Gjest separert Skrevet 28. mai 2006 #1 Skrevet 28. mai 2006 Jeg ble som mange andre helt overrasket før jul da min mann plutselig fortalte meg at han ikke elsket meg mer og at han hadde truffet en annen. Den personen som to dager før hadde sagt han elsket meg, såret meg da på det groveste. Jeg levde i troen på at vi hadde det "perfekte" forhold. Den første uka måtte jeg ta mye beroligende for at barna ikke skulle være vitne til hvor nedkjørt jeg var. Det var jul og barna skulle ikke lide mer enn nødvendig fant jeg ut. Heldigvis stilte familien min opp 110 % i denne tiden. Etter julen og nyttår kom hverdagen. Da måtte jeg gå den tunge veien å fortelle alle i barnas omgangskrets hva som hadde skjedd. Det var tungt for meg og det var tungt for de små. Etter 4 uker i totalt mørke (slik føltes det) fant jeg ut at noe måtte gjøres. Min eksmann hadde fortsatt ikke hentet noen av sine ting. Jeg startet med å fjerne alle hans personlige eiendeler, inkludert klær. Dette slang jeg i søppelsekker og satte i kjelleren. Deretter ommøblerte jeg alt. Det som hadde stått symetrisk satte jeg nå usymetrisk. (min eks ville ha alt på stam linje). Et besøk i malebutikken endte med mange liter maling og mange koster. Jeg bestemte meg for å forandre alt. Jeg startet på det rommet som minnet meg mest om ham, soverommet. Det var ikke til å kjenne igjen og jeg fant på nytt roen i sengen min. Deretter tok jeg stua og gangen. Så kjøkkenet. Nå holder jeg på med barnas rom. Neste gang skal jeg ta badet. Og da skal jeg sette inn badekar, siden han absolutt ikke ville ha det og jeg stortrives i badekaret For små midler har jeg nå endret mer eller mindre hele leiligheten, slik at den nå er min og helt etter min smak. Dette sammen med det faktum at jeg ser at min eks har klart seg dårligere enn meg etter bruddet har gjort at helingsprosessen har gått sakte men sikkert. For en uke siden skjønte jeg at jeg var helt over ham, jeg ble forelsket på nytt. Og det var en så deilig følelse. Jeg brukte tid på å bearbeide mine følelser og den sterkeste kjærlighetssorg jeg har opplevd, men det var verdt det. Jeg har kommet sterkere ut på den andre siden, og vil ta med meg mine erfaringer videre i livet. (Bare så det er sagt, om barna samarbeider vi godt og de har fortsatt sine ting som minner om ham. Det er bare jeg som måtte bli kvitt ham fra hjertet mitt og det som daglig omgir meg).
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #2 Skrevet 28. mai 2006 Så godt å lese! Minner mye om min egen situasjon, bare at vi ikke hadde unger. Huset er ikke til å kjenne igjen etter maling og ommøbelering Og jeg trives!
iselin Skrevet 28. mai 2006 #3 Skrevet 28. mai 2006 Dette var som å lese om meg selv for et år siden....... Jeg og måtte rydde ut tingene hans og ommøblere og forandre..! Og hadde noen fæle uker.... Vi hadde vært sammen i 18 år,da jeg fikk vite at han ville flytte og hadde en annen....(ca 1.5 år siden) Men det var deilig da jeg en dag vi pratet angående ungene,fant ut at følelser og alt var borte...Det var som x var en gammel bekjent..... Jeg har nå fått ny kjæreste,som har flyttet inn,Og jeg koser meg... Men vi driver enda og rydder ut gammel moro som vi sier,og ler. Man lærer av erfaring.Tror også man føler seg tryggere på seg selv.. Ja,man må bruke tid på å bearbeide følelser,og det tar tid. Selv om man er ferdig med x,kan det være andre tanker man ikke er ferdige med! Som foreks det at du ble sviktet,el bitterhet over det.....,ovs(jeg trengte mer tid på det,og har vel dager enda da det dukker opp igjen). Men jeg har pratet mye med kjæresten min om det.For min del måtte jeg å lære meg å stole på en igjen.. Men nå har jeg det kjempebra,og sier"DEt var ikke så galt at det ikke var godt for noe" Kjempeklem til kjæresten min..... Så til separert,Kos deg med forelskelsen Høres ut til at du er kommet langt i bearbeidelsen
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #4 Skrevet 28. mai 2006 Så heldige dere er. Etter 8 mnd siden bruddet med utro x sliter jeg fremdeles veldig med sorg, sinne og bitterhet. Første helgen etter han flyttet, ble soverommet helt nytt. Alt gikk ut, siden har jeg tatt litt etter litt. Det er deilig å se bare mitt preg på huset og at jeg gjør alt selv(det gjorde jeg før og da, la fliser på badet og la gulv) Først nå, etter 8 mnd har han flyttet alle tingene sine. Jammen, han hadde ikke noe sted å ha det. Nå har han og nye dama kjøpt hus, så nå kunne han hente alt.... Ja, han fikk ha det stående Syns det tar alt for lang tid å komme over en som har vært en dritt, han fortjener det ikke. Jeg var visst mer glad i han enn jeg trodde.
Gjest separert Skrevet 28. mai 2006 #5 Skrevet 28. mai 2006 Så heldige dere er. Etter 8 mnd siden bruddet med utro x sliter jeg fremdeles veldig med sorg, sinne og bitterhet. Første helgen etter han flyttet, ble soverommet helt nytt. Alt gikk ut, siden har jeg tatt litt etter litt. Det er deilig å se bare mitt preg på huset og at jeg gjør alt selv(det gjorde jeg før og da, la fliser på badet og la gulv) Først nå, etter 8 mnd har han flyttet alle tingene sine. Jammen, han hadde ikke noe sted å ha det. Nå har han og nye dama kjøpt hus, så nå kunne han hente alt.... Ja, han fikk ha det stående Syns det tar alt for lang tid å komme over en som har vært en dritt, han fortjener det ikke. Jeg var visst mer glad i han enn jeg trodde. ← Ja det tar tid. Men det virker som om du er på god vei da Jeg har vært "slem" når det gjelder hans saker. Jeg har regelrett satt de utenfor blokka her jeg om han ikke har hentet dem når jeg har bedt ham om det. Det bryr ikke meg hvor han gjør av dem, jeg har ikke plass her Sendte ene gangenn mms, da sto alle hans private møbler og 7 søplesekker med klær utenfor. Han hadde sagt han skulle komme før, og plutselig passet det ikke likevel. En annen ting som sikkert hjalp meg litt på vei også var at dama han var utro med ikke syntes det var noe spennende mer når han flyttet fra meg. Synd å si det, men det frydet meg. Gresset var visst ikke grønnere på andre siden
smidja Skrevet 29. mai 2006 #6 Skrevet 29. mai 2006 Jeg er også separert, og jeg har det myye bedre nå enn før jeg gikk. Noen dager er veldig tunge ennå, men det blir heldigvis færre og færre av de. Jeg har også mange gode venner som hjelper meg når det blir for ille. Det er jeg glad for
Festus Skrevet 29. mai 2006 #7 Skrevet 29. mai 2006 Jeg er også separert, og jeg har det myye bedre nå enn før jeg gikk. Noen dager er veldig tunge ennå, men det blir heldigvis færre og færre av de. Jeg har også mange gode venner som hjelper meg når det blir for ille. Det er jeg glad for ← Skulle tro jeg hadde skrevet den selv... Fint at vi er flere! Livet ER faktisk bedre nå! Nå mangler det bare en forelskelse (gjerne gjengjeldt.....) så er alt HELT topp!
Gjest separert Skrevet 29. mai 2006 #8 Skrevet 29. mai 2006 Skulle tro jeg hadde skrevet den selv... Fint at vi er flere! Livet ER faktisk bedre nå! Nå mangler det bare en forelskelse (gjerne gjengjeldt.....) så er alt HELT topp! ← Ja vi er nok ganske mange som finner ut at vi har det bedre alene likevel, selv om det kanskje var tungt i starten. Jeg er glad forelskelsen min ikke er gjengjeldt jeg, men vet egentlig ikke Jeg har nemlig ikke fortalt noen om hvem jeg er forelsket i, jeg vil ikke involvere meg med noen ennå. Nå føler jeg at min hovedoppgave er å stable på bena et stabilt hverdagsliv for barna mine. Faren er dessverre litt fra og til pga egne problemer om dagen. Og derfor må jeg konsentrere meg ekstra om dem
smidja Skrevet 29. mai 2006 #9 Skrevet 29. mai 2006 Jeg er ikke forelsket, heldigvis får jeg kanskje si. For jeg sliter litt ennå som sagt, og så har jeg heller ikke klart å bli helt kvitt eksen min ennå. Han forfølger meg litt, og jeg føler ikke at det er riktig å dra noen andre inn i livet mitt da, for det kan jo gå utover den stakkeren også.
Gjest Alive Skrevet 29. mai 2006 #10 Skrevet 29. mai 2006 Jeg er også separert, og jeg har det myye bedre nå enn før jeg gikk. Noen dager er veldig tunge ennå, men det blir heldigvis færre og færre av de. Jeg har også mange gode venner som hjelper meg når det blir for ille. Det er jeg glad for ← Skulle tro jeg hadde skrevet den selv... Fint at vi er flere! Livet ER faktisk bedre nå! Nå mangler det bare en forelskelse (gjerne gjengjeldt.....) så er alt HELT topp! ←
smidja Skrevet 29. mai 2006 #11 Skrevet 29. mai 2006 Hehe, kanskje vi skulle lage en egen hvem-er-separert-og-glad tråd?
Gjest separert Skrevet 29. mai 2006 #12 Skrevet 29. mai 2006 Hehe, kanskje vi skulle lage en egen hvem-er-separert-og-glad tråd? ← Er det ikke det vi har da?
Gjest Alive Skrevet 29. mai 2006 #13 Skrevet 29. mai 2006 Nettopp nettopp. Det føles godt å ha kommet gjennom det. Se at all tenking, hard jobbing, oppturer og nedturer har ført til noe bra. Barna trives, jeg trives. Spent på fremtiden og nyter faktisk mesteparten av tiden.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #14 Skrevet 29. mai 2006 Jeg er imponert over alle positive meldinger. Var det dere som gikk? Jeg ser at jeg får det mye bedre uten X, men det er vanskelig å komme over at han var utro og ikke syns jeg var verdt mer enn å bli så tråkket på. Det som også er vondt i etterkant er at man ser hva man kunne hatt hadde X gjort litt mer for ekteskapet (ikke min feil i det hele tatt ), men han velger å gjøre de riktige tingene med en ny i stedet. Men, fornuften sier jeg har/får det mye bedre uten X så jeg får prøve å nyte livet så godt det går. Det er oppløftende å lese at det er mange som har det fint etterpå.
Gjest separert Skrevet 29. mai 2006 #15 Skrevet 29. mai 2006 Jeg er imponert over alle positive meldinger. Var det dere som gikk? Jeg ser at jeg får det mye bedre uten X, men det er vanskelig å komme over at han var utro og ikke syns jeg var verdt mer enn å bli så tråkket på. Det som også er vondt i etterkant er at man ser hva man kunne hatt hadde X gjort litt mer for ekteskapet (ikke min feil i det hele tatt ), men han velger å gjøre de riktige tingene med en ny i stedet. Men, fornuften sier jeg har/får det mye bedre uten X så jeg får prøve å nyte livet så godt det går. Det er oppløftende å lese at det er mange som har det fint etterpå. ← Jeg ble forlatt, brått og brutalt rett før jul faktisk. Det kom som lyn fra klar himmel for min del, jeg trodde helt til siste minutt at vi hadde det bra. Jeg har en forhistorie som har gjort meg veldig selvstendig og hardhudet, samt at jeg vet at jeg klarer meg like godt på egenhånd. Derfor så jeg fort mulighetene dette ga meg også. Jeg orket ikke mure meg inne med sorgen. Jeg isolerte meg fra omverden, bortsett fra den kontakt jeg måtte ha med familien og skole/barnehage. Brukte tiden på å skrive ned alle tanker jeg hadde. Jeg skrev 500 sider på et par uker. Men da hadde jeg fått ut alt og startet med blanke ark. Jeg skrev liste på liste med gode egenskaper jeg hadde, hva jeg nå kunne få til. Og så gikk jeg løs på veggene, jeg malte av meg alt hat og frustrasjon. Jeg slet meg ut med fysisk arbeid. I tillegg fikk jeg lov til å smadre et helt kjøkken med slegge, trenger vel ikke si hvem jeg tenkte på da Du er alltid verdt mer enn du tror selv. Du skal ikke la deg tråkke på av en utro partner. Du sier du tror du vil få det bedre uten, da vil du få det Det er tungt i starten, men det går. Du må ta en dag om gangen, om nødvendig en time av gangen.
Gjest allium Skrevet 29. mai 2006 #16 Skrevet 29. mai 2006 I tillegg fikk jeg lov til å smadre et helt kjøkken med slegge, trenger vel ikke si hvem jeg tenkte på da ← Hehe... Jeg hugde tre trær i hagen, og kløyvde dem opp til ved. Det viste seg forøvrig å være litt av et sjekketriks da jeg traff ham som nå er kjæresten min. Han var meget imponert over at jeg klarte å hugge egen ved. Jeg har det også mye bedre nå.
Gjest singel Skrevet 29. mai 2006 #17 Skrevet 29. mai 2006 Jeg er også en av dem som har det bedre nå. Ingen sur mann som er taus eller som kjefter og prøver å dytte på meg sine meninger. Jeg er fri og kan gjøre som jeg vil. Har hatt en kjæreste, men jeg orket ikke mer, for han skulle også bestemme litt for mye... Heldigvis var jeg ikke så forelsket i han, og i dag er vi bare venner. Jeg har ennå noen saker som minner meg om eksen, men jeg har ikke råd til å fornye alt, men jeg har i alle fall flyttet i en ny leilighet. Faktisk elsker jeg legge meg alene om kveldene og planlegge dagene mine uten en lat mann som brems. Alt er ikke perfekt hele tiden, men jeg har det mye bedre som singel.
jenta27 Skrevet 29. mai 2006 #18 Skrevet 29. mai 2006 Hei! Så positiv lesning! Jegble faktisk litt glad jeg nå, for jeg sliter nemlig med et mulig brudd nå, og har det helt jævlig. Da er det litt godt å lese andre som har vært gjennom det samme, og som kommer styrket ut av det! Så kom bare med flere positive tanker, det hjelper hvertfall meg nå.
Gjest separert Skrevet 29. mai 2006 #19 Skrevet 29. mai 2006 Jeg har ennå noen saker som minner meg om eksen, men jeg har ikke råd til å fornye alt, men jeg har i alle fall flyttet i en ny leilighet. ← Da har du jo faktisk gjort noe, du bor jo et annet sted Jeg har jo det meste av møbler vi har hatt sammen, kun kvittet meg med det som han tok med seg inn i ekteskapet (det har jeg satt utenfor så han kunne hente det). Men farger og plassering av møbler er helt annerledes. Jeg har faktisk klart å pusse opp hele leiligheten nå for minimalt av penger. Jeg har kjøpt maling og gjort all jobben selv. Det har gitt meg en tilfredsstillelse å klare det Tror jeg har brukt 5000 kroner jeg på alle rom til sammen, og da har jeg jo tatt det over flere måneder. En annen sak hos oss er at jeg har funnet ut at jeg har bedre råd nå enn da jeg bodde med eksen. Det var nemlig jeg som i hovedsak forsørget ham, også hans telefoner til den han var utro med Og så er det så deilig å vite hva jeg har å forholde meg til. Jeg slipper å tro at noen andre skal gjøre noe
smidja Skrevet 30. mai 2006 #20 Skrevet 30. mai 2006 En annen sak hos oss er at jeg har funnet ut at jeg har bedre råd nå enn da jeg bodde med eksen. Det var nemlig jeg som i hovedsak forsørget ham, også hans telefoner til den han var utro med Hehe, denne kjenner jeg meg igjen i også. Jeg forsørget min også. Bortsett fra at han ikke var utro (som jeg vet om, og om han var det så bryr jeg meg ikke om det). Men ganske rart og oppdage at når jeg ble kvitt han, så fikk jeg mye bedre økonomi. Og så deilig at jeg selv bestemmer hva jeg skal kjøpe og ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå