Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Starta på en tetracyklinkur for 6 uker siden, og i de siste to ukene har huden min blitt så uuuutrolig fet. Ja, så fet at jeg kan stryke fingeren over ansiktet og det glinser av den etterpå... Akkurat som om pudderet bare sklir av når jeg prøver å dekke det:-\

Ser ut til at jeg må bytte renseprodukter kanskje? Nå for tiden bruker jeg ikke svært mye, peeling et par ganger i uka, og ellers renseservietter. Alt fra Garnier...

Noen som har opplevd det samme når de har tatt antibiotika for huden? Og forslag til noen litt rimelige (ikke over 100 kr) renseprodukter for slik hud som har funket?

Holder på å bli tussete her :murvegg:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk også fetere hud i starten da jeg gikk på tetracyklinene.

Hvis jeg skulle valgt noen rimelige produkter, så ville jeg valgt Normaderm. Den fåes på apoteket. Den koster nok litt over 100 kroner, men den er ganske bra.

Selv bruker jeg Exuviance. Ja, det er en forholdsvis dyr serie, men jeg har nå hatt den i snart et halvt år og har bare brukt halvparten av produktene, men den er veldig drøy.

Bruker du Skinoren i tillegg? Huden min ble enda bedre etter jeg begynte å kombinere tablettene med Skinoren.

Gjest gjest1
Skrevet

Bruker ikke Skinoren nei, har fått Dalacin liniement i tillegg som jeg skal bruke i to uker til. Er Skinoren reseptfri?

Skal ta meg en tur på apoteket etter eksamen og sjekke ut den Normaderm serien :)

Takk:)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med garnier prouktene.

Bruker nå en serie fra dermalogica som passer min hud perfekt :)

Skrevet

Dalacin fikk jeg og i førsten, men den hjalp ikke på meg. Så var det Basiron. Den hjalp heller ikke. :(

Skinoren fåes på resept, men den har funka. Nå ser huden min mye bedre ut, for Skinoren løser opp hudormer/tette porer.

En tube på 30 ml. koster rundt 97 kroner.

Tror ikke det er så dumt å sjekke ut Normaderm på apoteket. Rensegeleen og kremen er en grei investering. Når du får muligheten vil jeg anbefale deg en tur til hudpleieren. De kan gi deg gode råd. Håper du blir kvitt problemene. Kviser er no dritt og de som sa det gikk over etter tenåra skulle bare visst, for her sitter jeg med de samme problemene i en alder av 26. :forvirret:

Skrevet

Glemte å si noe...

En annen ting som har hjulpet litt i ansiktet er å peele en gang i uka og legge en maske.

Jeg bruker Skin Refining Masque fra Dermalogica. Tror du kan få kjøpt de produktene billig på E-bay. Jeg hadde i min tid en testerkit fra Dermalogica som jeg kjøpte på lookfantastic, og jeg var godt fornøyd med den og. Er en medlem der, får en den til under 17£ for rens, toner, krem og samples. Kiten varer faktisk en god stund.

Uansett. Lykke til. Håper de produktene du velger funker for deg. :)

Gjest gjest1
Skrevet
Kviser er no dritt og de som sa det gikk over etter tenåra skulle bare visst, for her sitter jeg med de samme problemene i en alder av 26. :forvirret:

Jeg trodde de gikk over i tenårene, hadde en runde med antibiotika og Diane da, men jaggu kom det ikke tilbake 10 år senere :sur:

Skrevet

Hvordan virket disse antibiotikamedisinene? Var dere helt kvitt problemhuden i mange år etterpå? :sjenert: Det er jo i så fall veldig bra!

Kan man bruke det mens man er endel ute i sola?

Gjest gjest1
Skrevet
Hvordan virket disse antibiotikamedisinene? Var dere helt kvitt problemhuden i mange år etterpå?  :sjenert: Det er jo i så fall veldig bra!

Kan man bruke det mens man er endel ute i sola?

Jeg vr kvitt problemhuden min i 8 år, men nå kom den tilbake :sur: Sist gang brukte jeg vel 6 mnd på å bli bra i huden, men fikk ikke sånn dum, fet hud den gangen...

Jeg vet jeg ikke kan være mye i sola med tetracyklin, jeg får soleksem, blemmer og blir brent med en gang så jeg har allerede gått til innkjøp av solfaktor 60.

Skrevet

Jeg tror også jeg ville gått til apoteket og fått produkter som var tilpasset hudtypen, fremfor å bruke Garnier og Loreal og den slags.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...