Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det lurer jeg på. Finnes det en god behandling/gode produkter som fjerner hudormer og prikker og lukker porene på nesen? Jeg pleier å klemme de ut, men porene blir da åpne krater som fylles igjen med nye prikker før jeg aner det. Det er liksom ikke hudormer på den måte jeg er vant til fra min egen nese, men blanke "perler". De største er nesten en millimeter brede.

(Ja, det er altså sambo sin nese jeg snakker om. Behandlingen må gjerne være litt skånsom. :sjenert: )

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vet at Clinique har forskjellige produkter som skal forminske porene. Har ikke prøvd de selv, men har lest at mange er fornøyd med dem.

Skrevet

Du kan dra til en hudpleier å få råd...for å få vekk sorte prikker pleier jeg å bruker et produkt fra dermalogica: Skin renewal booster. Rens aniktet og ta på boosteren.......IKKE TA KREM OVER!!!!veldig viktig:)

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt veldig hell med Dermalogica, kanskje du kan bestille et sånt "reisesett" og prøve. Bruker også en sånn "pinne" fra Body Shop, med to løkker i hver ende. Farer hardt over områdene med den ene løkken, og talgklumpene spretter ut ;)

Skrevet

^^^ Til det innlegge over...Du bør ikke gjøre det regelmessig, det er ikke noe bra for huden. Har hørt at man kan få arr osv ved å bruke det.

Gjest Sabia
Skrevet

Nose Pore Mask, med tea tree oil fra Body Shop er veldig bra syns jeg! Den stivner og så drar du den av i ett lag. Kjempebra mot sorte prikker! Har ikke store porer så det vet jeg ikke om den hjelper mot.

Skrevet
Nose Pore Mask, med tea tree oil fra Body Shop er veldig bra syns jeg! Den stivner og så drar du den av i ett lag. Kjempebra mot sorte prikker! Har ikke store porer så det vet jeg ikke om den hjelper mot.

Den har vi prøvd. Kanskje vi ikke burde gi den opp riktig ennå. Men finnes det en god krem man kan smøre på etter at man har fjernet prikkene? Blir jo åpne hull, og smuss legger seg jo lett nedi der. Skulle hatt noe som fikk hullene til å trekke seg sammen.

Gjest baby-E
Skrevet
Hei!

Jeg har hatt veldig hell med Dermalogica, kanskje du kan bestille et sånt "reisesett" og prøve. Bruker også en sånn "pinne" fra Body Shop, med to løkker i hver ende. Farer hardt over områdene med den ene løkken, og talgklumpene spretter ut ;)

husker du hva den heter?

Skrevet

Er dette den som er i ei lita grøn tube? Har også denne, men merkar ikkje så stor forskjell. Kor ofte brukar du den?

Og kva meinar du med "å dra av" maska? Eg pleier å vaske den av med svamp, er dette feil? Har ofte lese dette med at ein skal dra av maska, men har ikkje heilt forstått kva det EIGENTLEG betyr... :sjenert:

Skrevet

Jeg klemmer alt jeg kan. Da kommer guffen ut, men har jette-gryter på nesen. Jeg har ikke funnet noe som hjelper ennå utenom sparkel. Det er det eneste som hjelper. :sjarmor:

Gjest Gjest
Skrevet
Er dette den som er i ei lita grøn tube? Har også denne, men merkar ikkje så stor forskjell. Kor ofte brukar du den?

Og kva meinar du med "å dra av" maska? Eg pleier å vaske den av med svamp, er dette feil? Har ofte lese dette med at ein skal dra av maska, men har ikkje heilt forstått kva det EIGENTLEG betyr... :sjenert:

da er det ikke rart du ikke merker forskjell :sjarmor:

denne masken er best å bruke etter skrubb,hvertfall dampbad slik at porene er åpne og hudormene har "løftet" seg mot overflaten.

ta så på et passe tynt/tykt lag med masken,og la den stivne helt.og da mener jeg helt...ca 15 min...så pirker du opp litt og river av hele masken som er stiv..OG DA følger hudormene med på det som blir lignende papir når det er stivt...og da funker det veldig bra,men som sagt skrubb (bluecorn er best på meg,fra body shop) og/eller dampbad i forkant gir best resultat.

:)

Gjest Fantus
Skrevet

Darolys har en olje eller voks, litt avhengig av hudtypen man har, som man smører på etter å ha klemt ut hudormene. Denne stabliliserer huden sånn at det ikke blir sorte prikker. Man ser fortsatt at porene er store, men de blir hvertfall ikke svarte.

Har ikke prøvd den selv, men jeg har en kollega som bruker den og hun har ingen sorte prikker lengre.

Skrevet

Decléor påstår at "Prolagéne Gel Énergétique" skal virke sammentrekkende på porene hvis den brukes over litt tid.

Skrevet

Send ham til en hudpleiesalong. De kan gi tips til hans hud....

Skrevet
Hei!

hva heter denne, og hvordan skal den brukes?

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Mye rare råd her, men det eneste som faktisk funker er å få resepkt på Differin eller Aberela (A-vitamin syre). Dette tar knekken på de sorte prikkene.

Alt annet er humbug, bortkastet tid og penger. Med mindre man har tre sorte prikker, og ikke tretti. Da kan kanskje stips kjøpt på HM fungere utmerket. Men det var jo snakk om litt flere sorte prikker her ;)

Skrevet
Mye rare råd her, men det eneste som faktisk funker er å få resepkt på Differin eller Aberela (A-vitamin syre). Dette tar knekken på de sorte prikkene.

Alt annet er humbug, bortkastet tid og penger. Med mindre man har tre sorte prikker, og ikke tretti. Da kan kanskje stips kjøpt på HM fungere utmerket. Men det var jo snakk om litt flere sorte prikker her ;)

Tusen takk for svar! Det er nok snakk om rundt hundre prikker her. ;) Skal be ham ta det opp med legen neste gang han er der! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Mener du at den er å få på resept?

Kan en "vanlig" lege skrive det ut, eller må jeg til hudlege?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker en rensemaske fra Juvena, syns den er god, når jeg bare husker å bruke den. Den renser godt, men forminsker ikke porene, men når de ikke er sorte syns de ikke så godt.

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Du må ha resept ja, fra en "vanlig" lege. Grunnet at dette er produkter som kan irritere huden, dvs. ganske sterke saker. Men til gjengjeld er det effektive midler som faktsik fungerer på det det skal fungere mot, nemlig hudormer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...