Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #1 Skrevet 27. mai 2006 Alle mine jeans vier seg så veldig ut etter en liten stund Jeg vet at alle sier at man skal kjøpe de for trange i butikken, og det jeg lurer på er hvor trange skal man kjøpe de? Skal man så vidt få igjen knappen eller skal man kjøpe de så trange at man ikke får de igjen i butikken? Håper på svar
Frøken Labb Skrevet 27. mai 2006 #2 Skrevet 27. mai 2006 Har hørt av butikansatte at du skal ligge (?) i butikken å så vidt få igjen knappen... Vil ikke bruke dette triksen selv... Orker ikke for trange bukser, har ikke så lyst til å ligge i butikken heller da.. Eneste tipset for å få trangere bukser etter du har kjøpt de, er å sentrifugere de hardt, eller sy de inn. Er ikke bra med for trang bukse heller, kan få sopp og diverse ulumskheter..
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #3 Skrevet 27. mai 2006 Hvis man i butikken ikke får igjen kanppen engang, ville jeg latt være å kjøpe den. Men hvis de akkurat går igjen/kjennes litt for trange ut, ville jeg stase på det, for som du sier så vier de seg fort ut. Ser for meg alle ligger i prøverommet og stønner for å få igjen smekken
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #4 Skrevet 27. mai 2006 Har hørt av butikansatte at du skal ligge (?) i butikken å så vidt få igjen knappen... Dette har jeg også hørt Har også hørt at man skal ungå bukser med stretch i, men hvis man kjøper de så trange uten stretch, hvordan skal man da klare å sitte i dem?
Gjest Gjesta Skrevet 27. mai 2006 #5 Skrevet 27. mai 2006 Jeg kjøper ikke klær jeg ikke får igjen knappene på i butikken.
Gjest gjest1 Skrevet 27. mai 2006 #6 Skrevet 27. mai 2006 Jeg kjøper ikke klær jeg ikke får igjen knappene på i butikken. ← Ikke jeg heller. Bukser som er altfor trange kaller kjæresten min for "døve-bukser", uten at jeg skal forklare det fenomenet nærmere Og husk, stretch liker ikke skyllemiddel eller for høye temperaturer.
Gjest gjest1 Skrevet 27. mai 2006 #7 Skrevet 27. mai 2006 Jeg synes det er så utrolig individuelt jeg, om buksene utvider seg eller ikke. Kan banne på at om jeg ønsker at den skal utvide seg så blir den trangere i vask, og omvendt.
brumma* Skrevet 27. mai 2006 #8 Skrevet 27. mai 2006 Jeg synes det er så utrolig individuelt jeg, om buksene utvider seg eller ikke. Kan banne på at om jeg ønsker at den skal utvide seg så blir den trangere i vask, og omvendt. ← Jupp, det er min erfaring også. Derfor tør jeg aldri å kjøpe bukser som jeg ikke får igjen...
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #9 Skrevet 27. mai 2006 Jeg kjøper alltid mine jeans übertrange, får de ikke igjen i butikken men etter å ha hatt de på en liten stund så har de utvidet seg såpass at det ikke er noe problem lenger. Prøver også å unngå stretch siden det utvider seg ganske mye.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #10 Skrevet 27. mai 2006 Jeg har hørt at man helst skal kjøpe bukser en størrelse for små eller slik at man såvidt får igjen knappen.
*Emma* Skrevet 27. mai 2006 #11 Skrevet 27. mai 2006 Etter å alltid ha tatt den største buksa hvis jeg lå mellom 2 str - og endt opp m et skap m for store bukser, har jeg endelig lært. Jeg har blitt fortalt i flere butikker at man skal ta den minste man får igjen knappen på...og da gjør jeg det. Noe trangere enn det vil jeg ikke ha dem...
Gjest gjesta Skrevet 27. mai 2006 #12 Skrevet 27. mai 2006 Dette varierer også fra merke til merke, samt innenfor de ulike vaskene i samme merke og modell. U.t er blant de som har gjort noen blemmer på dette området ja
Gjest Gjesta Skrevet 27. mai 2006 #13 Skrevet 27. mai 2006 Dette varierer også fra merke til merke, samt innenfor de ulike vaskene i samme merke og modell. U.t er blant de som har gjort noen blemmer på dette området ja ← Jeg har i hvertfall to bukser som ikke har utvidet seg en millimeter, og som derfor befinner seg i den lite brukte "stå på bar og drikke seg full"-jeans. Jeg kjøper buksene trange, men ikke sååå trange.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #14 Skrevet 28. mai 2006 Hvorfor skal buksene være så trange? Hva er problemet med at di utvider seg litt? Dette begynner å minne meg om buksene på 70 og 80 tallet...huff huff
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #15 Skrevet 28. mai 2006 Fordi vi gutta synes det er kjempesexy med stramme damerumper. De fleste damene jeg har kjent synes det samme selv. Kjæresten min er veldig opptatt av det når hun kjøper jeans.
*Emma* Skrevet 28. mai 2006 #16 Skrevet 28. mai 2006 Fordi det er kjedelig med bukser som blir så vide at de "henger" i rumpa. Eller at de sklir av om man ikke har belte på....
*Emma* Skrevet 28. mai 2006 #18 Skrevet 28. mai 2006 Siste gjest - nei men sånn som jeg kjøper er det ubehaglig i max 1 time. Så er den mere enn vid nok. Kjøper jeg den "god og vid" så ser den alt f stor ut etter noen timer...og da må jeg tromle dem så de krymper....
Gjest Gjesta Skrevet 28. mai 2006 #19 Skrevet 28. mai 2006 Jeg velger helst en som er bittelitt trang, men knappen går fint igjen uten tang..
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #20 Skrevet 29. mai 2006 Er ikke bra med for trang bukse heller, kan få sopp og diverse ulumskheter.. ← Det er vel ikke så lett å få sopp? Er det ikke sånn at man nesten må gå med trange bukser 24/1 får å få det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå