Meaty Skrevet 28. mai 2006 #1 Skrevet 28. mai 2006 De siste årene har Dr. Phil vært en av mine helter. Når verden har syntes kald og overfladisk har han vært min store trøst, den som ser tingene som er under det ytre og som har gitt mennesker med problemer en ny sjanse. MEN i går gjorde han noe jeg aldri trodde jeg skulle få se: Han hadde tre kvinner i studio. En liten og spinkel asiatisk dame som heller så ut som ei jente, ei ganske normalt utseende flerbarnsmor, og en dame som hadde slanket seg over 20 kg. Felles for disse tre var at de ønsket seg brystimplantat. Og - Dr. Phil tilbydde seg å sponse operasjon for alle tre! Dette var en avgjørelse han tok på få minutter. Hun asiatiske var så tynn at jeg ikke kan forstå at han ikke sa at hvis hun legger på seg litt så vil nok puppene bli større også. Små, tynne personer har jo sjelden særlig til pupper da Hun mora klagde over at hun hadde fått hengepupper etter amming, og ville ikke vise seg naken for mannen sin. Hvis man ikke tør å vise seg for SIN EGEN MANN, da er det vel ikke kroppen det er noe galt med, men heller med selvtilliten! Og den sitter som kjent oppe i hodet Hun som slanket seg så mye hadde fått "to tomme poser" på brystet - hun hadde altså overflødig hud. Jeg har selv slanket meg en del, og det at puppene skrumper er noe som dessverre følger med når kiloene forsvinner. Vet ikke om denne damens problem med overflødig "puppehud" er noe som ville gått inn i samme kategori som det å fjerne overflødig hud på magen. Men hun ville altså løse det ved å putte fremmedlegemer (les: silikon) inn for å fylle opp. Og Dr. Phil sa at det var greit At en mann som virker så klok og har løsninger på selv de mest komliserte problemer kan ty til en så lettvinn løsning, ja det er uforståelig for meg. Han har jo så mange ganger hatt gjester som har fått gjennomgå fordi de er grunne, han har for meg på en måte vært selve symbolet på de få personene i media som slåss mot overfladiskheten, også gjør han dette!
Cherie Skrevet 28. mai 2006 #2 Skrevet 28. mai 2006 Du får maile til ham. Hvem vet... kanskje han svarer deg.
Gjest Piper Skrevet 28. mai 2006 #3 Skrevet 28. mai 2006 Om du virkelig ahr hatt han som din store helt i mange år, burde du vel ha visst at han ikke bare bruker noen få minutter på sakene sine. Alle de tre damene har vært igjennom en grundig undersøkelse, før de sitter der i stolen hos han. Og det samme gjelder alle de andre. Så du burde kanskje visst slike ting, om du har hatt han som din store helt. Det ligger ALLTID mye mer bak, enn det vi får vite på tv.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #4 Skrevet 28. mai 2006 Er han ikke amerikansk da? Uten at jeg kjenner til mannen mer enn innlegget ditt, er jeg grunn nok til å påstå dette.
Gjest Neffi Skrevet 28. mai 2006 #6 Skrevet 28. mai 2006 Hva er galt i å endre på sitt utseende om det virkelig er et hinder for personen? Du kan ikke avgjøre om det var rett eller galt! Er det bare fordi det var snakk om silikon her? - Om han hadde tilbudt noen å gå på et helsestudio gratis i et år, for å løse sine problemer, hadde det vært annerledes?
Mr. Singel Skrevet 28. mai 2006 #7 Skrevet 28. mai 2006 Flott av Dr. Phil. Skjønt personlig liker jeg best små faste. Men hvis de har store mentale plager og dette er noe som silicon kan fikse så hver sin lyst. Hvofor dette er noe som gjør at du blir så vannvittig hissig skjønner jeg ikke men folk er jo forsjellige
Gjest Miloine Skrevet 28. mai 2006 #8 Skrevet 28. mai 2006 Om du virkelig ahr hatt han som din store helt i mange år, burde du vel ha visst at han ikke bare bruker noen få minutter på sakene sine. Alle de tre damene har vært igjennom en grundig undersøkelse, før de sitter der i stolen hos han. Og det samme gjelder alle de andre. Så du burde kanskje visst slike ting, om du har hatt han som din store helt. Det ligger ALLTID mye mer bak, enn det vi får vite på tv. ← Enig med Piper. Han har jo snakket masse med disse damene før han møtte dem under tvsendingen. Avgjørelsen fra hans side ble ikke tatt der og da, dette hadde de helt klart snakket både vel og lenge om før sendingen fant sted.
Cuba Skrevet 28. mai 2006 #9 Skrevet 28. mai 2006 Jeg så det og reagerte også litt.. Har selv lyst på silikonpupper! Og der fikk de et halvt minutt til å komme med en god begrunnelse for hvorfor de ville ha silikon, og ble han overbevist skulle de få det. Og det ble han jo da! Jeg har like god grunn som hun tynne asiateren! Mulig det har vært timesvis med forberedelser osv før programmet, men det var i allefall ikke noe de ga uttrykk for og jeg satt igjen med et dårlig inntrykk av Phil-fyrn!
Cuba Skrevet 28. mai 2006 #10 Skrevet 28. mai 2006 Enig med Piper. Han har jo snakket masse med disse damene før han møtte dem under tvsendingen. Avgjørelsen fra hans side ble ikke tatt der og da, dette hadde de helt klart snakket både vel og lenge om før sendingen fant sted. ← Ja, greit nok det! Men det var det inntrykket seerne sitter igjen med da.. Da burde de ikke gjøre det på den måten syns jeg i allefall!
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #11 Skrevet 28. mai 2006 Ja, greit nok det! Men det var det inntrykket seerne sitter igjen med da.. Da burde de ikke gjøre det på den måten syns jeg i allefall! ← Jeg tror de fleste seerne er klar over dette da.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #12 Skrevet 28. mai 2006 Hvis noen har Dr. Phil som sin store helt tyder det vel på at de selv trenger hjelp.
Meaty Skrevet 28. mai 2006 Forfatter #13 Skrevet 28. mai 2006 Hvis noen har Dr. Phil som sin store helt tyder det vel på at de selv trenger hjelp. ← Hva med de som sier sånne ting men ikke tør å oppgi brukernavn eller være registrert? Via Dr. Phils "weight loss challenge" fikk hjelp med motivasjonen for å gå ned en del kilo. Har jeg bedre selvtillit fordi jeg ser annerledes ut nå? Nei, men jeg føler meg fysisk mye bedre, blir ikke så fort sliten som jeg gjorde før og har mer bevegelsesfrihet. I den slankeserien synes jeg han tok for seg de riktige grunnene til at folk er overvektige, og det fikk meg til å gå litt i meg selv. Så ja, Dr. Phils program har vært veldig positivt for meg, og derfor kan jeg si at jeg har han som en helt. Hva slags hjelp mener du jeg trenger da? Hva slags helter har du forresten? Piper, jeg vet vel at han har snakket med deltakerne på forhånd. Men som Cuba sier, det ble ikke fremstilt sånn på TV. Jeg har ingen problemer med at han spanderer medlemsskap på helsestudio. Dette er noe som har en direkte fysisk virkning på kroppen. Silikonpupper er ikke noe som fysisk forbedrer kroppen din. Det at du synes du har små pupper er noe som sitter i hodet. Dr. Phil har jo selv sagt mange ganger at man fikser ikke et psykisk problem ved å endre på noe fysisk.
Gjest Neffi Skrevet 28. mai 2006 #14 Skrevet 28. mai 2006 (endret) Hva med de som sier sånne ting men ikke tør å oppgi brukernavn eller være registrert? Via Dr. Phils "weight loss challenge" fikk hjelp med motivasjonen for å gå ned en del kilo. Har jeg bedre selvtillit fordi jeg ser annerledes ut nå? Nei, men jeg føler meg fysisk mye bedre, blir ikke så fort sliten som jeg gjorde før og har mer bevegelsesfrihet. I den slankeserien synes jeg han tok for seg de riktige grunnene til at folk er overvektige, og det fikk meg til å gå litt i meg selv. Så ja, Dr. Phils program har vært veldig positivt for meg, og derfor kan jeg si at jeg har han som en helt. Hva slags hjelp mener du jeg trenger da? Hva slags helter har du forresten? Piper, jeg vet vel at han har snakket med deltakerne på forhånd. Men som Cuba sier, det ble ikke fremstilt sånn på TV. Jeg har ingen problemer med at han spanderer medlemsskap på helsestudio. Dette er noe som har en direkte fysisk virkning på kroppen. Silikonpupper er ikke noe som fysisk forbedrer kroppen din. Det at du synes du har små pupper er noe som sitter i hodet. Dr. Phil har jo selv sagt mange ganger at man fikser ikke et psykisk problem ved å endre på noe fysisk. ← Jeg er veldig enig i mye du mener altså men jeg synes faktisk at det finns små pupper, store pupper, ødlagte pupper, henge pupper .. Det er ikke alltid noe som bare sitter i hodet. Slik som kroppsfikseringen er nå i verden skal man pinade være sterk for å ikke bli påvirket. Og har man da i tillegg et spesifikt problem med sine pupper (det er ikke alt som er "normalt", selv ikke da det gjelder kroppsdeler - hvem har retten til å definere det "normale" for en?) forstår jeg godt at de fysiske komplekser man har, kan bedres med silikon. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle - men noen. Endret 28. mai 2006 av Neffi
Cuba Skrevet 29. mai 2006 #15 Skrevet 29. mai 2006 Jeg tror de fleste seerne er klar over dette da. ← Ja, greit nok det! Men hvorfor gjøre det da? Det må jo være for at de vil seerne skal ha det inntrykket av at de fikk 30 sek. til å overbevise Phil og da var det greit liksom. For all del, han må gjerne dele ut så mange silikonoperasjoner han vil for meg. Syns bare det var rart å gjøre det på den måten hvis alle skjønner at det ikke var sånn det skjedde.
Gjest Neffi Skrevet 29. mai 2006 #16 Skrevet 29. mai 2006 Ja, greit nok det! Men hvorfor gjøre det da? Det må jo være for at de vil seerne skal ha det inntrykket av at de fikk 30 sek. til å overbevise Phil og da var det greit liksom. For all del, han må gjerne dele ut så mange silikonoperasjoner han vil for meg. Syns bare det var rart å gjøre det på den måten hvis alle skjønner at det ikke var sånn det skjedde. ← ... men det var jo lange repotasjer om kvinnene i forkant!
Gjest Piper Skrevet 29. mai 2006 #17 Skrevet 29. mai 2006 Piper, jeg vet vel at han har snakket med deltakerne på forhånd. Men som Cuba sier, det ble ikke fremstilt sånn på TV. ← Spiller det noen rolle hvordan det ble fremstilt på tv, når du vet at han gjør det? Eller er det bare det som vises på tv som er viktig, og alt annet spiller liten rolle? Må han gjenta seg selv til det kjedsommerlige, bare fordi det nå gjaldt silikon?
Cuba Skrevet 29. mai 2006 #18 Skrevet 29. mai 2006 ... men det var jo lange repotasjer om kvinnene i forkant! ← Jaha? I et annet program da? Eneste jeg kan huske var at de fortalte så og si det samme i de (ikke lange i allefall) reportasjene før de satt inne hos Phil! Spiller det noen rolle hvordan det ble fremstilt på tv, når du vet at han gjør det? Eller er det bare det som vises på tv som er viktig, og alt annet spiller liten rolle? Må han gjenta seg selv til det kjedsommerlige, bare fordi det nå gjaldt silikon? ← Ja, det syns jeg. De fremstiller seg vel sånn de vil bli oppfattet og det er det jeg reagerer på! Gjenta seg selv? Hvordan da?
Gjest Neffi Skrevet 29. mai 2006 #19 Skrevet 29. mai 2006 Hm jeg trodde virkelig programmet startet med deres historier..? men da tar jeg feil da
Cuba Skrevet 29. mai 2006 #20 Skrevet 29. mai 2006 Hm jeg trodde virkelig programmet startet med deres historier..? men da tar jeg feil da ← Jeg fulgte ikke så intenst med, men jeg husker at det startet med en mamma som kalte dattera for feit hore osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå