Mrs. B Skrevet 26. mai 2006 #1 Del Skrevet 26. mai 2006 Noen som er kjent og kan anbefale enten det ene eller det andre? Vi kommer inn til Paris med tog så sånn sett er kanskje Montmartre området best siden det er nærmest Gare du Nord (togstasjonen) - vi ønsker å bo i et område hvor det skjer litt om kvelden - koselig Paris by night (men ikke festing og sånt). Gjerne også i forhold til beliggenheten til andre viktige ting. Noen som kan anbefale enten det ene eller andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2006 #2 Del Skrevet 26. mai 2006 Vanskelig å si. Montmartre har trange gater med gateselgere o.l. Og små, gamle spisesteder. Ved Eiffeltårnet er det mer "hippe" utesteder og større trafikk. Så kan du velge ut i fra dette hva du foretrekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 26. mai 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 26. mai 2006 Hvordan er det med nærheten til shopping ved disse stedene da? Er det mest i nærheten av Eiffeltårnet eller ved Montmartre distriktet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #4 Del Skrevet 27. mai 2006 Le Meridien Montparnasse er et utrolig flott hotell da - kanskje dyrt. Overnattet der når mannen var på kurs i Paris en uke så vi ble jo sponsa av hans jobb da Hadde god sikt til Eiffeltårnet fra vinduet vårt og det tok et par min å gå ned til herligheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mart`n Skrevet 27. mai 2006 #5 Del Skrevet 27. mai 2006 Jeg ville absolutt anbefalt hotell i Montmartre distriktet. Jeg og min kjære var der i en uke i fjor, og hadde det helt fantastisk. Det er masse restauranter og barer der, men skal du shoppe er vel kanskje ikke det det beste stedet (hvis det ikke er shopping av lakk og lær da..det er det masse av der ). Vi bodde rett ved undergrunnsbanen og var midt i byen i løpet av minutter, så det er ikke noe problem å få shoppa heller Helt nydelig utsikt over byen får du også om du bor "der oppe". Lykke til, og god tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 27. mai 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 27. mai 2006 Takk for svarene deres! Mart'n - får jeg spørre hvilket hotell dere bodde på? Og kanskje noen kan svare på hvor lang tid det tar å komme seg fra feks Montmartre til Eiffeltårnet? Kan det stemme at det er rundt 5 km? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mart`n Skrevet 27. mai 2006 #7 Del Skrevet 27. mai 2006 Takk for svarene deres! Mart'n - får jeg spørre hvilket hotell dere bodde på? Og kanskje noen kan svare på hvor lang tid det tar å komme seg fra feks Montmartre til Eiffeltårnet? Kan det stemme at det er rundt 5 km? ← Jeg husker faktisk ikke hva hotellet het. Og det var forsåvidt et "billig-hotell" også. Er på jobb nå, men kan sikkert finne det ut for deg i morgen, om du vil? Når det gjelder avstanden mellom Montmartre og eiffeltårnet er det vanskelig å svare på for meg, fordi vi tok undergrunnsbanen til sentrum også gikk vi derfra til eiffeltårnet (noe som var en fin tur forresten) men kan ikke tenke meg at det tar så mye lenger tid enn max 25 min (tror du må bytte bane en gang). Det blir mye "gåing" når man er i Paris uansett, og det er forsåvidt en hyggelig del av å være der. Mye fint å se på!! Har du kjøpt deg den "paris" reiseboken(den hvite serien)? Den hadde vi mye hjelp i, både når det gjaldt t-bane kart, vanlig kart og info!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 28. mai 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 28. mai 2006 Hvis ikke det er mye bry hadde det vært fint å vite navn på hotellet. For 11 år siden (da jeg var der sist) bodde jeg på et hotell i det området som heter Panorama. Men husker ikke så mye av avstandene osv. Hotellet finnes fortsatt men synes det hadde vært OK å prøve et annet denne gang. Vurderer Hotell de Turenne i nærheten av Eiffeltårnet og har også hørt skryt om Hotel Mont Blanc som er i latinerkvarteret. (2-3 stjerners hoteller) På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mart`n Skrevet 28. mai 2006 #9 Del Skrevet 28. mai 2006 Dette hotellet var det: http://www.france-hotel-guide.com/h75009place_clichy.htm Helt greit hotell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #10 Del Skrevet 28. mai 2006 Vurderer Hotell de Turenne i nærheten av Eiffeltårnet ← Vi har bodd på hotell de turenne, og var veldig fornøyd med det. Rommet var lite, men det var veldig rent og pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 28. mai 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Vi har bodd på hotell de turenne, og var veldig fornøyd med det. Rommet var lite, men det var veldig rent og pent. ← Så fint å høre! Kan du fortelle litt om miljøet rundt hotellet? Er det koselige gater og restauranter og små butikker der? Endret 28. mai 2006 av Mrs. B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #12 Del Skrevet 28. mai 2006 Så fint å høre! Kan du fortelle litt om miljøet rundt hotellet? Er det koselige gater og restauranter og små butikker der? ← Hvis dere går til enden av gaten, mot Eiffeltårnet, finner dere blant annet noen koselige brasserier. Like ved brasseriet er et supermarked. Husker ikke hva det heter, men det var veldig greit å ha i nærheten. Også i andre enden av gaten (og inn til venstre tror jeg) er det koselige brasserier. Det er det nå forresten over alt i denne byen. Ellers var det en indisk restaurant i samme gaten som hotellet. Veldig god mat til en rimelig penge, hvis en ser bort fra den forferdelige rosé-vinen vi fikk (gratis) som aperitif . Ellers, noe av det beste med plasseringen var at det låg veldig nære en gate som heter rue Cler. http://www.mapquest.com/maps/map.adp?addre...R&cid=lfmaplink I denne gaten var det mange, veldig koselige butikker og kafeer. Slakter, sjokoladebutikk (http://www.daskalides.com), vinbutikker, delikatesse, brasserier, olivenbutikk +++. Alt mulig godt. Vi oppdaget denne gaten den nest siste dagen vi var der, og det var dumt for vi skulle gjerne ha vært der mer. Vårt inntrykk var at dette var en gate der de innfødte gikk. Siste kvelden spiste vi på et kjempekoselig brasserie der. Ellers så har L'Open tours stoppested rett ved hotellet. L'Open tours er busser som kjører i ulike ruter rundt i byen. Man kan kjøpe pass og farte rundt omkring i byen ved og hoppe av og på busser. Det koster mer en metro, men med tanke på at en får sett byen mens en reiser, syns vi virkelig det var verdt det. Det var også deilig å sitte oppe i andre etasje i frisk luft. http://www.paris-opentour.com/ . Rutene krysser hverandre og en kan hoppe fra en buss over til en annen på bestemte ruteplasser. Det var ikke vanskelig å skjønne rutesystemet. Anbefaler ellers et besøk i tour montparnasse. 56 etasjer høyt, utsikt over hele byen. Og i motsetning til Eiffeltårnet - ingen kø. http://www.tourmontparnasse56.com/uk . Det var også mye billigere å komme inn der enn Eiffeltårnet, og utsikten er fantastisk. Vi fikk rabatt pga Open Tour billetten vår. Kos deg i Paris. Det er en deilig by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 30. mai 2006 Forfatter #13 Del Skrevet 30. mai 2006 Takk for fint lang svar gjest! Det høres slett ikke dumt ut! Får sjekke om de har ledig rom til oss der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #14 Del Skrevet 30. mai 2006 Vi bodde på hotell like ved Eiffeltårnet for noen år siden, og jeg husker området som nesten helt dødt. Boligområder overalt. Derimot opplevde jeg området i Montmartre som levende. Ville utvilsomt bodd der hvis vi skal til Paris igjen. Kan godt stemme at det er 5 km mellom Montmartre og Eiffeltårnet - det er ganske store avstander i Paris, men metroen er jo effektiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå