker for svar Syns ikke de frosne wokblandingene er noe gode , men det tar jo så lang tid om jeg skal kutte opp nytt hver gang! 1
loffen Skrevet 28. mai 2006 #6 Skrevet 28. mai 2006 Dette var lurt. Så smarte dere er. Sånn skal jeg også gjøre.
Gjest gjest1 Skrevet 28. mai 2006 #7 Skrevet 28. mai 2006 Dette har jeg gjort før, og det fungerte veldig bra. Smakte mye bedre enn ferdig-frossen-blanding
mee mee Skrevet 30. mai 2006 #8 Skrevet 30. mai 2006 Ja, det skulle vel gå med de fleste grønnsaker. Jeg har ferdig oppkuttet paprika i alle farger, gulrøtter, bambusskudd og vannkastanjer i fryseren. Det går veldig bra. ← slik ferdig stor pose mna kan få kjøpt?
Blueberry Skrevet 30. mai 2006 #9 Skrevet 30. mai 2006 slik ferdig stor pose mna kan få kjøpt? ← Hva mener du? Jeg bruker friske grønnsaker og kutter opp selv. Bambusskudd bruker jeg fra boks, men har vanligvis en halv boks igjen etterpå som jeg da fryser ned. Har pleid å kjøpe hele vannkastanjer på boks som jeg kutter opp i skiver selv og fryser ned det jeg ikke bruker der og da. Paprika og gulrøtter kjøper jeg hele og kutter opp i skiver, biter eller staver...
mee mee Skrevet 30. mai 2006 #10 Skrevet 30. mai 2006 har kjøpt 2 kg slik frossen blanding, like grønnsaker som du har, men disse tror jeg var forvellet, så det var ikke så gode..
Gjest Thalassa Skrevet 4. juni 2006 #11 Skrevet 4. juni 2006 vil bare si at det er lurt å være nøye med å ha tett plastpose/boks hvis man skal fryse ned purre og andre sterkt luktende grønnsaker. Hvis ikke kan man ende opp med purrelukt på saftisen, som jo ikke er så godt akkurat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå