momo Skrevet 28. mai 2006 #1 Skrevet 28. mai 2006 Her har vi en grense på kl 10 på morningen. Men vi har nabobarn som har kommet så tidlig som 8 på morningen, da sover vi fortsatt. Har da sagt at det er for tidlig på morningen og at de får komme tilbake senere. Hva gjør dere? Dette er snakk om barn som er mellom 4-6 år.
Gjest allium Skrevet 28. mai 2006 #2 Skrevet 28. mai 2006 Regner med at du mener søndag morgen? Da får de ikke gå til venner før 12.
Gjest allium Skrevet 28. mai 2006 #5 Skrevet 28. mai 2006 Hvor gamle er dine barn? ← 5 og 9. De får gå ut tidligere andre fridager - 10 kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #6 Skrevet 28. mai 2006 Her har vi foreldre snakket sammen om dette her. Noen av familiene i nabolaget sover lenge, andre står opp sammen med fuglene. Barna har gått ut til venner og de har fått venner på besøk kl 8 på fridager og kl 9 på søndager. Men de får ikke ringe på til barn/familier vi vet sover lenge. Dette er noe vi foreldre er enige om.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #7 Skrevet 28. mai 2006 Her har vi foreldre snakket sammen om dette her. Noen av familiene i nabolaget sover lenge, andre står opp sammen med fuglene. Barna har gått ut til venner og de har fått venner på besøk kl 8 på fridager og kl 9 på søndager. Men de får ikke ringe på til barn/familier vi vet sover lenge. Dette er noe vi foreldre er enige om. ← Og barna er 4 og 6 år.
Sun Mei Skrevet 28. mai 2006 #8 Skrevet 28. mai 2006 Her i nabolaget er ungene ute kl. 0800 på fridager og det synes jeg er altfor tidlig. Det finnes folk som sover litt lenger.
Gjest Gjesta Skrevet 28. mai 2006 #9 Skrevet 28. mai 2006 Våre får ikke ringe på til noen eller ringe på tlf før eller elleve når det er fridager
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #10 Skrevet 28. mai 2006 Har dere lignende regler for når de får gå ut og leke, dersom dere bor i borettslag? Her vi bor er det barn ute og skriker fra kl. 8 på fridager. Ganske slitsomt for oss som ikke har barn, og som bare vil sove lenge.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #11 Skrevet 28. mai 2006 10 på lørdager, 11 - 12 på søndager. Ikke fordi vi sover så lenge men det er så fint å slappe av på morningene og tenke på at at man ikke trenger å gå noen steder, på jobb og skole og sånt...
momo Skrevet 28. mai 2006 Forfatter #12 Skrevet 28. mai 2006 Vi bor i borettslag, derfor får hun ikke gå ut og leke før kl 10. Ser ut som de fleste andre foreldre har samme regel her og, for de fleste kommer ut kl 10, er noen få før 10.
Gjest *Just-Me* Skrevet 28. mai 2006 #13 Skrevet 28. mai 2006 Hos oss begynner det å ringe på døra fra 10-10.30 tiden tidligst. Og ungene vet at de ikke får gå ut å ringe på hos andre før helst i 11tiden. dette gjelder alle typer fridager.
Orestes Skrevet 28. mai 2006 #14 Skrevet 28. mai 2006 Jeg blir gretten når jeg våkner søndagsmorran av unger som hoier og leker rett utenfor vinduet. Banner litt for meg selv og sånt. Irritasjonen går imidlertid litt over når jeg sjekker klokka og ser at den er rundt ett eller noe...
Gjest LoisLane Skrevet 28. mai 2006 #15 Skrevet 28. mai 2006 Å, jeg er glad for å bo ensomt til... Ungene her får ikke ringe noen før elleve på fridager.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #16 Skrevet 28. mai 2006 vi sender ungene ut ca kl 10 på fridager. men vi har en nabofamilie som aldri er oppe da, så dit sender vi ikke ungene før senere. vårt problem er nesten på kvelden syntes jeg - når ungene skal inn for å spise og sove. vi har noen som lar ungene være ute så lenge at våre ikke får sove...
Gjest gjest1 Skrevet 28. mai 2006 #17 Skrevet 28. mai 2006 Tidligst mellom ti og tolv. Og da ser man an hvem de vil gå til også
Gjest gjest1 Skrevet 28. mai 2006 #18 Skrevet 28. mai 2006 På fridager får jentene mine gå ut rundt ti. Men vi har rett som det er unger på døra fra klokka åtte om morgenen, noe som er aaaalt for tidlig for meg. Er jo ikke i nærheten av å være våken enno.....
Furstina Skrevet 29. mai 2006 #19 Skrevet 29. mai 2006 Mellan 9 och 10, senare så är det inte mycket stor idé innan det är dags för lunch. Men en 2½ åring ringer inte på hos grannarna heller. Där lägger jag nog gränsen vid 10.
Festus Skrevet 29. mai 2006 #20 Skrevet 29. mai 2006 Kommer an på hvem hun skal til... min datter på 11 har ei venninne som er like tidlig oppe som hun selv, og de bråker heller ikke så mye når de er inne. Jeg kjenner foreldrene godt også, og jenta, så det er ikke noe problem for meg dersom hun sitter på stua når jeg står opp. Så dit kan min datter få gå fra ca 08:30 på fridager, og ofte sender hun en sms om det passer først (gjelder også motsatt) Dersom venninna kommer hit, spør min datter om det er greit at venninna kommer inn. Sier jeg "ikke i dag, kan hun komme litt senere?" godtar de det. Venninner hun vet sover lenge, ringer hun ikke på til før hun vet at de er sånn ca oppe (11-12tida). Men synes ca 10 virker som en grei regel. De fleste er oppe da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå