Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg spiller elektrisk gitar og har gjort det i nesten 15 år. Har også spilt piano, men har ikke spilt aktivt på 10 år.

Skrevet

Jeg spiller klarinett i et janitsjarkorps i nasjonal elitedivisjon, i tillegg til at jeg klunker piano når jeg kommer over et. Er egentlig skammelig dårlig til å spille piano, med tanke på at jeg tok timer i ti år.

Gjest King James
Skrevet

det eneste jeg kan spille er..blokfløyte og klarinett

Gjest Miloine
Skrevet
det eneste jeg kan spille er..blokfløyte og klarinett

Klarinett er fint.

Blokkfløte kan faktisk være kjempefint, Steinar Ofsdal for eksempel! Han er grådig flink, og han i gruppa Vamp, Øyvind Staveland spiller også blokkfløyte.

De er kjempeflinke begge to, så dersom du spiller klarinett og blokkfløyte, regner jeg med at du spiller på en treblokkfløyte og at det låter bra. :)

Jada, du har ikke sagt noe annet enn at du spiller blokkfløyte(fint eller ei), men jeg bare nevner det ;)

Gjest Emera
Skrevet

Spiller piano og gitar, til hjemmebruk. Og jeg har sunget i flere kor og i gruppe.

Men det er en stund siden alt det der nå.

Skrevet

Jeg kan spille Tom Dooley på gitar og det er vel omtrent alt :D

Skrevet

Det er da en god begynnelse det, pus 85! :)

Skrevet

hehe, ikke når du faktisk har tatt timer! Jeg kunne selvsagt mer når jeg tok timer, men det er MANGE år siden, og nå er Tom Dooley alt jeg husker, men den kan jeg til gjengjeld kongebra!! :ler:

Skrevet (endret)
:ler: Endret av Ginen
Skrevet

Har gitar og spiller surt, men det skal jeg gjøre noe med :) Spilte selvfølgelig blokkfløyte som liten, og spillte litt keyboard på ungdomsskolen.

Angrer på at jeg ikke gikk på noe form for musikkskole som barn.

Skrevet

Mange som spiller klarinett her! Det har jeg gjort i "alle år", bortsett fra et par års opphold da jeg flyttet til en ny plass. Etter hvert tok jeg til vettet og fant meg et nytt korps. Super måte å bli kjent med nye folk på. Når jeg nå er på flyttefot igjen skal jeg helt klart finne meg et korps så snart jeg er på plass.

Egentlig vil jeg heller spille saksofon eller trombone. Klarinetten i seg selv kan jeg spare min begeistring for. Det er mest det sosiale som får meg til å fortsette :)

Skrevet

jeg har spilt piano siden jeg var 5 år.. har da spilt i 18 år.... prøvde å spille gitar en gang i tiden, men klarte ikk det helt med mine små fingre.. kan et par låter på gitar, men gikk glatt over på piano igjen... har oxo sunget i kor noen år, men lat altpå hylla nå, etter at jeg ikke finner igjen ledninger til keyboardet da vi flyttet.. hmm, men spiller når jeg er hos mamma da.. hehe...

Skrevet
hehe, ikke når du faktisk har tatt timer! Jeg kunne selvsagt mer når jeg tok timer, men det er MANGE år siden, og nå er Tom Dooley alt jeg husker, men den kan jeg til gjengjeld kongebra!!  :ler:

Tom Dooley er en knallsang! Undervurdert. Hør på teksten og tenk etter litt.

Selv spiller jeg gitar og piano ganske brukbart (både klassisk og mer pop-aktig).

Og så kunne jeg en gang i tiden spille trompet/kornett.

*trompetsmiley*

Skrevet (endret)

Klassisk piano og Gitar. Jeg liker hurtige og følsomme låter. Og Bach. Vil lære meg ferdig Claire de Lune og 3. Sonate av Chopin engang.

Og jeg har fått arvet et Steinway og Sons flygel fra grandtanta mi :sjarmor: Hva kan jeg si. Jeg var født med sølvskje i munnen.

Endret av pace
Gjest King James
Skrevet
De er kjempeflinke begge to, så dersom du spiller klarinett og blokkfløyte, regner jeg med at du spiller på en treblokkfløyte og at det låter bra.  :)

Ja jeg spiller treblokkfløyte...Om det er bra vel det får andre avgjøre.

Men jeg er nok bedre på klarinett.

• 2 år senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Spilte klarinett i korps da jeg var liten. Har utrolig lyst til å lære å spille igjen! Men hadde en stor drøm om å gå over til saksofon den gang. Nå er jeg i tvil.. klarinett eller saksofon? Har fått inntrykk av at klarinett er vanskeligst å lære, men saksofon er mest vedlikehold. Noen som vet mer eller har noen tips til hva jeg bør velge? Eller hvordan?

Skrevet

Jeg spiller saksofon i et 2. divisjons janitsjarkorps og i et storband.

I tillegg kan jeg spille klarinett, trompet, fløyte, piano og trekkspill (!).

Og til den siste gjesten: jeg spilte klarinett i 12 år før jeg gikk over til saksofon, og jeg har aldri angret, for å si det sånn. :)

Skrevet

spiller litt gitar og har stemme til å synge, men ikke mot til å gjøre så mye med det... hadde vært gøy med et band av noe slag, men jeg kjenner ingen som egentligt spiller noenting! kanskje jeg skulle finne meg et kor...

Skrevet

Spiller piano og synger i kor, prøver meg litt på gitaren og melodicaen innimellom:)

Skrevet

spiller bass og slagverk som hovedinstrument, og piano og gitar som sekundær...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...