Mrs. B Skrevet 28. mai 2006 #1 Skrevet 28. mai 2006 (endret) Ifjor plantet jeg for første gang en staude i en stor potte på terrassen. Det er en daglilje som har masse langt grønt gress - det kom aldri noen blomst på den ifjor. Utover høsten ble den brun og vissen så jeg klippet den ned. Nå ser den fortsatt slik ut, men ved siden av har det kommet en ny plante som holder på å vokse seg stor. Hvordan er det med stauder? Er det slik de kommer igjen hvert år? Skal jeg dra opp og kaste den gamle fra ifjor slik at den nye får god plass eller vil den gamle begynne å vokse etter hvert den også...? Lurer også på hvorfor det aldri kom noen blomst på den.. Håper noen med litt mer peiling enn meg kan gi meg noen råd! Takk! Endret 28. mai 2006 av Mrs. B
Gjest Gjesta Skrevet 28. mai 2006 #2 Skrevet 28. mai 2006 Stauder skal komme år etter år ja. Det kan tenkes skuddene ikke skal komme enda, men det kan også tenkes at den "døde" ifjor? Jeg ville ventet og sett, og fjernet den hvis det ikke kom skudd(tror de burde ha kommet nå).
Mrs. B Skrevet 28. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2006 Kan vel hende den er død da ja.. men flaks at det vokser en ny ved siden av da..! Kan jo vente et par uker til og se om det skjer noe, hvis ikke tar jeg ut den gamle. Hemerocallis heter planten forresten.
Gjest Gjesta Skrevet 28. mai 2006 #4 Skrevet 28. mai 2006 Ser at de skal blomstre i mai, så da kan du sikkert vente noen uker til, før du fjerner det døde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå