Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #1 Skrevet 27. mai 2006 Vi skal feire bryllup på hotell, noen timers kjøring unna hjemstedet vårt. De fleste gjestene ønsker å komme fredagen, for å få seg en liten "ferie". De betaler oppholdet selv. Forloverne våre har også sagt at de vil komme fredagen, i tilfelle det er noe de kan hjelpe til med. Bør vi betale for overnattingen deres? To dobbeltrom fra fredag til søndag koster ganske mye ved dette hotellet, men jeg føler kanskje at vi ihvertfall burde betale den ene natten?
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #2 Skrevet 27. mai 2006 Jeg har hverken giftet meg eller vært forlover, men umiddelbart synes jeg at dere burde betale overnattingen for forloverene deres siden dere ikke skal feire i nærheten av hjemstedet deres. Tross alt har dere bedt dem om dette høytidelige og ansvarsfulle oppdraget, og alle har heller ikke veldig god råd. Er vielsen på lørdag eller søndag? Lørdag? Og tror du at de virkelig kan hjelpe til med noe på fredagen, hvis du tenker etter (som sagt, jeg har ingen erfaring, derfor jeg spør)? Om dere skal føle dere forpliktet til å betale hotellopphold for forloverenes kjærester også, er jeg i tvil om jeg synes er "fair". Hva med å betale for forloverne, og så får de selv betale for å "oppgradere" til dobbeltrom for å ha med kjærestene? Mine tanker bare.
Marililja Skrevet 27. mai 2006 #3 Skrevet 27. mai 2006 Jeg ville betalt overnattingen til forloverne mine. Vi gifter oss riktignok i utlandet, men vi betaler flyreisen og tre overnattinger for våre forlovere. Det synes jeg er hyggelig å kunne gjøre, og jeg tror forloverne våre setter veldig stor pris på det. (De får seg jo en miniweekend i tillegg til bryllupet!)
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #4 Skrevet 27. mai 2006 Dere bør ihvertfall tilby å betale. De sier sikkert at det ikke er nødvendig, men for en natt synes jeg det ihvertfall er rimelig å betale.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #5 Skrevet 28. mai 2006 synest ikke der skal betale..... de må jo ikke komme på fredagen... så hvorfor gjøre det enda dyrere for dere? bryllup er dyrt fra før av....
Lassie Skrevet 28. mai 2006 #6 Skrevet 28. mai 2006 Jeg synes ikke dere behøver å betale, med mindre dere har "krevd" at de skal komme fredag. Hvis de selv ønsker å komme fredag i tilfelle de vil hjelpe til med noe, så synes jeg ikke dere trenger å betale for det. Da har de jo valgt det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå