Gjest Gjest_laika_* Skrevet 28. mai 2006 #1 Skrevet 28. mai 2006 hei hva slags undertøy bruker dere under brudekjolen og hvor har det blitt kjøpt? og hva brukes under? hva med strømpebukser? og strømpeholdere? noen som bruker det? hilsenmeg
Gjest gjest1 Skrevet 28. mai 2006 #2 Skrevet 28. mai 2006 Eg bestilte med "korsett" og hotpants på Ellos igår. Det er strømpeholdar på korsettet, som eg skal feste i dei sjølvfestande strømpene mine som går opp til låret.
annjoha Skrevet 28. mai 2006 #3 Skrevet 28. mai 2006 Jeg skal ha en stråppeløs kjole, så jeg valgte å kjøpe alt undertøy på brudesalongen, da er jeg sikker på at det sitter fint i forhod til kjolen. Det er selvfølgelig dyrere enn å handle på hm eller lindex, men jeg kjøper til vanlig så rimelig undertøy at denne gangen ønsker jeg å unne meg noe ekstra pent. Er litt opptatt av at det skal være gjennomført fra innerst til ytterst. Har forøvrig korsett og strømpebånd og strømper. kjøper et par billigere strømper i tilfelle min rakner
Netten Skrevet 28. mai 2006 #4 Skrevet 28. mai 2006 (endret) Jeg kjøpte bh og strømpeholder på Figlaves.com. Bh'en kostet det dobbelte i brudesalongen her hjemme! Strømpene kjøpte jeg her (trykk på bridal, da er det de øverste på siden). Kjøpte også en truse på nettet, men den likte jeg ikke. Så nå er det ut på trusejakt! :-D Endret 28. mai 2006 av Netten
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #5 Skrevet 28. mai 2006 Eg bestilte med "korsett" og hotpants på Ellos igår. Det er strømpeholdar på korsettet, som eg skal feste i dei sjølvfestande strømpene mine som går opp til låret. ← hei.. var det sommer eller høst katalogen du bestilte fra?
Lassie Skrevet 28. mai 2006 #6 Skrevet 28. mai 2006 Jeg har kjøpt meg BH og hold-in-truse fra KappAhl, stay up strømper fra Lindex. Men jeg har kjøpt et annet undertøy å ha på bryllupsnatta, da, liker å kunne skifte til noe annet når vi kommer på hotellet. Så undertøyet under kjolen er ikke superpent, men det er praktisk og behagelig å ha på seg.
LilleLy Skrevet 28. mai 2006 #7 Skrevet 28. mai 2006 Jeg har også handlet på figleaves.com Panache Venus, tror jeg det het. Kjøpte Truse, stroppeløs BH og sånt korsettopplett (var litt i tvil om hva jeg ville ha). Synes BHen var litt stor i forhold til hva jeg er vant til med tilsvarende størrelser, så da er det bare å fylle opp med silikoninnlegg og satse på det beste:)
Gjest gjest1 Skrevet 28. mai 2006 #8 Skrevet 28. mai 2006 hei.. var det sommer eller høst katalogen du bestilte fra? ← Ellos.no
*Emma* Skrevet 29. mai 2006 #9 Skrevet 29. mai 2006 Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal ha under. Sambo hadde nok blitt aller gladest om jeg fortalte at jeg ikke hadde NOENTING under og skiftet inn i noe sexy når kjolen skulle av....vi får se....
Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 29. mai 2006 #10 Skrevet 29. mai 2006 Jeg har bestilt fra Figleaves, og har denne bh´en, denne trusa, disse strømpene og en strømpeholder som de tydeligvis ikke har der inne lenger. Utrolig søt med sløyfer der du fester stroppene til strømpene.
Lykketrollet Skrevet 29. mai 2006 #11 Skrevet 29. mai 2006 (endret) Jeg ahr bestilt korsett til meg og forloverene mine. Flott kvalitet og kjempefine!! Super passform og flott sørvis! Fikk varene fra usa etter en uke! Betalte i alt 800 NOK. https://www.frish.com/index.php3 Endret 29. mai 2006 av Lykketrollet
Raringen Skrevet 31. mai 2006 #12 Skrevet 31. mai 2006 Dere som har kjøpt undertøy på Figleaves.com: Jeg har også vurdert å kjøpe inn derfra, men totalt kommer det jo på over 200,-, noe som betyr fortolling og moms i tillegg. Hva er deres erfaring med det? Selv har jeg kjøpt inn et fantastisk korsett (med strømpeholdere), og matchende g-streng. Det er så flott ! Kan nesten ikke vente med å ta det på. Har aldri gått med korsett før, så jeg vurderer å bruke det litt før bryllupet, for å "øve" litt (ihvertfall en unnskyldning for å slippe å vente så lenge). Men det bringer meg over på et annet tema: Forslag / Ideer til gnissende lår? Har hørt om babypudder, men vil helst slippe å holde på med det hele dagen. Forslag taes i mot med STOOOOR takk!!
Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 31. mai 2006 #13 Skrevet 31. mai 2006 Dere som har kjøpt undertøy på Figleaves.com: Jeg har også vurdert å kjøpe inn derfra, men totalt kommer det jo på over 200,-, noe som betyr fortolling og moms i tillegg. Hva er deres erfaring med det? ← Jeg bestilte varene poste restante til postkontoret i Strømstad, og droppet innom og hentet det da vi var på harrytur Da slipper man toll og moms! Eks: POSTE RESTANTE Ditt Navn Oslovägen 1 45235 Strömstad Pakkene kan selvfølgelig sendes til andre postkontor i Sverige også. Du får ingen beskjed fra postkontoret om når pakken er kommet til postkontoret, så dette må du finne ut av selv. Og når pakken er kommet dit, må den hentes innen 2 uker. Så hvis du har mulighet til dette, anbefales det! Ellers har jeg hørt at noen får firmaet man bestiller fra til å skrive på pakken at det er en gave, da trenger man ikke betale toll.
Gjest Gjesta Skrevet 31. mai 2006 #14 Skrevet 31. mai 2006 Dere som har kjøpt undertøy på Figleaves.com: Jeg har også vurdert å kjøpe inn derfra, men totalt kommer det jo på over 200,-, noe som betyr fortolling og moms i tillegg. Hva er deres erfaring med det? Selv har jeg kjøpt inn et fantastisk korsett (med strømpeholdere), og matchende g-streng. Det er så flott ! Kan nesten ikke vente med å ta det på. Har aldri gått med korsett før, så jeg vurderer å bruke det litt før bryllupet, for å "øve" litt (ihvertfall en unnskyldning for å slippe å vente så lenge). Men det bringer meg over på et annet tema: Forslag / Ideer til gnissende lår? Har hørt om babypudder, men vil helst slippe å holde på med det hele dagen. Forslag taes i mot med STOOOOR takk!! ← Du må betale 25%moms og ca 80kr i tillegg for tollbehandlingen. Du kan jo prøve å få den til å ikke skrive verdien på pakka over 200 norske.. Du har god unnskyldning for å øve deg med korsettet Mot gnissende lår kan du bruke talkum ja, eller strømpebukse/ boxer/ sykkelshorts.. Tror forresten at talkumet holder ganske lenge av gangen?
Kara W Skrevet 31. mai 2006 #15 Skrevet 31. mai 2006 Dere som har kjøpt undertøy på Figleaves.com: Jeg har også vurdert å kjøpe inn derfra, men totalt kommer det jo på over 200,-, noe som betyr fortolling og moms i tillegg. Hva er deres erfaring med det? ← Min erfaring er at tollvesenet stopper alt for tiden. Nå har jeg ikke bestilt fra Figleaves før, så jeg skal ikke si så mye om dem, men det jeg ville gjort var: 1: Høre om de kan skrive feil pris på. 2: Høre om de kan skrive "gave" på. 3: bestille i to omganger (om ikke det er en ting koster over 200,-). Kommende ann på hvor mye de tar i frakt kan du spare masse 4: Bestille til bekjente i Sverige eller annet land som ikke har disse reglene.
LilleLy Skrevet 31. mai 2006 #16 Skrevet 31. mai 2006 Dere som har kjøpt undertøy på Figleaves.com: Jeg har også vurdert å kjøpe inn derfra, men totalt kommer det jo på over 200,-, noe som betyr fortolling og moms i tillegg. Hva er deres erfaring med det? Selv har jeg kjøpt inn et fantastisk korsett (med strømpeholdere), og matchende g-streng. Det er så flott ! Kan nesten ikke vente med å ta det på. Har aldri gått med korsett før, så jeg vurderer å bruke det litt før bryllupet, for å "øve" litt (ihvertfall en unnskyldning for å slippe å vente så lenge). Men det bringer meg over på et annet tema: Forslag / Ideer til gnissende lår? Har hørt om babypudder, men vil helst slippe å holde på med det hele dagen. Forslag taes i mot med STOOOOR takk!! ← Det stemmer. Jeg kjøpte for ca 1000 kr inkl. engelsk moms (uk vat) Slik gikk det for seg Jeg fikk lapp i posten; måtte gi Posten fullmakt til å fortolle varene. (Betalte forresten med kredittkort på figleaves). Posten tok 85 kr for denne tjenesten, og momsen som blir beregnet er av nettobeløpet av hva du handlet for. (Dermed kan du også handle for noe over 1000 kroner uten at det blir utvidet toll eller hva det heter i tillegg til høyere avgift til Posten). Norske tollmyndigheter trekker altså fra den engelske momsen når de beregner toll (men du har jo betalt den likevel så klart). Dette ble kanskje litt vanskelig å forstå, men kommer med mitt eksempel under -Kjøp Figleaves.com: 1000kr inkl UK vat (som jeg ikke husker nøyaktig hvor mye var. Dette inkluderer også frakten på 4 pund fra england -Postens ekspedisjonsgebyr kr 85 - Norsk mva: ca 200 kroner (200 kr er 25 % av nettobeløpet på ca 800 kr) = 1285 Som jeg betalte for to par strømper, BH, Korsett og truse Hm.. lurer på om noen andre enn meg skjønte dette...
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #17 Skrevet 13. juni 2006 LilleLy; Hvor lang tid tok det fra du bestilte til du kunne hente det på posten?
afr0dite Skrevet 13. juni 2006 #18 Skrevet 13. juni 2006 Jeg har bestilt fra Figleaves, og har denne bh´en, denne trusa, disse strømpene og en strømpeholder som de tydeligvis ikke har der inne lenger. Utrolig søt med sløyfer der du fester stroppene til strømpene. ← Har den bh'n sånn gummiting langs kanten som gjør at den holder seg oppe? Er det padding i den? Er du fornøyd med hvordan den sitter? Har lurt på den der selv...
Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 14. juni 2006 #19 Skrevet 14. juni 2006 Har den bh'n sånn gummiting langs kanten som gjør at den holder seg oppe? Er det padding i den? Er du fornøyd med hvordan den sitter? Har lurt på den der selv... ← Ja, den har gummiting langs kanten sånn at den holder seg oppe. Den er ganske "stiv" liksom, så noe slags padding er det i den (har den ikke her, men hjemme hos mine foreldre sammen med kjolen, husker ikke så godt) Men jeg skal i tillegg ha silikoninnlegg for å fylle ut kjolen litt mer. Men den sitter bra! Uansett vil jo aldri stroppeløse bh`er siite som en vanlig bh, men den er god til å være stroppeløs Du kan trygt kjøpe den! Pen er den også!
Netten Skrevet 14. juni 2006 #20 Skrevet 14. juni 2006 Har den bh'n sånn gummiting langs kanten som gjør at den holder seg oppe? Er det padding i den? Er du fornøyd med hvordan den sitter? Har lurt på den der selv... ← Jeg kjøpte den Charnos-bhen, men måtte returnere den pga. den gnagde noe syyykt mellom puppene! Var helt rød etter å ha hatt den på i bare 2 min. Byttet den i denne , og den satt mye bedre! Så det kommer jo helt an på, men hvis du er tynn/har tynn hud mellom puppene ville jeg ikke valgt den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå