Spirito Skrevet 28. mai 2006 #1 Skrevet 28. mai 2006 Jeg lurer på om det går an å gå til frisør og bare få tips om produkter og stell som passer til håret mitt? Det går jo an, liksom, men er det vanlig og høflig? Samboeren min pleier å klippe meg, og det blir alltid veldig fint. Har langt hår, så det skal jo bare klippes rett av, det er sånn jeg liker det. Har ikke lyst til å betale masse for å få en frisør til å gjøre det samme som sambo kan gjøre gratis. Men hvor mye koster en sånn veiledning, mon tro? Og er det normalt/høflig å gjøre det? Må jeg bestille time, eller kan jeg bare spørre i kassa? Tar de seg da tid til å se på håret og hodebunnen? Ser liksom ikke for meg at man kan få en grundig "analyse" i kassa...
Gjest Fruktfat Skrevet 28. mai 2006 #2 Skrevet 28. mai 2006 (endret) jada, det går helt fint og er veldig vanlig! sant å si tror jeg nok 90% av kundene gjør det men du vil få best hjelp utenom lørdager, da er det stort sett fulle lister og liten tid. og vi vil jo gjerne også se hår og hodebunn så vi vet hva vi skal anbefale :kgblunk: frisørprodukter koster jo endel, så da vil man jo ha litt veiledning de som ikke spør eller ikke vil ha hjelp vet hva de skal ha fra før av. Endret 28. mai 2006 av Fruktfat
Spirito Skrevet 28. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2006 jada, det går helt fint og er veldig vanlig! sant å si tror jeg nok 90% av kundene gjør det men ikke kom på en lørdag, da har stort sett ingen tid. og vi vil jo gjerne også se hår og hodebunn så vi vet hva vi skal anbefale :kgblunk: frisørprodukter koster jo endel, så da vil man jo ha litt veiledning de som ikke spør eller ikke vil ha hjelp vet hva de skal ha fra før av. ← Tusen takk for svar! Bestiller man time, eller bare spør man? Og bør man ha helt nyvasket hår når man kommer, eller er det greit at det har gått noen dager, eller? Det er vel vanskelig å se om man har tørt eller fett hår når det er helt nyvasket? Samtidig guffent å skulle bli kikket på med hår som ikke er nyvasket.
Gjest Fruktfat Skrevet 28. mai 2006 #4 Skrevet 28. mai 2006 Ser liksom ikke for meg at man kan få en grundig "analyse" i kassa... ← det er ikke noe hokus-pokus, har egentlig ikke noe å si om du sitter i stolen eller ikke. vi ser på hodebunnen og ser og kjenner på håret ditt, og spør deg noen spørsmål.
Gjest Fruktfat Skrevet 28. mai 2006 #5 Skrevet 28. mai 2006 det er lettere å se på hår som er nyvasket, om det blir fort fett spør vi om. har du tørr hodebunn ser vi det (den er ofte litt rød, og har litt dryss). blir håret fort fett får du anbefalt en shampo mot det. har du tørt hår -må ikke forveksles med tørr hodebunn!- anbefales en balsam og kur. men det er lettere å se hvordan håret er og oppfører seg når det er rent, med tanke på volum, fall/krøller, osv. bare gå inn og spør om noen har tid til å se litt på håret ditt, eller at du trenger hjelp til å finne produkter til ditt hår og hodebunn. veiledning er jo en stor del av jobben vår!
Spirito Skrevet 28. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 28. mai 2006 Tusen takk! Gleder meg til å få ordentlige produkter! Har lenge vært fornøyd med Charles Worthington shampo og balsam, men synes håret har mistet gløden den siste tiden. Produktene har forandret utseende og gått ned i pris og selges nå på cubus, kanskje de rett og slett har blitt dårligere?
Gjest Sexy Cath Skrevet 28. mai 2006 #7 Skrevet 28. mai 2006 Tusen takk! Gleder meg til å få ordentlige produkter! Har lenge vært fornøyd med Charles Worthington shampo og balsam, men synes håret har mistet gløden den siste tiden. Produktene har forandret utseende og gått ned i pris og selges nå på cubus, kanskje de rett og slett har blitt dårligere? ← hvis du bruker samme shampo og balsam over lengre tid venner håret seg til produktene. da vil produktene miste sin effekt.
Grooo Skrevet 28. mai 2006 #8 Skrevet 28. mai 2006 Du, vi har jo frisørlinje på vgs i byen da... Du kan komme innom der en tur og snakke med lærerne/elevene der, kjøpe produkter billig og kanskje tilogmed bli farget/klippet/stylet gratis. Jeg var der i høst og fikk både klipp, striper og stell gratis.
Spirito Skrevet 28. mai 2006 Forfatter #9 Skrevet 28. mai 2006 Du, vi har jo frisørlinje på vgs i byen da... Du kan komme innom der en tur og snakke med lærerne/elevene der, kjøpe produkter billig og kanskje tilogmed bli farget/klippet/stylet gratis. Jeg var der i høst og fikk både klipp, striper og stell gratis. ← Greia er at jeg overhodet ikke vil ha klipp eller farge. Har prøvd vgs på hjemstedet mitt, men de ville gjøre så mye med meg at jeg bare løp ut igjen. Jeg vil jo ikke ha noe gjort, jeg vil bare ha råd. Også vet jeg hvilken frisør jeg skal til, hun er utrolig flink til å anbefale produkter.
Spirito Skrevet 28. mai 2006 Forfatter #11 Skrevet 28. mai 2006 (endret) Ok, da så ← Men kanskje man kan sende mannfolk dit? Min er så dyr i klippen. Er de flinke der? Vi reiser nemlig til Fredrikstad, for han får bare "bondetamp"-sveiser her oppe. Mangler bare lisseslips, liksom. Har prøvd alle frisørene i byen, og har ennå ikke vært fornøyd. Hadde jo vært supert hvis de var litt flinkere på ungdommelige, fine klipper på skolen. Endret 28. mai 2006 av Spirito
Gjest Fruktfat Skrevet 28. mai 2006 #12 Skrevet 28. mai 2006 Hadde jo vært supert hvis de var litt flinkere på ungdommelige, fine klipper på skolen. ← da hadde jeg heller gått til lærling. de lærer jo på skolen, og er nok ikke helt stødige på moderne frisyrer. det er 4 grunnklipper man skal kunne godt før men begynner å eksperimentere, det tar litt tid.
Grooo Skrevet 28. mai 2006 #13 Skrevet 28. mai 2006 Det har stått plakater rundt på skolen i hele år om at de trenger mannlige modeller i alle fall.. Veldig ok priser. Og de har jo lærer med seg hele tiden når de klipper, så jeg klipper meg faktisk heller der enn hos en (ny) lærlig i salong som ikke har en lærer stående over skuldra si men skal klare seg helt på egenhånd. Let opp skolens nettsider og finn telefonnr under "Frisør" i A-Å oversikten, så finner du fort ut om de har startet eksamensperioden for fult eller om de fortsatt har åpent.
Spirito Skrevet 28. mai 2006 Forfatter #14 Skrevet 28. mai 2006 Det har stått plakater rundt på skolen i hele år om at de trenger mannlige modeller i alle fall.. Veldig ok priser. Og de har jo lærer med seg hele tiden når de klipper, så jeg klipper meg faktisk heller der enn hos en (ny) lærlig i salong som ikke har en lærer stående over skuldra si men skal klare seg helt på egenhånd. Let opp skolens nettsider og finn telefonnr under "Frisør" i A-Å oversikten, så finner du fort ut om de har startet eksamensperioden for fult eller om de fortsatt har åpent. ← Kanskje de kan ha eksamen på ham, da blir han sikkert ekstra fin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå