Gå til innhold

Steke kyllingfileter i ovn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger dere kyllingen i folie, rett på panna, i form?

Huff, jeg la filetene i form en gang og de ble jo kokt pga alt vannet som kom ut :klaske:

Hvordan gjør dere med koteletter?

Må lære meg å lage mat en gang jeg også :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg pleier å brune kyllingfiletene veldig kjapt på panna først - noen sekunder bare - for å sette i gang steikeprosesessen, så setter jeg dem i ovnen. Noen ganger "bart", andre ganger i folie. Samme med fisk. Syns de blir mindre tørre i folie. Koteletter har jeg bare erfaring med i panna.

Endret av Ginen
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg bruner kotelettene kjapt i panna og putter de i stekepose før de går inn i ovnen(mindre søl, jeg hater å skure ovn.....).

Gjest gjesta
Skrevet

Etter en kjapp steking, er det også godt å putte koteletter i en lergryte. Da blir de skikkelig saftige!

Skrevet

Kyllingfiletar legg eg på ei rist, og så har eg ei langpanne eller eldfast form under, som samlar opp krafta. Ofte har eg poteter/grønsaker i den forma, som då får ein god smak av krafta som kjem frå kyllingen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg steker også alltid kjøttet i panne først, for å "forsegle" saften inn i kjøttet. Deretter har jeg ofte gulerøtter og andre grønnsaker under kjøttet, slik at kjøttet ikke ligger rett på formen.

Skrevet

Herlig, nå kan jeg også lage mat i ovnen :Nikke:

All tid jeg kan tilbringe foran tv eller data mens maten lager seg selv er gull verdt :ler:

Gjest Fantus
Skrevet

Ellers så kan du marinere kyllingen i litt olje og krydder før du putter den i stekeovnen. Da vil også safta forsegles på innsiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...