Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som bruker to tamponger samtidig? Jeg skal i selskap i morgen og skal ha på meg en ganske lys, trang bukse og merker at jeg holder på å få mensen! Vil helst slippe å bruke bind og har heller ikke lyst til å fly på do og sjekke hver halvtime (blør mye de første dagene). Går det bra å sette inn to tamponger?

Videoannonse
Annonse
Gjest vimse
Skrevet

Det kan jeg aldri tenke meg kan være greit? Da ville jeg heller ha på et ultratynt bind i tillegg til tampongen, og sjekke litt oftere.

Gjest Gjest
Skrevet

Heller bruke større tamponer de første par dagene, så gå over til mindre når blødningene minsker?

Gjest Gjest
Skrevet

høres ikke ut som om det er særlig behagelig ut iallefall. Har fødd flere ganger, og likevel vil jeg tr at jeg vil slite med å sette inn to på en gang. jeg foreslår heller at du tar en tampong, og et tynt bind, så kan du heller skifte tampong etter en stund.

Skrevet

Jeg tror ikke det er spesielt lurt å bruke flere tamponger på en gang. Har du prøvd de største tampongene? De tåler en god del væske før de begynner å lekke..

Et tynt bind eller et truseinnlegg kan hindre at det blir flekker hvis det lekker bittelitt før du får skiftet.

Gjest gjesta
Skrevet

Ville ikke ha prøvd å satt inn to tamponger! Dersom du får det til, må det jo være fryktelig ubehagelig? Skal du ikke i selskap da? Mitt forslag er at du kjører på med den største tampongen de har, samt et innlegg, og bytter ofte.

Skrevet

Brukte tidligere to tamponger (Tampax) de første dagene under mensen - men etter at de kom med super+ hadde jeg ikke behov for det.

Det er faktisk ikke noe problem å bruke to tamponger på en gang - setter dem bare inn samtidig. Men det er klart at det nok er greiere med Tampax siden den har innføringshylse enn en av de andre typene.

(Nå skjønner jeg ikke at noen orker å styre med de uten hylse i utgangspunktet - men det er jo meg)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ville heller brukt en av de største tampongene, og et truseinnlegg.. Eller string- bind i tillegg om du bruker stringtruse..

jeg ville ikke følt meg tryggere med to, i tillefelle de sklir/ kjennes ut som de skal skli ut eller lignende.

Gjest gjest1
Skrevet

Au! Bøyer det seg ikke inni deg når du sitter? Tenk så vondt med en tampong midt inni!

Skrevet

Har du fått dem riktig på plass merker du ikke mer til dem.

En tampong som ikke sitter skikkelig på plass er jo ubehagelig den også.

Skrevet
Det er faktisk ikke noe problem å bruke to tamponger på en gang - setter dem bare inn samtidig.  Men det er klart at det nok er greiere med Tampax siden den har innføringshylse enn en av de andre typene.

Fikk ikke mensen i dag, så det ble ikke noen problem, men til en annen gang : Setter du inn to samtidig, altså ikke først en og så en til, men slik at de blir sittende ved siden av hverandre og ikke etter hverandre?

Gjest d'Arc
Skrevet (endret)

:klø:

..Høres fremdeles skummelt ut.

Endret av d'Arc
Skrevet
Fikk ikke mensen i dag, så det ble ikke noen problem, men til en annen gang : Setter du inn to samtidig, altså ikke først en og så en til, men slik at de blir sittende ved siden av hverandre og ikke etter hverandre?

To samtidig - og i og med at det er innføringshylser så går det rimelig greit.

(De skal være ved siden av hverandre .. eller hvertfall nesten)

Men du bør kanskje prøve en super+ alene først - for den er rimelig stor - og suger mye den.

Skrevet

Det ville jeg ikke gjort.

Kjøp heller en større tampong + truseinnlegg.

• 11 år senere...
Skrevet

Jeg syns faktisk at to gule OB og to blå OB er mer behagelig enn en grønn ob. Jeg setter in en og en -

Anonymkode: af56d...f3b

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns faktisk at to gule OB og to blå OB er mer behagelig enn en grønn ob. Jeg setter in en og en -

Anonymkode: af56d...f3b

What?! Det er ikke skjeden lang nok til. Og hvordan skulle du fått alle ut igjen? Dette er trolling!

Anonymkode: d4eee...90f

Skrevet

Tråden er 11 år gammel så har sikkert funnet ut av det til nå :)

Anonymkode: b8338...01a

Gjest BingMingTingSing
Skrevet

Det er ikke lurt å sette i tampong om man ikke har mensen. Og tamponger skal ikke settes inn i par, eller ligge i skjeden for lenge. Dette kan skape irritasjon, i verstefall infeksjon eller sopp. Det vil vi helst unngå. Bruk heller et truseinnlegg, og sjekk trusa når du urinerer. Og ta heller med deg tamponger, og flere truseinnlegg. Før mensen kommer, får vi ofte brunlig eller rosa utflod. Da er det ikke lenge til mensen kommer. 

Gjest BingMingTingSing
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråden er 11 år gammel så har sikkert funnet ut av det til nå :)

Anonymkode: b8338...01a

2006! Haha! Det har du jammen rett i, det sjekket jeg ikke engang! OMG! 

Gjest BingMingTingSing
Skrevet

Jeg antok at den var ny, da jeg så en postet i tråden for 3 timer siden. Haha! Men det var ikke vits da! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...