Gjest Ikke kokk Skrevet 27. mai 2006 #1 Skrevet 27. mai 2006 Jeg har braun k 3000 el.l. Den har både foodprosessor og eltebolle. Jeg har alltid brukt eltebollen med visper til å lage eggedosis-mat, men jeg synes ikke den er så veldig bra. Går det an å lage eggedosis i foodprosessoren som har sånn stor kniv? Går det av å stivpiske eggehviter der også?
wind-up bird Skrevet 27. mai 2006 #2 Skrevet 27. mai 2006 (endret) Man må vel ha visp for å lage eggedosis og for å stivpiske eggehviter, det skal jo luft inni, og det får du ikke med kniver. Noen foodprosessorer har vel visp, men om det funker bra vet jeg ikke. edit:skrivefeil Endret 27. mai 2006 av aislinn
Gjest Jamila Skrevet 27. mai 2006 #3 Skrevet 27. mai 2006 Nei, kan ikke lage eggedosis i foodprocessor med kniv. Har prøvd. Elendig resultat.
ashera Skrevet 28. mai 2006 #4 Skrevet 28. mai 2006 (endret) Vil ikke anbefale dette. Fikk til stivpiskede eggehviter i fp en gang, men problemet var at det ikke ble tilstrekkelig luft i massen. Invester heller noen hundringser i en håndmikser med turboinnstilling, det gir susen både til eggedosis og marengspisking - bedre enn eltebollevisping til akkurat dette formålet. Endret 28. mai 2006 av hera
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå