Gå til innhold

dere som selger brudekjolene deres

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei.

Sliter med å få solgt kjolen min og lurer på om det er gjengs..?

Jeg har lagt den ut på finn.no og på kvinneguiden.no, men ikke fått noen henvendelser.. Den har vært lagt ut for salg i fire måneder eller noe..

Dere som har solgt / forsøkt å selge: Hvor lang tid har det tatt når dere har solgt, og har alle fått solgt de??

Litt frustrert nå. Det er jo dumt å ha den i skapet - blir jo ikke brukt av meg mer..

(og det kan ikke være prisen.. rimeligere kjole skal man lete etter..)

Noen tips til andre kanaler for å få solgt kjolen..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme problem som deg. Virker som det er lettere å få solgt kjoler i store størrelser enn små (som min). Har hatt noen henvendelser, men likevel ikke fått solgt den.

Gjest Gjest
Skrevet

Hovedinnlegger her:

Min er jo i str 42.. Skulle tro det er en del som trenger den str?

Syntes det er skikkelig merkelig.

Noen andre som har tips om hvordan man får solgt kjolen?

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje du kunne lagt den ut på qxl?

Skrevet

Jeg vil gjerne svare på denne fordi jeg kikker på brukte kjoler selv om dagen og kan hvertfall svare på ting jeg synes mangler i annonser.

Nå vet jeg jo ikke hvor lenge kjolene deres har ligget ute, men statistisk sett gifter de fleste seg i sommerhalvåret, dermed har de fleste allerede kjøpt kjole for i år. De som gifter seg neste sommer begynner nok å lete om ikke så lenge, flere og flere mot høsten. Så hold ut en stund ennå.

Elles tror jeg det er viktig hvordan dere presenterer kjolene deres på nettstedet. Oppgi str, navn på desigener og modell, gjerne i overskriften. Dersom folk må ringe eller sende mail for å få så viktig informasjon tror jeg dere utelukker mange. (Fins folk som ikke er glad i å kontakte fremmede hvis de ikke må) Mange leter etter spesielle modeller og bryr seg lite om "verdens nydeligste kjole".

Husk bilder. Folk vil gjerne se det de skal kjøpe. Spesielt ved ukjente designere. Ikke alle som gidder å bruke tid på å lete fram bilder selv på nettet.

Mange som legger ut bilder har for dårlige bilder som viser mer brud enn kjole. Selv om bildene er spesielle for dere er de helt uinteressante for en potesiell kjøper dersom man ikke ser hvordan kjolen faktisk ser ut. Dersom du ikke har gode bilder, link til bilder på nett som viser bedre hvordan kjolen ser ut, evt ta nye bilder. Husk å få med helfigur, spesielt forfra, men gjerne også bakfra. Dersom det er spesielle detaljer, få med nærbilder av disse i tillegg.

Sørg også for at kjolen er renset etter bruk.

Oppgi gjerne prisantydning også i tillegg til nypris.

lykke til! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke så lett å selge brukte brudekjoler. Det er jo mange flere som kjøper seg ny kjole enn som kjøper brukt.

Jeg giftet meg sommeren 2004, og har lagt ut min for salg flere ganger på finn.no, og jeg har lagt ut kjolen på tidspunkter da jeg vet at det må være en del kommende bruder på kjolejakt, f.eks oktober og januar (da leter vel vår- og sensommerbruder etter kjole).

Jeg har hatt fine bilder, synes jeg selv. Både bilde klippet fra nettet fra designere og bilder av oss. Prisen har heller ikke vært avskrekkende, og jeg har en kurrant størrelse (40).

Jeg har fått noen få henvendelser, flere har vært hjemme hos meg og prøvd kjolen, men da har den dessverre vært for stor, og på grunn av mye broderier på toppen, vil det være en del jobb å få den sydd om.

Så ikke vær for optimistiske i forhold til å få solgt kjolen. Men man kan selvfølgelig være heldig.

Skrevet

Jeg kikker en del på finn.no for tiden, så jeg kan godt si hva jeg synes bør være med i annonsen:

merke

farge (ikke alltid helt riktig fargegjengivelse på bilder)

bilder som viser kjolen fra alle vinkler

størrelse

gjerne mål på kjolen

hvor høy du er (greit å vite om den må legges opp)

prisen du ønsker

om den er renset

lykke til :) :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hovedinnlegger her:

Takk for svar. Jeg har forsåvidt fulgt rådene her da.. Tror kanskje problemet kan være at den er skreddersydd. Det er ikke et spesielt design, men en kjole jeg selv har komponert. Selv om den er enkel med små detaljer på toppen (todelt) - har det vist seg å være vanskelig.

Det finnes ikke noe messer el.l. som selger brukte kjoler?

Hvordan fungerer QXL? Noen som har forsøkt? Det er vel en auksjon.. Kan man bestemme hva som er minstepris? Hva koster det å få lagt den ut der?

Skrevet

Henger med på her jeg.

Hvordan funker QXL?

Skrevet
Tror kanskje problemet kan være at den er skreddersydd.

Jeg tror du kan ha rett i det.. Synd, men av en eller annen merkelig grunn gjør det den mindre attraktiv i mine øyne. Kan ikke forklare hvorfor. Hvor i landet bor du? Kan det være geografisk avstand som gjør at få folk har mulighet til å komme å prøve? (noe som vil være helt nødvendig på en skreddersydd kjole)

Men det er sikkert verdt et forsøk på QXl, ebay, og kanskje svenske og danske sider..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville ikke ha kjøpt en brukt skreddersydd kjole. Da er den spesielt sydd, men med tanke på noen annen enn meg... Og det er også vanskelig å vite hvordan den er hvis man ikke har hørt om den eller prøvd den i en salong før. Mange har jo også valgt seg ut et merke før de bestemmer modell, og det er nok tryggere å kjøpe brukt hvis man kjenner til merket enn hvis kjolen er helt ukjent.

Skreddersydd og vanskelig å få sydd om, det hørtes ut som vanskelig å få solgt. Hvis den er stor i størrelsen, har du opplyst om det? Lokalavisen eller andre medier i nærheten, slik at det er lett å få prøvd den?

Min nydelige skreddersydde og spesialdesignede kjole ville jeg heller ikke tenkt på å selge, bare eventuelt la den gå i arv i familien.

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet

Jeg lette lenge etter kjole på Finn.no, men ikke en gang sa man i fra om hvor høy den evnt bruden var som hadde brukt kjolen. Hvis dn bare henger på en kleshenger, så ser man jo ikke kjolen for det den er.... Ellers så er det alt for dyrt å kjøpe brukt. Bestilte min på Ebay for 240,- .... Da lukter man ikke på brukte til 5000,- +.... Skal ikke selge min etterpå. Den er såpass spesiell at TilBords i Mo i Rana vil bruke den i utstilling etter bryllupet vårt i oktober. Dette er jeg strålende fornøyd med siden jeg kan gå å se på den i lang tid etterpå. Men lykke til med salg.... :)

Skrevet
Jeg lette lenge etter kjole på Finn.no, men ikke en gang sa man i fra om hvor høy den evnt bruden var som hadde brukt kjolen. Hvis dn bare henger på en kleshenger, så ser man jo ikke kjolen for det den er.... Ellers så er det alt for dyrt å kjøpe brukt. Bestilte min på Ebay for 240,- .... Da lukter man ikke på brukte til 5000,- +.... Skal ikke selge min etterpå. Den er såpass spesiell at TilBords i Mo i Rana vil bruke den i utstilling etter bryllupet vårt i oktober. Dette er jeg strålende fornøyd med siden jeg kan gå å se på den i lang tid etterpå. Men lykke til med salg.... :)

Kjøpte du av en privatperson eller et firma??

Har snust en del på ebay i det siste

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet
Kjøpte du av en privatperson eller et firma??

Har snust en del på ebay i det siste

Jeg kjøpte av et firma... gianinarbridal... hjan var helt super - -og holdt meg oppdatert hele veien fra kjolen ble produsert til den var i hus...anbefales på det varmeste :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk solgt min på nettet et par måneder etter den ble lagt ut for salg. Hadde en del henvendelser også! Str. var 42 og det var et kjent merke... Hadde bilder av meg i flere vinkler.

Skrevet
Jeg kjøpte av et firma... gianinarbridal... hjan var helt super - -og holdt meg oppdatert hele veien fra kjolen ble produsert til den var i hus...anbefales på det varmeste :)

Oi, dette så kjempebra ut. Hva betalte du for frakt?

Kjolene er jo så rimelige at man kan ta sjangsen på å bestille, uten at man taper veldig mye penger hvis kjolen ikke er ok.

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet
Oi, dette så kjempebra ut. Hva betalte du for frakt?

Kjolene er jo så rimelige at man kan ta sjangsen på å bestille, uten at man taper veldig mye penger hvis kjolen ikke er ok.

Hei. Jeg betalte kr 1500,- inkludert frakt, kjole, sjal, slør og underskjørt:) Jeg tenkte også det at hvis jeg ikke likte kjolen kunne jeg bare klipt den opp og brukt den til lommetørkle.... :) Men jeg likte den - a lot :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...