Donnie Darko Skrevet 9. desember 2002 #1 Skrevet 9. desember 2002 Jeg bare lurer på hvorfor jeg får så mye dritt slengt etter meg fordi jeg liker svartmetall... jeg vet ikke hvorfor men det "mørke" har alltid tiltrukket meg.. du kan ikke se på meg at jeg hører på den musikken.. men når jeg havner i en diskusjon og jeg sier jeg liker den musikken så kaller alle "normale" meg en satanist... selvom jeg klart ikke er det.... Det er liksom noe med den musikken som maler ut de grimme, kalde, dyriske og uhyggelige følelsene som jeg VET finnes i alle mennesker... jeg tror de bare er redde for og innse det..
Ruby Skrevet 10. desember 2002 #2 Skrevet 10. desember 2002 Folk er redde for det som de ikke forstår, og det er mange av de som ikke forstår seg på black-metal eller musikk i samme sjangeren. Jeg har alltid likt hardere musikk, man kan ikke se det på meg heller, men jeg har lært meg at man skal stå på meningene sine. Det er ikke andre som skal fortelle deg hva man skal like eller ikke, det er du selv som skal ta det valget. Mange tror at black-metal = satanisme, men man trenger vel ikke være/bli satanist for at man hører på en viss type musikk. Det er sånnn med flere sjangere musikk også. Ta rap f.eks. og Eminem. Skal alle som liker musikken hans bli som ham, gjøre samme feil som ham, eller er det rett og slett fordi han har en type musikk som fenger/er interessant. Sånn er det med oss black metal fans også. Vi er fascinert av musikken, bandet, tekster osv. Det betyr ikke at vi praktiserer det vi hører. Stå på dine egne meninger, ikke tenk på hva andre tror. Blås i kommentarer, og mest av alt, aldri vær redd for å innrømme hvem du er og hva du liker! Det er det folk er ute etter, å skape sterotyper..... Vær deg selv!
Gjest sexysadie Skrevet 10. desember 2002 #3 Skrevet 10. desember 2002 Jeg kjører en del Metalmusikk på Bodegaen der som jeg jobber. Og min erfaring er at d blir stappfullt på disse kveldene.D er ikke bare Metal-fans som kommer til disse Metal-night oppleggene men også folk som er litt nysgjerrige på musikken uten å ha lyst til å kjøre stilen m svart hår og svarte klær. Metal er for alle D morsomme var jo at da Satyricon kom ut m sin siste CD så var d totalt utsolgt i mange dager før de fikk inn nytt parti, ingen av de som bekjenner seg til Metal rakk å kjøpe den Ikke spør meg om hvem som kom oss i forkant....
Milo Minderbinder Skrevet 13. desember 2002 #4 Skrevet 13. desember 2002 Det er masse kul mørk musikk. Jeg vet lite om den; har bare hørt litt. Litt, i den forstand at jeg har hørt ting jeg synes er søppel ("Cradle of filth", fordi jeg synes at vokalisten høres ut som et fornærmet ekorn på amfetamin), og ting som jeg synes er....vel....ganske greit....Satyricon, for eksempel. Det er vel kun et meget lite mindretall av de som hører på black metal som sitter med gul markørpenn og streker over høydepunkter i teksten, mens døde katter ligger på bordet i lyset fra svarte talglys. Mørk musikk selges i ganske stort omfang, og det er ikke så mange satanister. Lik hva slags musikk du vil, og drit i folk når det gjelder dette. Det gjør deg ikke til satanist, på omtrent samme måte som det at jeg kan finne på å høre på arabisk musikk ikke gjør meg til Osama Bin Ladens høyre hånd. Milo.
Gjest sexysadie Skrevet 4. januar 2003 #5 Skrevet 4. januar 2003 Ett tips til nybegynnere: Type O Negative
Malou Skrevet 4. januar 2003 #6 Skrevet 4. januar 2003 Har ikke noe problem med folk som liker "tung/svart" musikk, selv om jeg ikke er særlig begeistret for det selv. Dømmer ikke folk etter hva slags musikk de hører på, men hvordan personen er... Det samme gjelder for folk som liker sukkersøt boyband musikk. Godt med musikalsk mangfold, forventer ikke at alle andre skal like det samme som meg. Det som er irriterende er folk som bare ikke kan akseptere at andre liker annen musikk enn dem selv, og absolutt skal argumentere for det. Folk som mener at du må være dum hvis du liker den og den musikken. Bare kos deg med musikken din du. Ingen dom herfra Jennifer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå