Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg til høsten. Jeg skal sminke meg selv, men har tenkt å kjøpe litt skikkelig sminke. Jeg kunne da tenkt meg å få hjelp av noen som virkelig har peiling på farger som passer meg og sånn- det er altså ikke bra nok å spørre fjortissen bak kassa i parfymeriet...

Jeg har tenkt å kjøpe øyenskygge®, leppeblyant og lebestift, og fundation (eller noe tilsvarende?). Øyenskyggen er ikke så vanskelig, men fargen til leppene og huden min er litt vanskeligere. Hvor kan jeg spørre etter hjelp og stole på at det er BRA hjelp, uten å måtte dra på fargeanalyse og sånn? Er det noen parfymeri som er bedre å spørre enn andre?

Kan legge til at jeg kommer til å handle i Trondheim, så hvis noen vet hvor man kan få god hjelp der...?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Inne på Mercursenteret har de et bra parfymeri, der har jeg fått god hjelp. Og så ligger det et lite parfymeri (Esthetique?) ved siden av Ericksen i Nordre, der er det også bra service. Tips: på lørdager er det som regel vikarer, og de har ikke alltid like god peiling, så det er best å handle på en hverdag med fast ansatte.

På trondheim torg ligger make up store, der arrangeres det sminkekurs. Tror det koster ca 500,- men etterpå får du plukke ut produkter for 500,- så det er ganske smart!! De har en veldig god foundation (wonder foundation) og pudder (wonder powder) med litt perlemorsskimmer i. Si at du vil ha brudesminkning så hjelper de deg med det.

Unngå lørdagsvikarene her også. :)

Gjest Gjest
Skrevet

:klem: Gratulerer :klem:

MakeUp Store anbefales !!

Holder til i Oslo og er ofte innom for å se hva som er nytt. Har vært innom i Trondheim også og det virket (nesten;) like bra :)

Gjest Gjest
Skrevet

Make up store har også gruppe-kurser for flere personer på en gang, det er billigere enn når man tar et invididuelt kurs. Tror det koster ca 200,- Er usikker på om man får ta ut produkter for de pengene, slik man får på det individuelle kurset til 500,-

Skrevet
:klem:  Gratulerer  :klem:

MakeUp Store anbefales !!

Holder til i Oslo og er ofte innom for å se hva som er nytt. Har vært innom i Trondheim også og det virket (nesten;) like bra  :)

Takk! :)

MakeUp Store? Hva er det? Har de dette i Trheim? Hvor?

Gjest gjesta
Skrevet

jeg og vil anbefale make up store! jeg var der og ville ha tips om farger vortsett fra rosa, lilla og sånne duse farger jeg bruker. Jeg endte opp med en make up av turkise og orange som funka kjempebra. Til og med pappa synes det så bra ut og det sier litt. Kanskje litt sterkt til et bryllup, men jeg vet at de har peiling på hva som kan funke sammen med hårfarge, øyenfarge og div. Mange flinke på andre parfymerier også, men om man ser på en del av de damene på parfymeri, er de oversminka til tusen og de ser f..n ikke ut! de vil man jo ikke ha tips av.

Lykke til med bryllup!

make up store ligger på trondheim torg, ved inngangen bak tinghuset.

Gjest Dallandra
Skrevet

På Trondheim Torg ligger det også et Estethique-parfymeri, midt i den eldste delen ved elefanten. Jeg handlet der i fjor sommer og fikk hjelp av ei som var kjempeflink. Hun nevnte i en bisetning at "denne har jeg brukt mye når jeg legger brudesminke", så hun har nok rimelig peiling også. Da kjøpte jeg øyenskygge, blyant og foundation, og har holdt meg til disse produktene siden, har aldri følt meg så vel i sminke før! :)

Skrevet
jeg og vil anbefale make up store! jeg var der og ville ha tips om farger vortsett fra rosa, lilla og sånne duse farger jeg bruker. Jeg endte opp med en make up av turkise og orange som funka kjempebra. Til og med pappa synes det så bra ut og det sier litt. Kanskje litt sterkt til et bryllup, men jeg vet at de har peiling på hva som kan funke sammen med hårfarge, øyenfarge og div. Mange flinke på andre parfymerier også, men om man ser på en del av de damene på parfymeri, er de oversminka til tusen og de ser f..n ikke ut! de vil man jo ikke ha tips av. 

Lykke til med bryllup!

make up store ligger på trondheim torg, ved inngangen bak tinghuset.

Takk!

Er det et parfymeri da, rett og slett? Eller?

Skrevet
Inne på Mercursenteret har de et bra parfymeri, der har jeg fått god hjelp. Og så ligger det et lite parfymeri (Esthetique?) ved siden av Ericksen i Nordre, der er det også bra service. Tips: på lørdager er det som regel vikarer, og de har ikke alltid like god peiling, så det er best å handle på en hverdag med fast ansatte.

På trondheim torg ligger make up store, der arrangeres det sminkekurs. Tror det koster ca 500,- men etterpå får du plukke ut produkter for 500,- så det er ganske smart!! De har en veldig god foundation (wonder foundation) og pudder (wonder powder) med litt perlemorsskimmer i. Si at du vil ha brudesminkning så hjelper de deg med det.

Unngå lørdagsvikarene her også.  :)

Jeg har hørt mye om (wonder foundation) og pudder (wonder powder), er nygjerrig og vil gjerne prøve de.

Har noen av dere bestilt disse på nettet og hvem som selger slike produkter. Takker også for evt. link.

Det er sikkert dyrt i Make up Store. Bor i Lillestrøm og kan ikke se at den finnes der.

Gjest gjesta
Skrevet

make up store er ikke et rent parfymeri. De selger kosmetikk av eget merke og de utdanner egne make up artister. finnes i mange land, men er vel bare i trondheim, oslo, stavanger? og Bergen? s vidt jeg vet? butikken er dyr men har kjempefine produkter. jeg hadde egen sminketime og betalte 500. fikk velge produkter for det beløpet også. vel verdt pengene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...