Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så sjelden (føles det som) at jeg treffer andre som driver litt med musikk. Spiller dere et instrument? Synger? Generelt trives i musikkens mystikk og mysterier ( :icon_lol: )?

Selv spiller jeg klassisk piano og synger i kor (klassisk der også helst). Kan derfor kanskje oppfattes som om det eneste for meg er Mozart o.l., men jeg spiller også el-bass og litt gitar. Kontrabass er også kjempegøy!! Har lært litt cello også, men er ikke så flink der må jeg si...

Kanskje har vi noe å prate om? :)

Skrevet

Når datteren min begynte å spille klarinett i skolekorpset fikk også jeg en klarinett for at jeg liksom skulle øve sammen med henne.

Det er en stund siden datteren min har gått forbi meg, men det var moro å lære å spille et instrument så lenge det varte.

Vurderer faktisk å begynne å spille i korps jeg også når jeg får bedre tid.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg spiller en del instrumenter. Har tidligere spilt i et par brassband i norgeseliten, men har lagt alt på hylla nå.

Har prøvd å lære meg å spille gitar, men syns det er vanskelig siden jeg har så små hender og får vondt i fingrene. Spilte litt piano og orgel da jeg var yngre, og er forøvrig en racer på blokkfløyte :icon_razz:

Gjest synseren
Skrevet

Kan spille tverrfløyte men spiller ikke aktivt nå. Er glad i musikk så det er ikke umulig at jeg melder meg inn i et voksenkorps en gang.

Skrevet

ikke jeg men mannen spiller trommer, gitar, litt bass og synger.. Jeg derimot fins ikke musikalsk!

Skrevet

Jeg spilte i korps 5år på barneskolen, og kan spille trompet.

Sambo spiller gitar, bass og synger -men er utdannet trommeslager :smilorange:

Gjest Fantus
Skrevet

Jeg spiller bratsj. Har spilt fiolin tidligere (og kan sikkert gjøre det fortsatt ettersom fiolin og bratsj er nesten samme instrument, bare at bratsjen har dypere strenger.)

Og så kan jeg klunke litt piano, men det begynner å bli lenge siden jeg gjorde det sist.

Skrevet

Spilte fiolin i mange år og har i tillegg drevet med sang.

Skrevet

jeg spiller litt piano,synth,gitar,noen korpsinstrumenter..Jeg liker veldig godt å synge, har vært med i et stort kor og et ten-sing-kor. Noe jeg syntes var kjempegøy. Har ikke tid til å være med i kor nå for tiden, men med tiden blir det vel... :)

Akkurat nå studerer jeg Dans og Kreativt Musikkarbeid som en del av lærerutdanningen, så man kan vel si at jeg liker å holde på med musikk.. :plystre: Vil ikke påstå at jeg er så veldig flink, men man lærer så lenge man lever, og ikke minst hvis man prøver :) For ikke å snakke om hvor morsomt det er å holde på med barn og musikk... :):):)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har spilt fiolin siden jeg var 5 år, piano siden jeg var syv, og har prøvd meg litt på noen andre instrumenter bl.a. kirkeorgel, gitar og klarinett. Jeg er utdannet fiolinist, men jobber ikke akkurat fulltid som musiker. Jeg spiller i et amatørorkester, vikarierer i prof. symfoniorkester i perioder, og opptrer iblant sammen med bl.a. søsteren min som spiller cello. I tillegg synger jeg i kor.

Jeg har hatt lyst til å jobbe med musikk helt siden jeg var liten, men da jeg endelig kom så langt oppdaget jeg at jeg ikke har psyke til det. Jeg er perfeksjonist og konkurransemenneske, og det å alltid skulle være best tok til slutt nesten livet av meg. Så nå har jeg musikk som hobby, og har (nesten) slått meg til ro med det ;) . Musikk betyr iallefall mye for meg, men jeg føler meg litt malplassert her i bygda hvor felemusikk og trekkspill er det store :ler: .

Skrevet

Jeg har spilt piano siden jeg var 6 år, men jeg har spilt lite etter at jeg flyttet hjemmefra siden vi ikke har piano selv (ennå).

Gjest Miloine
Skrevet

Spiller tverrfløyte, men ikke aktivt nå lenger.

Samboeren min spiller gitar og orgel(+ synger) og sønnen min har begynt på gitar han også.

Så her er det livvat til tider :danse:

Skrevet (endret)
Jeg har hatt lyst til å jobbe med musikk helt siden jeg var liten, men da jeg endelig kom så langt oppdaget jeg at jeg ikke har psyke til det. Jeg er perfeksjonist og konkurransemenneske, og det å alltid skulle være best tok til slutt nesten livet av meg. Så nå har jeg musikk som hobby, og har (nesten) slått meg til ro med det ;) . Musikk betyr iallefall mye for meg, men jeg føler meg litt malplassert her i bygda hvor felemusikk og trekkspill er det store :ler: .

:enig: Samme her, endte opp på venteliste på konservatoriet, men med piano som hoved skal en være temmelig dyktig. Er glad for at jeg ikke gikk den veien nå, tror ikke hadde hatt psyken, som du nevner, til det. Men når jeg går på konserter o.l. og hører andre spiller kjenner jeg et lite stikk i magen, kan du si. Jaja! Trives med å ha det som hobby jeg, er vikar i kulturskolen og tar et par spillejobber innimellom, så jeg er fornøyd! Blir mer og mer synging på meg også, i det siste har jeg fått sansen for Nightwish og sånn, kanskje jeg skal finne meg ei skikkelig "svart" gruppe og synge med? :ler: På folkehøgskulen spilte jeg bass sammen med en gjeng 80-talls skap-fans, og syns det var kjempegøy!

Endret av Ginen
Gjest gjest1
Skrevet
Musikk betyr iallefall mye for meg, men jeg føler meg litt malplassert her i bygda hvor felemusikk og trekkspill er det store :ler: .

He he!! Eg er ein av dei som speler fele i spelmannslag!! :ler: Det er faktisk utruleg gøy... men eigentleg er piano instrumentet mitt (klassisk), men eg har spilt ganske mykje forskjellig, vore organist og lærar i musikkskulen i piano og gitar og fiolin. Og dirigert barnekor og vaksenkor.

Men eg hater å dirigere, er ikkje komfortabel med å stå foran så mange folk, og fortelje kva dei skal gjere. Så det er mykje meir moro å vere ein av deltakarane / songarane / musikantane.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg spilte piano i flere år, og sang. Skal begynne å synge igjen

Gjest *Jael*
Skrevet

Jeg har spilt piano i mange år, men har ikke piano selv lenger, så det blir lite nå for tiden. Hadde vært gøy å spilt litt for hjemmebruk igjen...

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg har spilt klarinett og sax, men det er flere år siden jeg spilte nå. :(

Skrevet

Jeg spiller kirkeorgel, og har gjort det siden jeg var syv år, idag er jeg 33. Dog ble jeg aldri den store konsert-organisten jeg drømte om, ble faktisk ikke organist av yrke i det hele tatt. Men gøyal hobby iallefall, selv om det er fryktelig vanskelig å få øvings-tid i kirkene. Blir ikke det samme å spille Bach osv. på el-orgel o.l.

Skrevet

Spiller piano og synger. Sang litt i band og i gospelkor da jeg bodde i Oslo, men nå synger jeg bare i dusjen.

Skrevet

Jeg synger og spiller piano og gitar. Forresten er jeg óg en racer på blokkfløyte ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...