Gjest Mireya Skrevet 27. mai 2006 #1 Skrevet 27. mai 2006 Har i flere magasiner lest om fullkornspasta de siste månedene, og der har det stått at fullkornspasta inngår nå i det vanlige varesortimentet i de fleste matbutikker. Her hvor jeg bor har de ikke fullkornspasta. Har sjekket to forskjellige matbutikker. Hvor får jeg kjøpt det?
Gjest BagLady Skrevet 27. mai 2006 #2 Skrevet 27. mai 2006 Jeg har kjøpt det i Sverige, for det er billigere der, men jeg tror de skal ha det på Meny evt Ultra. På Meny har de dessuten fullkornsnudler, som er gode å ha i wok
Gjest Mireya Skrevet 27. mai 2006 #3 Skrevet 27. mai 2006 Hmm, billigere i Sverige altså? Er det MAXImat som har? (Skal til Sverige neste søndag...)
Gjest gjest1 Skrevet 27. mai 2006 #5 Skrevet 27. mai 2006 Min lokale Rimi har faktisk fått fullkornspasta fra Barilla, type spagetti og skruer.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #6 Skrevet 27. mai 2006 På meny finner jeg fullkornspastaen min.Men den er kun 55% fullkorn. Finnes det 100% noe sted..?
Gjest Chica Skrevet 27. mai 2006 #7 Skrevet 27. mai 2006 Jeg handler det på Coop Obs, handler all maten der, så har ikke sjekket i andre butikker.
Gjest gjest1 Skrevet 27. mai 2006 #8 Skrevet 27. mai 2006 Jeg har handlet det på COOP Mega og på Ultra.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #9 Skrevet 27. mai 2006 På meny finner jeg fullkornspastaen min.Men den er kun 55% fullkorn. Finnes det 100% noe sted..? ← i dag kjøpte jeg 100% fullkorn økologisk speltpasta på meny. Ellers er det bare å gå på helsekost eller Helios-butikk for å kjøpe slike produkter
ashera Skrevet 28. mai 2006 #10 Skrevet 28. mai 2006 i dag kjøpte jeg 100% fullkorn økologisk speltpasta på meny. Ellers er det bare å gå på helsekost eller Helios-butikk for å kjøpe slike produkter ← Men der er det sinnsykt dyrt! Kjøper fullkornpastaen min på ICA eller i Sverige. For å avspore litt, kjøper også helsekostprodukter som speltmel, bokhvete osv. på Nordby i Sverige. Rundt halve prisen av i Norge.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #11 Skrevet 28. mai 2006 Men der er det sinnsykt dyrt! Kjøper fullkornpastaen min på ICA eller i Sverige. For å avspore litt, kjøper også helsekostprodukter som speltmel, bokhvete osv. på Nordby i Sverige. Rundt halve prisen av i Norge. ← Ja, men du betaler moms på produktene du kjøper i Sverige? Og den momsen går jo til den svenske stat. Flott å støtte våre broderfolk, men jeg tenker som så at jeg heller ønsker å betale avgiftene mine til det landet jeg bor i, så har jeg iallefall mulighet til å få noe igjen for det (i form av offentlige goder). Grunnen til at jordbruksprodukter i Norge er så dyre er jo også den vernetollen vi har. Og det er jo ikke gratis å kjøre til Sverige heller, så hvis man ser på denne pastahandleturen isolert sett sparer man nok ikke noen penger. Da må du i såfall kjøpe enorme mengder pasta for å dekke opp bensinpengene, og da blir det vel regnet som avgiftsplkti import. Så for oss som ikke skal til Sverige og heller ønsker å betale momsen i Norge er det ingen vits å anbefale tur til Sverige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå