Gå til innhold

Fullkornspasta

Anbefalte innlegg

Gjest Mireya
Skrevet

Har i flere magasiner lest om fullkornspasta de siste månedene, og der har det stått at fullkornspasta inngår nå i det vanlige varesortimentet i de fleste matbutikker.

Her hvor jeg bor har de ikke fullkornspasta. Har sjekket to forskjellige matbutikker.

Hvor får jeg kjøpt det?

Videoannonse
Annonse
Gjest BagLady
Skrevet

Jeg har kjøpt det i Sverige, for det er billigere der, men jeg tror de skal ha det på Meny evt Ultra. På Meny har de dessuten fullkornsnudler, som er gode å ha i wok :)

Gjest Mireya
Skrevet

Hmm, billigere i Sverige altså? Er det MAXImat som har?

(Skal til Sverige neste søndag...)

Gjest Gjesten
Skrevet

Eg kjøpe det på min lokale ICA.

Gjest gjest1
Skrevet

Min lokale Rimi har faktisk fått fullkornspasta fra Barilla, type spagetti og skruer.

Gjest Gjest
Skrevet

På meny finner jeg fullkornspastaen min.Men den er kun 55% fullkorn. Finnes det 100% noe sted..?

Gjest Chica
Skrevet

Jeg handler det på Coop Obs, handler all maten der, så har ikke sjekket i andre butikker.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har handlet det på COOP Mega og på Ultra.

Gjest Gjest
Skrevet
På meny finner jeg fullkornspastaen min.Men den er kun 55% fullkorn. Finnes det 100% noe sted..?

i dag kjøpte jeg 100% fullkorn økologisk speltpasta på meny.

Ellers er det bare å gå på helsekost eller Helios-butikk for å kjøpe slike produkter :)

Skrevet
i dag kjøpte jeg 100% fullkorn økologisk speltpasta på meny.

Ellers er det bare å gå på helsekost eller Helios-butikk for å kjøpe slike produkter :)

Men der er det sinnsykt dyrt! Kjøper fullkornpastaen min på ICA eller i Sverige. For å avspore litt, kjøper også helsekostprodukter som speltmel, bokhvete osv. på Nordby i Sverige. Rundt halve prisen av i Norge.

Gjest Gjest
Skrevet
Men der er det sinnsykt dyrt! Kjøper fullkornpastaen min på ICA eller i Sverige. For å avspore litt, kjøper også helsekostprodukter som speltmel, bokhvete osv. på Nordby i Sverige. Rundt halve prisen av i Norge.

Ja, men du betaler moms på produktene du kjøper i Sverige? Og den momsen går jo til den svenske stat. Flott å støtte våre broderfolk, men jeg tenker som så at jeg heller ønsker å betale avgiftene mine til det landet jeg bor i, så har jeg iallefall mulighet til å få noe igjen for det (i form av offentlige goder).

Grunnen til at jordbruksprodukter i Norge er så dyre er jo også den vernetollen vi har.

Og det er jo ikke gratis å kjøre til Sverige heller, så hvis man ser på denne pastahandleturen isolert sett sparer man nok ikke noen penger. Da må du i såfall kjøpe enorme mengder pasta for å dekke opp bensinpengene, og da blir det vel regnet som avgiftsplkti import.

Så for oss som ikke skal til Sverige og heller ønsker å betale momsen i Norge er det ingen vits å anbefale tur til Sverige ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...