Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #1 Skrevet 27. mai 2006 Hei! Jeg skal til Kemer i juli, og lurer på om noen som har vært i Tyrkia har noen tips å by på Jeg har aldri vært der før. Hva "må" jeg få med meg, hva er billig, hva bør jeg ligge unna... Har heller aldri vært i et varmt land før...
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #2 Skrevet 27. mai 2006 jeg har ikke vært i kemer, men i side. det var kjempefint, vi trivdes veldig godt! jeg syns "alt" var billig der; mat, klær, drikke. klærne er fake, men det brydde ikke meg, de var fine for det, og som sagt billig. pizzaene var nyyydelig, så det levde vi på i 2 uker. i side var det vel ikke noe vi "måtte få med oss", var mest sol og shopping for vår del. kemer vet jeg ikke...god tur!!
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #3 Skrevet 27. mai 2006 Har vært flere ganger i Kemer.Det er en liten koselig by med lave hus ,de får ikke bygge mer enn 3-4 etasjer, Det er en public strand rett nedenfor byen der er det rullesten. Den andre stranda heter moomligh,der er det grov sand/grus ikke så fin.stor park med puter og benker du kan hvile eller sitte litt i fred, det er veldig varmt i juli.ifjor var det 45 gr.. har ikke fått så mye opplevelseturer ennå da jeg har vært opptatt med ny leilighet. Det er EN gågate ,bred og fin ,Mange FINE butikker til unge folk. men det er nok av butikker rundt de andre gatene. Du treffer nok på mange vestlendinger for det er mange som har kjøpt leilighet der. Gå og spis på Dacapo.titanic,god pizza på hjørnet når du går inn i gågate,på høgre side, kommer ikke på noe i farten men spør vis du lurer på noe. ps,få prisen i lire ,IKKE euro ,da får du billigere pris .liren er 4 kr nå :-D
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #4 Skrevet 27. mai 2006 Sikker på at du vil til Tyrkia? Umulig å boke om?
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #5 Skrevet 28. mai 2006 Takk for tips, folkens Hvorfor skal jeg booke om da?
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #6 Skrevet 28. mai 2006 Takk for tips, folkens Hvorfor skal jeg booke om da? ← Akkurat det finner du nok ut etter at du har vært der.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #7 Skrevet 29. mai 2006 ikke hør på henne/han. Tyrkia er er sånt elsk/hat land, Men prøv selv du ,og ha et åpent sinn til alle menneskeslag. Har vært i Kemer 7 ganger og liker meg knallgodt. God tur.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #8 Skrevet 29. mai 2006 ikke hør på henne/han. Tyrkia er er sånt elsk/hat land, ← Det må jo være en grunn til at så mange misliker Tyrkia? Det kan ikke være tilfeldig?
Gjest Piper Skrevet 29. mai 2006 #9 Skrevet 29. mai 2006 Det må jo være en grunn til at så mange misliker Tyrkia? Det kan ikke være tilfeldig? ← Mange? Vel, det må jo være en grunn for at "mange" liker det også da, det kan jo ikke være tilfeldig?
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #10 Skrevet 29. mai 2006 Mange? Vel, det må jo være en grunn for at "mange" liker det også da, det kan jo ikke være tilfeldig? ← Men det kan da ikke bare være tilfeldig at det finns så mange hater nettopp Tyrkia som reisemål, sammelignet med andre reisemål? Alle liker jo ikke alle reisemål, men mht Tyrkia syns jeg det er veldig mange "ikke-likere"?
Gjest Piper Skrevet 29. mai 2006 #11 Skrevet 29. mai 2006 Men det kan da ikke bare være tilfeldig at det finns så mange hater nettopp Tyrkia som reisemål, sammelignet med andre reisemål? Alle liker jo ikke alle reisemål, men mht Tyrkia syns jeg det er veldig mange "ikke-likere"? ← Kanskje en bør begrunne hvorfor en ikke liker det, i stedet for å bare si at en ikke liker det. Jeg elsker Tyrkia, fordi jeg elsker maten, varmen, shoppingen og menneskene. Dette er de samme tingene som enkelte ikke liker, så kanskje en bør prøve det først før en kan si om en liker det eller ikke. For selv om noen hater Tyrkia, så er det fortsatt en god del som liker det. Er jo merkelig om flertallet ikke liker Tyrkia, når såpass mange reiser til Tyrkia.
LadyInRed Skrevet 29. mai 2006 #12 Skrevet 29. mai 2006 jeg likte ikke tyrkia. Var i Side for 2 år siden. Vi hadde et kjempefint hotell, og holdt oss der. For på stranda tømte båtene toalettene rett foran nesa på oss, så vi faktisk svømte i dritt! Jeg var derfor på stranda EN dag iløpet av 14 dager. Heldigvis hadde vi et kjempefint hotell Sentrum var utrolig masete, men ikke noe verre enn feks Agia Napa osv. Synes egentlig alt var litt jalla, f.eks gikk strømmen i hele byen til stadighet (var borte leeenge). Den ene kvelden vi var ute å spise fikk vi jo ikke betalt da, siden strømmen gikk og ble borte flere timer (vi hadde bare kort). Og så måtte vi gå hjemover i tussende mørke, så ikke beina våre engang! I tillegg ble typen min matforgiftet, og jeg fikk mageproblemer. Det har vi aldri hatt andre ganger vi har vært i syden. Så alt ialt likte vi ikke Tyrkia- og kommer ikke til å reise tilbake. Men andre igjen elsker Tyrkia. Jeg har en bror som reiser dit hvert eneste år (da til Alanya). Han er i skrivende stund i Kemer, og jeg tror at han synes det er bra der. Uansett er det billig i Tyrkia, og jeg synes ofte turen dit er billigere generelt sett. Så om du vil like Tyrkia eller ei er vanskelig å si; enten kommer du tilbake neste år eller aldri igjen. Så jeg synes du skal reise, og prøve det ut selv. Men jeg tror jeg ville dratt til Kemer fremfor Side (ekkel strand) og Alanya (veldig mye bråk).
LadyInRed Skrevet 29. mai 2006 #13 Skrevet 29. mai 2006 du bør prøve tyrkisk bad( gjør det en av de første dagene, så blir du skrubbet bra og blir finere brun) og kjøpe gull (er veldig billig der)
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #14 Skrevet 29. mai 2006 Kanskje en bør begrunne hvorfor en ikke liker det, i stedet for å bare si at en ikke liker det. Jeg elsker Tyrkia, fordi jeg elsker maten, varmen, shoppingen og menneskene. Dette er de samme tingene som enkelte ikke liker, så kanskje en bør prøve det først før en kan si om en liker det eller ikke. For selv om noen hater Tyrkia, så er det fortsatt en god del som liker det. Er jo merkelig om flertallet ikke liker Tyrkia, når såpass mange reiser til Tyrkia. ← Nå er det vel slik at de som ikke liker Tyrkia, HAR vært der. Det kan vel også være en del som ikke har vært der, som rett og slett ikke vil reise dit pga at de kjenner til at landets myndigheter har en ganske grumsete adferd overfor landets minoriteter, innbyggernes kvinnesyn osv, og at de misliker det de har hørt av andre mht frekk, pågående og tuskete opptreden hos de som turistene møter. Vet ikke om det er et flertall av sydenreisende som misliker Tyrkia, men at de er mange flere enn de som misliker andre sydenreisemål, kan det ikke være tvil om.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #15 Skrevet 29. mai 2006 Amnesty-link om Tyrkia(en av mange) http://www.amnesty.no/web.nsf/6ab2efa470d1...02?OpenDocument
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #16 Skrevet 29. mai 2006 Hvotfor er det da Trkia som har mest oppgang i charterturer? Tror jeg leste at star tour har doblet reisene sine dette året.Men jeg kjenner flere som sier de aldri skal til Tykia ,og de har IKKE vært der engang..
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #17 Skrevet 29. mai 2006 Hvotfor er det da Trkia som har mest oppgang i charterturer? ← forbi tyrkia betyr billig ferie.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #19 Skrevet 29. mai 2006 forbi tyrkia betyr billig ferie. ← Vi nordmenn er rare. Årets feriebegivenhet skal liksom ikke koste noenting, enda den er jo en ganske viktig for at alt skal være vellykket.
Gjest saira Skrevet 29. mai 2006 #20 Skrevet 29. mai 2006 Hei. Jeg har vært i Kemer en gang. Hadde det helt OK, mye sol, bading og shopping. Men hvis du blir lei og ønsker litt kultur eller historie er ikke Kemer stedet (går jo fint ann å leie bil da - det gjorde vi). Kemer virka for meg som et konstruert turist sted hvor alt bugges opp rundt og for turistene. Kan tenke meg at det er en spøkelsesby utenfor høysesong... (sikkert ikke uvanlig for chastertur steder).. Men altså, jeg kommer ikke til å reise tilbake til Kemer.. Tyrkia er et så spennende land at skal jeg dit igjen vil jeg heller reise til steder som har mer å by på Men god ferie! Du kommer sikkert tilbake brun og fin! Kemer er et flott sted å bare slappe helt av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå