Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest StoreKine
Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg er en dame som er overvektig, men ikke overvektig nok til å få Reductil på resept :sur:

Jeg har ikke en bmi på 30 eller over 30 og jeg har heller ingen plager eller sykdommer som følge av overvekt.

Jeg er en 160 høy og veier nå 69/70 kilo. Det varierer noe. Jeg ønsker å komme med ned til 60 kilo, da vil jeg være normalvektig.

Jeg har vært overvektig lenge og har de siste årene prøvd å gjøre noe med det. Jeg har virkelig godt inn for det, og har gått ned 10 kilo, men jeg kommer ikke lenger ned på vektskalaen. Jeg har stått stille der lenge nå og føler at jeg har prøvd alt for å gå ned i vekt.

Jeg har lest mye om Reductil på internett og har lyst til å bestille det over internett, siden jeg ikke får det av legen. Jeg har lest litt om noen andre som har gjort det, og de har hatt en vellykket vektnedgang. Jeg har også lest om noen pasienter som har fått utskrevet reductil av lege, men ikke fått noe form for opplegg rundt det eller noe særlig med oppfølging.

Jeg er som sagt helt frisk, eneste er at jeg har noe allergi for katter og pollen, noe som ikke kommer til å virke inn på medisinen.

Jeg har gjennomgått en helsetest hos legen og har ikke høyt blodtrykk eller noe slikt. Jeg spiser variert og sunt og trener. Etter hva jeg har lest meg til gjør jeg alt som man skal gjøre hvis man går på reductil.

Det jeg lurer på er om det er noen her inne som har gått eller går på reductil? Har dere noen gode råd og tips å komme med til meg? Er det noe jeg bør passe ekstra på for eksempel?

Jeg lurer også på om det er noen her inne som har gjort som jeg har tenkt til, bestille over nett?

Håper det er noen som har erfaringer å komme med, for det er tungt å dra rundt på denne kroppen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reductil er ikke noe vidunder middel i seg selv altså... Det må trening til og endringer i kosten. Det den gjør er at den fjerner litt av matlysten så man spiser litt mindre.

Du har allerede gått ned 10 kg og det er kjempebra :klappe:

Men det som er den største feilen mange som slanker seg gjør er at de spiser for lite, går ned en periode og så stopper vekta opp fordi kroppen får for lite mat. Dersom det er tilfelle hos deg at du kanskje spiser for lite eller sjelden så er det ikke sikkert at Reductilen vil ha virkning uansett og det er bortkasta penger. Det er MYE dyrere å bestille det på nett og du må regne moms på summen om det blir stoppa + tollavgiftene.

Skriv heller litt hvor mye og hva du spiser så kanskje du kan få noen tps til endringer på det. Og hvor mye du trener.

Det er en grunn til at disse tablettene er reseptbelagte i Norge. Anbefaler deg å lese litt på felleskatalogen.no om bivirkningene også. Det er DUMT å starte på noe sånt uten å ha med legen på laget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...