Gjest Janita Skrevet 26. mai 2006 #1 Del Skrevet 26. mai 2006 Hei! Skal til Roma den 14.juni og vere der en uke. Ønsker tips om severdigheter, restauranter, shopping og andre nyttige innspill. Kan gjerne tenke oss utflukter rundt Roma, noen tips? (vingårder, Pompei etc.) Håper på svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2006 #2 Del Skrevet 26. mai 2006 Hvis du skal til Roma, man i utgangspunktet ikke vet noe om byens severdigheter, byens historie, så anbefaler jeg deg å skaffe deg litt minimumskunnskap før du planlegger reisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #3 Del Skrevet 27. mai 2006 Er det mulig å bestemme seg for å reise til Roma, uten å vite et dugg om byens severdigheter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #4 Del Skrevet 27. mai 2006 Her er noen must-see-severdigheter i Roma: Collosseum Spansketrappen Trevi-fontenen Vatikanet - med Peterskirken, Vatikanmuseet, Petersplassen, det sixtinske kapell. Panteon Forum Romanum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #5 Del Skrevet 27. mai 2006 Omtrent alle serverdiheter ligger i gåavstand til hverandre. Det er vel også få andre byer i verden som har så berømte serverdigheter som Roma, og få andre byer som du finner så mye info om på nettet. Pompeii er ikke i området rundt Roma. Pompeii ligger utenfor Napoli, og det er endel timers reise. Men rundt Roma produseres mye god vin, så vingårder er absolutt mulig i besøke. Tror likevel du har mer enn nok å se i Roma i løpet av en uke. Vingårder, Pompeii og annet ville jeg ha tatt på en annen Italia-tur.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyInRed Skrevet 27. mai 2006 #6 Del Skrevet 27. mai 2006 har ikke vært der selv, men kjøp reisehåndboka "gatelangs Roma". jeg bruker alltid disse reisebøkene fordi kartene er veldig bra. koster rett over hundrelappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janita Skrevet 27. mai 2006 #7 Del Skrevet 27. mai 2006 Er det mulig å bestemme seg for å reise til Roma, uten å vite et dugg om byens severdigheter? ← Jeg vet mye om Roma, men man kan vel aldri vite nok? Tenkte mer om noen hadde opplevd noe ekstra spesielt som dem ville anbefale. Kanskje en koslig restaurant? komt over en spesiell butikk? etc. Takk for tips så langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #8 Del Skrevet 27. mai 2006 Tenkte mer om noen hadde opplevd noe ekstra spesielt som dem ville anbefale. ← ...de ville anbefale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå