Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe DVDspiller, og lurer på om noen har noen tips om enten gode merker eller hva slags prisklasse en må opp i?

En superbillig en leser muligens ikke DVDene så godt etter en liten stund?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke nødvendigvis man må kjøpe en veldig dyr spiller for at den skal være bra. Men jeg anbefaler deg å kjøpe et merke som er litt "kjent". Jeg kjøpte en billig en til 600,-, helt ukjent merke. Den funker greit, men allerede er deler av elektronikken ødelagt (dette skjedde vel etter jeg hadde hatt den et år). Spiller forsåvidt bra fortsatt, men den er tilknyttet en relativt dårlig tv (på flatskjermen hadde nok bildet blitt vesentlig dårligere).

Ifølge samboer kommer det også an på hvor bra tv'en din er. Har du en fancy ny tv med flere innganger bak, bør du velge en dvdspiller som har den beste inngangen som tv'en din har (dårlig forklart, jeg vet...).

Vi har denne, og er veldig fornøyde. Nad har også er billigere modell som skal være veldig bra.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har hatt både dyre og billige dvd-spillere, og kan ikke si at jeg merker noen forskjell på kvaliteten. De billige kan ofte spille av flere formater, og det er viktig for meg. Dersom du har fancy tv og hjemmekinoanlegg, har du kanskje mer bruk for tilkoblinger og innganger som du må opp i pris for å få på dvd-spilleren. Men jeg ville nok uansett holdt meg til et av de kjente merkene. Nå har jeg denne spilleren, og jeg syns det er god.

Skrevet

Jeg har samme spiller som Fairy og er fornøyd med den.

Det du må sjekke er hvilke formater du vil at den skal kunne spille og hvilke utganger du vil at den skal ha.

Skrevet (endret)

Pioneer har bra spillere (og opptakere). Men det går på hva slags formater du vil spille av og at de de aller billigste spillerne (299,- , 399,-) kan slite litt med å lese brente filmer.

Skal du bruke den til å se serier du har brent ut feks må du ha divX formatet.

Kjøper du deg en ny spiller så kjøp deg også en ordentlig scart. Det er forskjellige kvaliteter på disse også.

Og om den er sonefri evnt butikken kan gjøre den sonefri og om du trenger det.

Lillebror + flere andre i familien har samme Pioneerspiller osm de over her og er strålende fornøyde. Den er gjort sonefri i butikken for de.

Vi har modellen før denne og den funker også supert + at vi har denne

Kjempekjekt med opptaker og denne er bra + at det er en god pris på den. Vi har brukt den mye og vi har prøvd flere merker med opptakere som ikke har vært like bra.

Endret av Nella
Gjest Gjest
Skrevet

Vi kjøpte en uten opptaker. Så ikke helt behovet fordi vi stort sett finner "på knappen" hvis det er noe vi ønsker å se, og sjelden gjør opptak. Vi tenkte egentlig litt feil - det er veildig greit at ting vi ikke gjør så ofte er uproblematiske...

Neste gang blir det med opptaksmuligheter :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har en som kostet i overkant av tusen kr ifjor - en Luxor. Syns den reagerer altfor tregt. Det går "evigheter" fra vi trykker på en knapp på fjernkontrollen og til noe skjer.

Dette er en ting vi vil sjekke bedre neste gang.

Skrevet

Selv ville jeg gått for en av de billige modellene som er basert på dvd spillere for PC. Disse modellene gir deg veldig god valuta for pengene samt at de kan brukes til ting som de i 4 – 5000 kr klassen bare kan drømme om.

Som andre har vært inne på kommer det an på hvilken type utstyr du skal koble den til. Hvis du ikke har en HD klar flatskjerm og et hi-fi anlegg er det bare tull å kjøpe noe dyre greier.

Spillere i 500 - 900 kr klassen som har samme innmat som de som sitter i PCer er langt billigere å produsere samt at de har et større bruksområdet. Hvis du i tillegg er litt interessert i denne typen ting kan du finne deg en som det er lett å flashe, stille inn soner o.l. slik at du kan oppgradere den etter hvert som teknologien utvilker seg.

Jeg ville ikke lagt noe særlig penger i en scart da dette er en døende dinosaur. Scart er på vei til å bli byttet ut av nye og bedre kabler.

Vær svært forsiktig med å kjøpe denne typen varer hos en av de store elektronikkjedene som elkjøp, lefdal o.l. med mindre du har satt deg nøye inn i produktsegmentet. Nettbutikker er veien å gå for å få kvalitet for lave priser.

Lykke til med kjøpet.

Gjest gjest1
Skrevet

Det eneste som betyr mye for meg, er at den er sonefri. Så jeg kan bestille dvder fra ebay fra hele verden, det er så kjipt å måtte begrense seg til en sone.

Men jeg tror kanskje de fleste nyere spillerne ER sonefrie for tiden...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...