Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #1 Skrevet 27. mai 2006 hvor hen jeg går nå så hører jeg dansk hele tiden. flere på jobben er danske, flere i nabolaget er danske og mange av mine venner har blitt kjærester med dansker. i går gikk jeg forbi en haug med menn som drev med byggningsarbeid på en blokk. flere av dem var danske. rett etterpå gikk jeg forbi en benk med flere dansker som drakk øl. hvorfor så mange dansker her?
fuerza Skrevet 27. mai 2006 #2 Skrevet 27. mai 2006 Fordi det er deilig å være dansk i Norge? Jeg har forøvrig ikke sett en eneste en av dem..
Gjest gjest1 Skrevet 27. mai 2006 #3 Skrevet 27. mai 2006 Fordi det er deilig å være dansk i Norge? Jeg har forøvrig ikke sett en eneste en av dem.. ← Hehe... Jeg har heller ikke lagt merke til dansker. Svensker derimot.. Kan knapt besøke en restaurant uten å møte på en svenske.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #4 Skrevet 27. mai 2006 Svensker derimot.. Kan knapt besøke en restaurant uten å møte på en svenske. ← Stemmer det. Det er flere svnesker i Norge enn dansker. Tdiligere var det omvendt, men svenskene har altså tatt igjen danskene i antall. Veldig mange svnesker drar til Norge etter videregående ett år før de begynner på videre studier for å tjene gode penger. De tjener godt her, og vi nordmenn er fornøyd med å bli servert av dem, siden vi synes de er mer service-minded enn oss nordmenn.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #5 Skrevet 27. mai 2006 svenskene har da begynt å dra tilbake. det er danskene som har kommet nå.
Aster Skrevet 27. mai 2006 #6 Skrevet 27. mai 2006 Kanskje de synes det er for mange nordmenn i Danmark??
Gjest splæsj Skrevet 27. mai 2006 #7 Skrevet 27. mai 2006 Danskene er jo kjekke de, helt greit for meg.
Aster Skrevet 27. mai 2006 #8 Skrevet 27. mai 2006 Danskene er jo kjekke de, helt greit for meg. ← Enkelte av dem i alle fall, Mads Mikkelsen f.eks .
fuerza Skrevet 27. mai 2006 #11 Skrevet 27. mai 2006 og Dansken! ← hihi, jeg ventet på et medlem av jenteligaen skulle komme innom her og nevne Dansken
loffen Skrevet 27. mai 2006 #12 Skrevet 27. mai 2006 Vi venter på at Dansken og Sjarmtroll skal komme seg hjem til dataene sine, så det blir litt æksjen igjen. ( Vi har jo ikke et eget liv. )
Miranda Skrevet 27. mai 2006 #13 Skrevet 27. mai 2006 Kanskje de synes det er for mange nordmenn i Danmark?? ← Der følte jeg meg truffet
Gjest gjesta Skrevet 27. mai 2006 #14 Skrevet 27. mai 2006 hvor hen jeg går nå så hører jeg dansk hele tiden. flere på jobben er danske, flere i nabolaget er danske og mange av mine venner har blitt kjærester med dansker. i går gikk jeg forbi en haug med menn som drev med byggningsarbeid på en blokk. flere av dem var danske. rett etterpå gikk jeg forbi en benk med flere dansker som drakk øl. hvorfor så mange dansker her? ← Bor du i Danmark eller? Vet ikke om en eneste danske i min nærhet jeg
Gjest gjesta Skrevet 27. mai 2006 #15 Skrevet 27. mai 2006 Danskene er jo kjekke de, helt greit for meg. ← Så enig, så enig
Bønna Skrevet 28. mai 2006 #16 Skrevet 28. mai 2006 Hva er problemet med dansker? De tilhører jo det samme folkeslaget som oss, på lik linje med svenskene. Det samme kan jo ikke sies om diverse folkeslag som har invadert våre respektive områder. Kan du forestille deg en svenskevits som innebærer en araber? Nei, ikke det nei.
Gjest Gjest1 Skrevet 28. mai 2006 #17 Skrevet 28. mai 2006 Vi har jo veldig lav arbeidsledighet i landet vårt for tiden, mulig det er lettere for dem å få seg jobb her enn det er i hjemlandet.
Gjest Catwoman Skrevet 28. mai 2006 #18 Skrevet 28. mai 2006 Svensker kryr det jo av... dansker ser jeg ikke så mange av. For min del forstår jeg ikke hvorfor dansker bor i Norge. Hadde jeg vært dansk hadde jeg ihvertfall ikke valgt å bo i Norge. Danmark er jo et fantastisk land mener jeg.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #19 Skrevet 28. mai 2006 Jeg synes jeg ser polskregistrerte biler overalt for tida. Og det har jo helt klart sammenheng med EU-utvidelsen. Og med alle de pengene og velferdsgodene vi har her i Norge skjønner jeg godt at mange ønsker å komme hit. Husker det jo var debatt her om at polakkene som jobber her får kontantstøtte for barna de har hjemme i Polen
NullHull Skrevet 29. mai 2006 #20 Skrevet 29. mai 2006 Enkelte av dem i alle fall, Mads Mikkelsen f.eks . ← og Viggo Mortensen ← ...og Peter Schmeichel !
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå