Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest StoreSky
Skrevet

Jeg har nå gyldent rødbrunt hår -farget. Min egentlige farge er vanlig kjedelig mørk blond. (musegrått...) Jeg vil gjerne ha lyst hår! Trenger ikke være platina blond, men gjerne litt gylden skandinavisk (??) blond. Har ganske kort hår, så slitasje er ikke så farlig, klippes av med jevne mellomrom, har også ganske sterkt hår.

Kan man avfarge håret flere ganger? Tror tuppene må det iallefall, den delen av håret som er farget flere ganger.

Avfarge håret, så bleke det med det sterkeste, så farge det i gylden blond??

Hvilken farge kode på blekemiddlene bør jeg bruke? for å unngå gult hår... Har nemlig mye rødt i håret mitt. Mitt egentlige hår trenger som regel to raske blekinger for å bli fint lyst -ikke gult. Er mest redd for å ende opp med spettet hår, med blekt innerst og røde flekker hist og pist....

Noen forslag der ute??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Gjør det hos frisør!!!

Rød farge i håret er noe av det verste når du skal bleke ned!! Har gjort samme tabba selv, å jeg så ut som en tiger, ble krisetime hos frisør likevel.. :sjenert:;)

Men om du absolutt skal gjøre det selv så kjøp gyllenblond eller mellomblond farge, tror det er best.. å la de sitte i litt ekstra..

Men jeg garanterer IKKE godt resultat.

Rødt er no drit bleke ned.

Frisøren har noe hun har i, for å hindre gulning.

Evt hvis du gjør det selv å det blir gult, så hjelper det å bruke en silver shampo, evt lilla shampo fra define. Disse fjerner gulheten.. MEn det tar jo selvfølgelig noen ganger..

Gjest StoreSky
Skrevet

Jeg vet at frisør er det beste, men har ikke råd...Men skal få hjelp av en forhenværende frisør! (utdannet for flere år siden)

Kan jeg gjøre noe med håret før jeg begynner for å gjøre rødheten mindre "sterk"...? *håper*

Gjest gjest1
Skrevet

Sist gang jeg skulle legge inn lyse striper i mitt rødfargede hår endte det opp med fine blonde striper helt overs... Som gikk over til flammeorange nederst :tristbla: Etter det bleker jeg ikke håret mitt selv lengre. Dette var seff en lørdagskveld og jeg måtte vente til mandag for å få tak i hårfarge til å farge over, så lekker ut :ler:

Men om du skal få hjelp av en tidligere frisør burde det vel gå bra?

Gjest StoreSky
Skrevet

Buttercup: qluet er å ha en rødfarge parat ved krise-farging! Been there, done that! hahaha ;)

Men jeg frykter at jeg ender opp som skabbete rødrev ja...Men kan forsøke og se om jeg får til -med hjelp da.

Gjest gjest1
Skrevet
Buttercup: qluet er å ha en rødfarge parat ved krise-farging! Been there, done that! hahaha ;)

Tro meg, jeg lærte :sjenert: Hadde jo tenkt å ha en rødfarge parat, men så var de utsolgt for "min" rødfarge og jeg tenkte som så at, dette gikk da bra i for et år siden, går sikkert bra nå og, men neeeeida :)

Skrevet

Har nettopp bleket håret. Har lyst hår, men har hatt rød/brunt et år nå. Ville tilbake til lyse lokker igjen.

Prøvde avfarging selv, og ble orange/rød..

Har du dårlig råd er det kanskje noen videregående skoler med frisørlærlinger i nærheten. jeg er student og har dårlig råd så jeg valgte dette. De avfarget, bleket og klippet endel (Ble slitt i tuppene) Alt dette kom på 600,- ikke galt!

Ble litt gulskjær i håret, så jeg vasker det med lilla sjampoo og bruker en god hårkur siden bleking tar endel på håret.

Lykke til:)

Gjest StoreSky
Skrevet

Vela: avfarget du en eller flere ganger før bleking? Hvor mange ganger bleket du håret..?

*driver å klipper de lengste tustene som er mest farget..*

Gjest gjest1
Skrevet
Vela: avfarget du en eller flere ganger før bleking? Hvor mange ganger bleket du håret..?

*driver å klipper de lengste tustene som er mest farget..*

Jeg har masse dyp rød farge i håret mitt. Jeg skal farge det brunt for å få vekk all rødfargen for å så farge det blondt.

Det hjelper ikke å avfarge hår med masse rødt i når man skal bli blond, for det blir bare en katastrofe og believe, jeg har vært der! Jeg endte opp med gulerotfarget hår, ikke en gang, men tre!! :overrasket:

Jeg anbefaler ihvertfall å kjøpe en farfarge med brunt først... ;)

Gjest StoreSky
Skrevet

Miss A: men blir ikke håret enda mer mettet av farge da..? (er også redd for gulerot -har vært der før ja, haha, visse lærer jo aldri)

Gjest StoreSky
Skrevet

Tydeligvis mange som vil lysne håret i disse dager, så jeg dytter denne litt opp!

*dytt!* ;)

Gjest gjest1
Skrevet
Miss A: men blir ikke håret enda mer mettet av farge da..? (er også redd for gulerot -har vært der før ja, haha, visse lærer jo aldri)

Vel, etter en hel kveld med to venninner som utdannet seg til frisør i fjor, så mener de at det gjør ikke noe at håret blir mettet av farge for det er mye verre med masse røde pigmenter. Da er man nesten garantert katastrofe resultat.

De skal farge håret mitt til helgen, så jeg kan komme med en oppdatering da ;)

Gjest Fruktfat
Skrevet
Mitt egentlige hår trenger som regel to raske blekinger for å bli fint lyst -ikke gult.

Er mest redd for å ende opp med spettet hår, med blekt innerst og røde flekker hist og pist....

vel, husk at blekingen skal igjennom hver farge du har farget, i tillegg til at du vanligvis trenger to omganger når du har ufarget hår... dvs at dette blir vanskelig og må gjøres i fler omganger, antakeligvis vil det ikke bli som du ønsker til å begynne med.

og spettet hår er det stor sjanse for.

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)
Jeg har masse dyp rød farge i håret mitt. Jeg skal farge det brunt for å få vekk all rødfargen for å så farge det blondt.

uff, ikke gjør det.

blekingen må nemlig gjennom den fargen i tillegg til brunfargen! det røde blir ikke borte selv om du farger brunt over, den ligger fortsatt under...

og det er faktisk et stort problem for oss frisører nåe vi skal stripe/bleke håret, for da brunfargen er bleket bort kommer plutselig rørfargen frem... og da må gjennom rødfargen før vi ENDELIG kan begynne å bleke ditt eget hår/egen farge.

hadde det enda vært så enkelt! ;)

Endret av Fruktfat
Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

du kan gjerne avfarge det først og deretter bruke bleking. men du behøver ikke å bruke gyllen. håret ditt vil uansett bli gyllent når du har det utgangspunktet som du har, du kommer nok ikke til å få hvitt hår. ;) og bruk blå/lilla shampo for å få bort evt gulskjær.

men husk; du er uansett ikke garantert at det blir bra!

jeg har en venninne som farger håret mørkt og lyst (bruker hjemmefarger) om hverandre, hun er nødt til å ha ekstremt sterkt hår; brukte avfarging to ganger etter hverandre, og deretter bleking 5 ganger...

jeg vil aldri anbefale det, men det funket og håret hennes hang på. selv om det ikke var helt jevnt, men ikke så ille heller.

Endret av Fruktfat
Gjest gjest1
Skrevet
uff, ikke gjør det.

blekingen må nemlig gjennom den fargen i tillegg til brunfargen! det røde blir ikke borte selv om du farger brunt over, den ligger fortsatt under...

og det er faktisk et stort problem for oss frisører nåe vi skal stripe/bleke håret, for da brunfargen er bleket bort kommer plutselig rørfargen frem... og da må gjennom rødfargen før vi ENDELIG kan begynne å bleke ditt eget hår/egen farge.

hadde det enda vært så enkelt!  ;)

Hmm, skulle tro at de to hadde litt mer peiling siden de er frisører :overrasket:

uff, men takk for tipset! ;)

Gjest StoreSky
Skrevet

Fruktfat: Du er frisør hvis jeg leste og frosto riktig.

Dette er min plan, avfarge to/tre ganger tuppene mine som er farget mest. (har kort hår) Siste gangen avfarger jeg hele håret.

Så bleke det en eller to ganger...? Du anbefaler ikke gylden farge. Bør jeg gå for askeblonde siden de har mindre rødt i seg da?

Gjest gjest1
Skrevet
Fruktfat: Du er frisør hvis jeg leste og frosto riktig.

Dette er min plan, avfarge to/tre ganger tuppene mine som er farget mest. (har kort hår) Siste gangen avfarger jeg hele håret.

Så bleke det en eller to ganger...? Du anbefaler ikke gylden farge. Bør jeg gå for askeblonde siden de har mindre rødt i seg da?

Kan man avfarge håret hjemme da? Hvilket produkt er det da? :klø:

Gjest StoreSky
Skrevet

Finnes eget middel som heter avfarging -blandt de sterkeste blekemiddlene.

Jeg tenkte å blande selv i en skål for å gjøre det flere ganger på tuppene iaf. (inners er det min egen hårfarge -der blir det ikke noe problem)

Gjest gjest1
Skrevet
Finnes eget middel som heter avfarging -blandt de sterkeste blekemiddlene.

Jeg tenkte å blande selv i en skål for å gjøre det flere ganger på tuppene iaf. (inners er det min egen hårfarge -der blir det ikke noe problem)

Ahh :) Rart jeg ikke har sett det produktet før.

Du er heldig som har kort hår. Verre er det med mitt lange hår. Jeg er livredd for å få grått/gult/grått skjer... :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...