afr0dite Skrevet 28. mai 2006 #3 Skrevet 28. mai 2006 Hva du enn gjør, IKKE TA VANN PÅ!! Hell på en STOR klatt med zalo og la det trekke inn. Når du ser at zaloen begynner å ta farge fra oljen, gnir du zaloen litt inn i stoffet og tørker vekk det ovrflødige før du heller på med mer zalo. Fortsett til zaloen ikke blir grumsete (må vente en GOD stund), før du endelig har den i vaskemaskinen. Oljeflekken bør være NESTEN borte innen du er kommet så langt. Lykke til! Det er ikke SÅ vanskelig!
Arielle Skrevet 28. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2006 Hva du enn gjør, IKKE TA VANN PÅ!! ← eehh.. jeg har på en måte allerede gjort det... Er det noe håp da?
afr0dite Skrevet 28. mai 2006 #5 Skrevet 28. mai 2006 eehh.. jeg har på en måte allerede gjort det... Er det noe håp da? ← Heheh, jaja, gjort er gjort! Klin på med zalo og håp på det beste! Forresten usikker på om du kanskje bør la stoffet tørke før du kliner på med zalo... Hmm.. min oljeflekk-kunnskap slutter desverre der! Kanskje noen andre har noen råd?
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #6 Skrevet 28. mai 2006 Hentet fra http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4485537.49#olje "Vanskelige flekker fuktes med flytende oppvaskmiddel, la det ligge noen timer. Deretter vask ved 60ºC, hvis stoffet tåler det. Du kan også bruke white-spirit, som løser fett. Fukt flekken og sug opp løsingsmiddelet med en klut. Gjenta hvis det er nødvendig. Vask plagget etterpå." Sistnevnte kun hvis plagget er fargeekte..
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #7 Skrevet 29. mai 2006 Hvordan gikk det med flekken, trådstarter? Jeg kan ikke helt skjønne at litt vann vil ødelegge for flekkfjerningen? Fett frastøter vann uansett, så hvorfor det var uheldig, hadde vært morsomt å få vite. Men uansett; Zalo er supert til fettflekker!
afr0dite Skrevet 29. mai 2006 #8 Skrevet 29. mai 2006 Hvordan gikk det med flekken, trådstarter? Jeg kan ikke helt skjønne at litt vann vil ødelegge for flekkfjerningen? Fett frastøter vann uansett, så hvorfor det var uheldig, hadde vært morsomt å få vite. Men uansett; Zalo er supert til fettflekker! ← Kan ikke helt svare på det der! Men erfaring viser at det er sånn. Hvis man har hatt masse voks i håret feks, skal man FØRST ha i shampo, og deretter massere inn litt etter litt vann. Væter man håret først, er håret like fettete når det tørker. Prøv, så får du se! Som du sier, er fett vannavstøtende, så vannet legger seg kanskje som en hinne oppå fettet, slik at zaloen ikke kommer til? Noen ting bryr jeg meg ikke om å vite hvorfor, så lenge det funker!
Arielle Skrevet 30. mai 2006 Forfatter #9 Skrevet 30. mai 2006 Hvordan gikk det med flekken, trådstarter? ← Jo, den ble mindre, men tror ikke den er helt borte. Ser det bedre når buksa tørker...
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #10 Skrevet 30. mai 2006 Jo, den ble mindre, men tror ikke den er helt borte. Ser det bedre når buksa tørker... ← Prøv en runde til! Det er muligheter for at du får bort alt da. Men gni lenge slik afrodite snakket om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå